Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

crackade plugg hur instalerar jag?

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av natten_sthlm:

man borde få skapa musik och tanka hem program lagligt men bör förbjudas att tanka musik låtar , Musik är ju konstnärligt och något kreativt alla mår bra av Ju mer musik Musik det finns ju mer kan man välja på i affären . men att tanka olagligt på nätet är ju inte bra för skivindustrin och för artister och inte minst sagt "du själv "

Fast hur bra tror du att det är för musikprogramsindustrin att folk fultankar deras program då?

Obs, vill inte dra igång nån debatt om det här igen. (Jag har inte heller varit nåt helgon på den här fronten alltid, men är "ren" nu...) -Tycker bara att logiken i ditt inlägg var lite märklig!

  • Medlem
  • 2007-10-17 08:38

Dagens tips: Det är OK att berätta att man fultankar wärschzzz, men inte VAR eller HUR. Förvänta dig inte någon hjälp med installation och hur man använder sina fulwärschz, det får du fixa själv.

skulle aldrig sitta på aftonbladets chatt däremoot och snacka öppet om musik .
men ah du har endå rätt ( administrator) säger inte emot!
hoppas du får en fin dag oxå med din fezer hatt .
xxx/ s

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-17 13:00

Jag har hört att man ska ladda ner "Try befor you buy" program ifrån <BEEEP>. Dom är tydligen väldigt enkla att installera. När man sedan testat en vecka får man självklart och köper programmet.
Själv köer jag inga pluggar utan bara HW.

Senast redigerat 2007-10-17 13:18

ANROID... Jag pratar om PLUggar "LJUDBIBLIOTEK" INte om musikprogram !
lodgic pro samt exspress är ju mer en nödvänidgt att sköpa,
skulle aldrig få för mig att ha crackad lodgic när man producerar på ganska hög hobby nivå!

ps. no hard feelings.

xxx/s

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-17 14:14

natten_sthlm: pluggar kostar ocksa pengar vannen. likasa samplingsskivor. allt du kor crackat kostar. och vada det ar okej att tanka musikpluggar men inte musik. du far garna utveckla din logik. later som att du mest forsoker komma pa en bra ursakt att kora crackade prylar.

eller sa ar det bara ett troll. okej komigen, vems fejkkonto ar det har?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-17 15:51

Rotwang, du satte huvudet på spiken!

Tror att 655321 redan sagt det jag vill säga...

  • Medlem
  • 2007-10-17 17:51

kul historia för övrigt: jag skaffade BF2 crackat från DC för att jag hade dåligt med pengar en månad och ville spela med några kompisar. funkade klockrent. sen när jag fick pengar köpte jag det i affären och skulle installera det istället - det funkade inte alls! den klagade på att jag körde fel version och trots att jag patchade till senaste versionen godtog ingen server mig.

sen när jag installerade den crackade versionen igen gick det finemang! så nu kör jag crackat, men har köpt det så jag har gott samvete

När en välkänd musikkedja skulle dema Cubase SX3, så visade det sig (efter att det hängt sig några gånger) att det var en crackad version minsann!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-17 19:42

Det här är också en sån där grej man hör titt som tätt, men som jag inte alls fattar.

Varför skulle en crackad version av ett program vara instabilt? Vad görs vid crackningen som skulle innebära att det blir det?

Framför allt pluggar som oftast bara har ett serienummer och aktivering som skydd kan väl knappast påverkas av det?

Eller?

(Bara av nyfikenhet eftersom jag inte fattar grejen, inte så att jag propagerar för crackade pluggar...)

Vad det gäller Cubase har jag haft tillräckligt med lagliga versioner (sex eller sju eller nåt sånt) som fuckade upp och var smällpackade med buggar, så det är väl knappt möjligt att cracka sönder det mer...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-10-18 19:05
Ursprungligen av Skilling:

Det här är också en sån där grej man hör titt som tätt, men som jag inte alls fattar.

Varför skulle en crackad version av ett program vara instabilt? Vad görs vid crackningen som skulle innebära att det blir det?

Framför allt pluggar som oftast bara har ett serienummer och aktivering som skydd kan väl knappast påverkas av det?

Eller?

(Bara av nyfikenhet eftersom jag inte fattar grejen, inte så att jag propagerar för crackade pluggar...)

Vad det gäller Cubase har jag haft tillräckligt med lagliga versioner (sex eller sju eller nåt sånt) som fuckade upp och var smällpackade med buggar, så det är väl knappt möjligt att cracka sönder det mer...

Det beror på hur det är gjort. Är det ett dongle crack så har man skrivit en massa ny kod
där programmeren får göra gissningar om hur koden ska uppföra sig för att inte det ska
upptäckas att dongeln är borta. Detta är mycket svårt och leder ganska ofta till instabil
kod. Men det finns även andra fenomen. Tex att saker går fortare då man kan ha klippt bort
stora delar av kontrollfunktioner som tar en massa tid. Alt att man har en dongle emunlator
som är mycket snabbare än orginalet.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-18 21:31
Ursprungligen av pme:

Det beror på hur det är gjort. Är det ett dongle crack så har man skrivit en massa ny kod
där programmeren får göra gissningar om hur koden ska uppföra sig för att inte det ska
upptäckas att dongeln är borta. Detta är mycket svårt och leder ganska ofta till instabil
kod. Men det finns även andra fenomen. Tex att saker går fortare då man kan ha klippt bort
stora delar av kontrollfunktioner som tar en massa tid. Alt att man har en dongle emunlator
som är mycket snabbare än orginalet.

Ok, då fattar jag. Men då är det egentligen bara dongelgrejer som det gäller? Folk pratar ofta om hur instabilt det kan vara med crackade pluggar (dongelfria), men jag kan inte fatta varför. Egentligen bryr jag mig inte så mycket, men ibland kan jag haka upp mig på sådana där grejer som jag tycker luktar myter...

jag har laddat ner mååånga saker (antar vi ), alla pluggar/program med serial är lätta att köra, funkar stabilt. dom med ilok eller dongeln är dom som är svårare. till iLok finns det en "reset-manick" men då måste man ominstallera allt var tionde dag och det funkar bara på gamla mac med inte på intel alltså.

Ursprungligen av Skilling:

Ok, då fattar jag. Men då är det egentligen bara dongelgrejer som det gäller? Folk pratar ofta om hur instabilt det kan vara med crackade pluggar (dongelfria), men jag kan inte fatta varför. Egentligen bryr jag mig inte så mycket, men ibland kan jag haka upp mig på sådana där grejer som jag tycker luktar myter...

Det är nog mycket rövarhistorier och rykten. Enligt min erfarenhet brukar crackningar vara både smidiga och stabila.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-10-17 22:12

allt är skit!!

endast lägereld+gitarr funkar numera...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-17 22:22

Hm. Ibland är crackade program lite kluriga att installera, men som har sagts tidigare, när de väl är igång brukar de väl fungera finfint? Kan problemen istället ha berott på en släng av "sådan användare, sådan dator"?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-17 22:56
Ursprungligen av enapa:

allt är skit!!

endast lägereld+gitarr funkar numera...

Om man inte har piratved. Då går det åt helvete med...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-10-17 22:19

kloonar man en audiounit?

piratweed är tunga grejer, akta er för sånt, kids!

..dongeln till Logic var ju inte så stabil förr, cracken av donglen var bättre, alla som jag känner/kände som hade riktiga versioner av Logic körde på den crackade donglen...men det är kanske en annan historia??

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-10-18 11:12

dongel är för övrigt ett skojj ord....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-18 12:38

Hårdvarunyckel är ett bättre.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2007-10-18 13:34

dongel , tycker att det låter snuskigt

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-10-18 15:18

"vill du leka med min dongel ikväll, sötnos? Ska prova, hör av mig imorgon och berättar om repliken funkade.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-10-18 19:00

Om den inte installeras sig själv är det förmodligen fulcrack, så det är bara att installera
om datorn för du har förmodligen fullt med trojaner,bottar och virus som förstör musikskapandet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-20 01:05

Fotnot: Det är det enda Laseranders testat, någonsin.

Ursprungligen av PF:

Fotnot: Det är det enda Laseranders testat, någonsin.

Sant, på min egen dator åtminstone, om man inte räknar med sånt som jag inte haft nåt val med, men smidigheten om man jämför ett piratkopierat program, med exempelvis program jag fått med datorn har varit ungefär samma. Medan de program jag använt i olika skolor, som då varit ägda, kanske inte alltid fungerat så smidigt som man kan önska. men på det hela taget är det ändå större skillnad mellan olika versioner av ett program än vad det är mellan piratade och ägda program.
Illustrator 10 fungerar till exempel lika kasst var eller hur man än kör det…

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-21 16:34

haha ... good one

Bevaka tråden