Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värt att byta till Leopard med en gång?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av qnx:

Förena installationen av Leopard med en uppgradering av disken (släng i 200gb+) och maxa minnet så kommer den kännas modern tror jag

Jag vill åt X3100-grafiken, och santa rosa-moderkortets andra features.

Jag tycker det är förvånsvärt lite buggar i nya betaversionen så jag tror nog att man kan installera det när det kommer.
Det kommer säkert dyka upp saker men inget av så stor betydelse.
Jag tycker det är mycket förbättringar som jag verkligen väntat på...

Jag installerade min Beta direkt som en uppgradering och det funkade utan stora problem, mest lite lösenord till nätverk och lite annat som verkar ha tappats bort.

Men det kanske dyker upp andra saker.
Jag tror man kan vara ganska trygg.
Sedan ska man alltid ha en backup av sin information som är viktig, det handlar ändå om datorer.
/Nicklas

Kan man vänta sig att 10.5 kommer gå snabbare än 10.4 eller blir det rent av långsammare eller kanske samma lika?
Switchade för 2 år sedan så jag har aldrig uppgraderat os på en mac, men är väldigt sugen på leopard

Ursprungligen av slicknikk:

Kan man vänta sig att 10.5 kommer gå snabbare än 10.4 eller blir det rent av långsammare eller kanske samma lika?
Switchade för 2 år sedan så jag har aldrig uppgraderat os på en mac, men är väldigt sugen på leopard

Det beror väldigt mycket på vilken dator du har.
Det är ett mer krävande operativsystem än de tidigare.

Ursprungligen av slicknikk:

Kan man vänta sig att 10.5 kommer gå snabbare än 10.4 eller blir det rent av långsammare eller kanske samma lika?

Det tror jag att man kan. Jag har hört flera som rapporterat att det mesta går lite snabbare i 5.0 än i 4.x, även då de använt gamla G4:or.

Ursprungligen av Marcus K:

Det tror jag att man kan. Jag har hört flera som rapporterat att det mesta går lite snabbare i 5.0 än i 4.x, även då de använt gamla G4:or.

Det beror på hur mycket av finesserna du har igång och rullar samtidigt.
Minne är bra att ha rätt mycket av..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-27 23:00

Jag har dammat in alla nya släpp av OSX samma dag jag det gått att få tag på, har inte råkat ut för några tråkigheter so far, förutom någon plugin som dött, dvs inget man inte klarar sig utan, fördelarna har i mitt fall varit fler än nackdelarna.

Är man inte van användare och har stort tålamod med att förstå vitsen med nyheterna i Leopard så är det definitivt bättre att vänta ett par månader.
Då finns det säkert massvis med tips och tricks att läsa sig till, som säkerligen någon sagt här innan.
Det tål att upprepas. Har man inte en otrolig nyfikenhet inför ny teknik så är det bättre att avvakta.
/Nicklas

Kravet att ett OS skall vara buggfritt är orimligt. Om allt vore perfekt skulle vi inte ha något att prata om. Jag hade inga sådana krav på Windows 95 och har inte det heller på Vista eller Leopard. Skillnaden är att Apple är snabbare på att fixa dessa buggar

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-02 11:00

Ett buggfritt operativsystem och ett perfekt operativsystem är inte samma sak i min värld.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-02 12:30
Ursprungligen av mbp:

Ett buggfritt operativsystem och ett perfekt operativsystem är inte samma sak i min värld.

Jag håller med, med en liten modifikation, då frågan om perfektionismens vara eller inte vara tål att diskuteras. För mig handla om att det ska vara tillräckligt stabilt för att vara användbart; där användbart är motsatsen till _oanvändbart_, och exempel på det sistnämnda är när det inträffar händelser som stör det naturliga arbetsförloppet som jag strävar efter. Så var det sagt...

Bevaka tråden