Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac vs MBP

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag överväger starkt en MBP 15" istället för nya iMacen. Men MBP kan beställas med glossy eller matt skärm har jag läst mig till. Vad är skillnaden?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-03 11:54
Ursprungligen av Bentleys:

Jag överväger starkt en MBP 15" istället för nya iMacen. Men MBP kan beställas med glossy eller matt skärm har jag läst mig till. Vad är skillnaden?

Glossy ger högre kontrast men mer reflektioner. Om du ska använda datorn i ett mörkt rum eller utan starka ljuskällor bakom dig kan glossy vara ett alternativ. Film ser ruggigt bra ut på glossy.

Själv valde jag matt eftersom jag arbetar mycket med fotografier och sitter ofta så till att glossyreflektionerna blir irriterande.

/ Jacob

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-05 10:27

Ett annat alternativ är ju att köpa en iMac plus en begagnad iBook eller MacBook. Den bärbara behöver ju inte vara lika kraftfull, utan kunna användas till lite enklare skoluppgifter. Kan vara skönt att ha en dator helt avsatt till att ta med sig till skolan. Jag kommer ihåg när jag var student, det blev väldigt mycket plock upp och ner när man kom från skolan eller skulle gå dit.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-10-19 22:59

I morgon vid den här tiden sitter jag kanske vid en sprillans ny Macbook Pro
Men man är dock lite nervös...typ sista natten med gamla trygga beprövade windows ^^ Kallsvettas och mumlar "once you go mac, you never go back" om och om igen
Nåja, det ska väl va lite så

Ja, skulle det bli problem är det bara att ringa!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-10-19 23:11

Det känns tryggt att veta

  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-10-20 22:17

Yeah, är nu en glad switcher

Visst är det fräckt?! Glöm nu inte att tipsa alla dina vänner om det här!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-10-21 12:47

Jadå det ska jag göra!
Javisst är det fräckt! Men det är lite ovant förstås...äpple/kringla-Q för att stänga program ist för att bara trycka på kryss Men man vänjer och lär sig! Helt klart en trevlig appart För att inte tala om tangentbordet! (det nya externa alltså)

Bevaka tråden