Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

** 99mac fyller 2år idag **

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .

99mac Expo på Nalen... det var grejer det... Grattis!

Idag fyller forumens motsvarighet till bilen Hummer två år Och vi som besöker det kan väl lätt påstå att det är en livsstil. En skön sådan. Stället där jag fått snabbare hjälp allt som oftast innan diverse kundtjänster.

Ta fram plånboken! Skicka pengar. Eller kom på alternativa "mutor" till "ledningsgruppen"

*Hurra, hurra för 99mac!*

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2003-05-04 23:09
  • Medlem
  • Haninge
  • 2003-05-04 23:31

Hypergrattis...

Den här tråden fick mig att stanna upp och tänka till...

Vad händer efter döden? Hur bör man förhålla sig till livet?

Vuf vuf...

Och sedan bandet förstås, när det förvann...

  • Medlem
  • 2003-05-05 00:32

Mycket bra ställe dehär, jag kollar in lika ofta som radannonserna på mw.....alltså 10ggr om dan ungefär...

Tack för ett komplett maccomunity!

  • Medlem
  • 2003-05-05 00:54

Jo nog kommer man ihåg en del, kanske mest de gånger man fått sådär osannolikt bra hjälp (jag hade någon tråd om transparens på PMS-färger i Illustrator tex) men även den absurt långa tråden om digitalkameror, bråken och avhoppen (även om de varit ganska få). Någon sjuk tråd om pansarvagnar minns jag också. Långkörarna som nämnts ovan är en annan favorit, jag försökte läsa igenom hela "Mac i media"-tråden härom natten men orkade bara halvvägs...

Sen alla de där coola programmen och teknikerna som man tipsats om: Ericsson clicker, Konfabulator, skumma hack och grejjer från unixvärlden, hade jag inte varit här hade jag aldrig fått veta om det.

Vem vet snart kanske tom jag uppgraderar till OSX

Grattis!

  • Medlem
  • 2003-05-05 00:56

Vilket var föresten den allra första tråden? Den hade varit roligt att kolla in även om man inte var med på den tiden.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Dasse
Mycket bra ställe dehär, jag kollar in lika ofta som radannonserna på mw.....alltså 10ggr om dan ungefär...

Så sällan?

Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Så sällan?

Ja, det var inte mycket att hänga i julgranen!

ett senkommet grattis och *torkar en tår ur ögonen* tack! *skakar 99macs hand*. Omistligt och inspirerande med mycket trevlig stämning...

  • Medlem
  • 2003-05-05 03:08

Minns i början.. Brunare färg vill jag minnas också en sida med en tjej där det stog typ "99mac -forumet för dig som är macproffs" , vad fan tänkte jag.. klart man är proffs, sedan loggade jag in...

Grattis

Nu är 99mac.se uppe också.

  • Medlem
  • 2003-05-05 13:51

Ett STORT, STORT GRATTIS! När inga andra sidor levererar något vettigt att läsa så finns alltid 99mac där med mängder av läsning. Tack ni som drog igång det hela samt självklart alla användare av forumet som håller det igång! Lycka till i fortsättningen! =D

/Fredrik

För er som vill minnas tillbaka hur 99mac.com såg ut för två år sedan kan jag tipsa om Web archive. Ni finner 99mac som den såg ut på våren 2001 på denna sida.

/M

ser ungefär likadant ut ju

kanonbra forum det här, fått mycket hjälp och tips här sedan jag gick över till den ljusa sidan.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-05-05 15:04

I början var forumet öppet endast för proffs. Jag kommer ihåg att jag tvekade över om jag skulle kunna gå med. Tur jag gick med, en massa hjälp och feedback har jag fått. Grattis 99mac.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-05 15:26

Jah ja, hela 2 år. Grattis då!

Grattis från oss på Immitt.com också, där 99Mac-servrarna har stått en tid.

Vet inte om detta är första tråden, men den har i alla fall nummer 1:

http://99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1&perpage=15&pagenumber=1
(30 april 2002)

/Ola

  • Oregistrerad
  • 2003-05-05 16:04

Arkeolog Micke Lindeman påstår att Drivrutiner för JVC DV-bandare var först, men det är bara en gissning...

  • Medlem
  • 2003-05-05 16:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke Seid
Arkeolog Micke Lindeman påstår att Drivrutiner för JVC DV-bandare var först, men det är bara en gissning...

Datumet stämmer iaf..:)

edit: stavfel igen...

Tyvärr är det så att vi saknar inlägg - jag gissar att vi talar om cirka 10.000 inlägg - som vi raderade i samband med prestandaproblem sommaren 2002.

Servern gick på knäna i samband med en Expo sändning och jag tog det drastiska beslutet att försöka minska inläggsdatabasen för att öka prestanda.

Trist men sant.

Grattis från mig också!

Det är mycket kul som har diskuterats här:

Sunkiga 80-talslåtar med tillhörande frisyrer, de coolaste bilarna, de bästa böckerna, särskrivning, glömda program, tomma tunga hårddiskar, knytnävsstora stenar osv.

Ett tips till alla: Kolla era gamla inlägg, där finns mycket kul att läsa...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-05 17:56

En liten upplysning bara: Såhär såg faktiskt rockbandet ut:

  • Oregistrerad
  • 2003-05-06 00:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
En liten upplysning bara: Såhär såg faktiskt rockbandet ut:

Då ja, nu har de fått en ny kompgitarrist, Drägen [det är han med den gröna gitarren].

De har också sparkat André Maserati på trummorna och ersatt honom med Leif Nylón!

En MUG är ju alltid lika bra som dess medlemmar, och här finns en jeeeekla massa trevliga och kunniga medlemmar!

Grattis och tack för samvaron!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-06 02:37
Citat:

Då ja, nu har de fått en ny kompgitarrist, Drägen [det är han med den gröna gitarren].

Bandet har ju aldrig presenterats vid namn tidigare. Vad heter killen på sång? Jocke Rutten? Är det inte Pekka McCartney på den blå Hohner-basen?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2003-05-06 13:23

AHA!!!!!

Bland de första medlemmarna kan man se en liten viss "Miguel de Sousa Pires" som säkert knyckte "Miguel" som login namn":(

Det gör att jag får skriva "MigueI" alltså L:et får jag simulera med ett versalt "i"

Bara så att ni alla vet vilka problem jag får dras med...

Hm, lite sent.. men Grattis!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
Mina damer och herrar, idag fyller 99mac.com 2 år!

Den 4:e Maj 2001 startade vi forumet för första gången och ett mail gick ut till vänner och bekanta inom Macbranschen för att diskutera aktuella frågor. Mycket har hänt sedan dess! Jag tror inte någon hade kunnat tro att 99mac skulle samla en så stor del av landets Macanvändare på en plats.

Idag har vi 180.000 inlägg ifrån våra snart 3.700 medlemmar, vår förhoppning var att nå 500 medlemmar...och nu är vi Nordens största Macintoshforum.

Stora uppdateringar har gjort att 99mac ser annorlunda ut idag, vi har nyheter och ett eget testlabb som gör ett fantastiskt jobb. Vi samarbetar med Apple i flera frågor och har s k MUG-status (Macintosh User Group) och till skillnad ifrån dom flesta andra svenska MUG:ar har vi faktiskt regelbundna aktiviteter runt om i landet varje månad.

Under dessa två år har det hänt så mycket att vi ställer frågan till er medlemmar - vilka händelser kommer ni ihåg mest? (Länka gärna till diskussionen)

99mac fyller 1 år

Titta på våra första medlemmar (sorterat efter registreringsdatum)

Ett försenat.... men ändå lika mycket värt....:) GRATTIS!!!

Bevaka tråden