Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-28 13:10

oki vi spelar i olika ligor i gear.. jag kommer aldrig att komma till heroic för det tar oss eller ja igår tog det 1½ timme att få ihop folk i guildet för att köra icc 10, och kom då bara till tre bossar dock bara en wipe pga min son vanka.. problemet är idag att vi ska få ihop tio spelare igen hehe.. med andra ord ska jag vara glad om jag ser fler bossar än 4 men så trivs jag i gillet och spelar för det är kull visst nya gear är ju kul men

Med mitt gille kommer jag aldrig komma längre än 5-manna-PUGs... längtar efter 9 spelare som vill utbilda en tank i ICC10.

wow addons och tillbehör

Hej,

har nyligen köpt en mac (gammal macanvändare som nu återvänt) och försöker klura ut hur jag på bästa sätt ska få ihop mina addons och tbh som jag är bekant med från den gamla windowsmaskinen.

Tacksam för input rörande:

1. Vilka addons rekomenderar ni (mer generellt). Tacksam för tips!

2. Jag har kört Grid, Deadly Boss och Gatherer. Finns dessa till Mac?

3. Vilken mus kör ni? Själv är jag inte helt nöjd med den senaste (Magic) när jag kör wow, i övrigt är den cool...

4. Kör det lilla tangetbordet. Har problem med F-tangenterna då F1 och F2 kontrollerar brightness. Så när jag använder F-tangenterna för att välja olika karaktärer i en grupp så ändrar jag brightness - jävligt irriterande. Några tips?

Min "main character" är en Priest på Executus

Tacksam för er hjälp!

  • Medlem
  • 2010-01-28 20:01

Välkommen tillbaka!

Addons funkar likadant oavsett mac och pc, du kan to
plocka med dina addons och wtf foldrar mellan mac och pc! Elegant!

Jag kör med
deadly boss mods
omen threat meter
ovan är obligatoriska i raids för oss.
Decursive
recount
är också bra!
Ett tips är att skaffa curse egen client för att hantera addons, den är grymt bra!

När det gäller F-tangenterna så kan du ställa om det i macens systeminställningar, där gör du så brightness mm styrs av fn+f- tangenterna. Jag kör så.

Musen är nåt jag själv funderar på. Kör med mighty mouse, men det är sådär...

Från PC till Mac.. Hur gör jag med WoW

Får idag hem en ny iMac som min son skall använda. Hans gamla PC har gett upp och jag behöver nu se till att WoW kommer upp på iMac. Vi har alla skivorna kvar.. Viss förvirring råder omkring vilka skivor som använts til min Mac och vilka som används till PC'n.

Hur gör jag?

/ru4real?

Ursprungligen av ru4real?:

Får idag hem en ny iMac som min son skall använda. Hans gamla PC har gett upp och jag behöver nu se till att WoW kommer upp på iMac. Vi har alla skivorna kvar.. Viss förvirring råder omkring vilka skivor som använts til min Mac och vilka som används till PC'n.

Hur gör jag?

/ru4real?

Blizzard är det enda spelföretaget som lägger både PC och MAC versionen på samma skivor, således är alla PC skivor också MAC skivor.

Hoppas det svaret funkar. Vilken iMac köpte du till sonen då? Nyfiken på prestanda

Super, ska genast ge mig ut på curse för att ladda ned...

Inköpet av ny Mac har inte skett än men jag vet vad jag ska ha: 21.5" med Radeon-grafik.

I min jakt efter prestanda-test fann jag just denna engelska recension där 21.5 o 27 tum iMac med samma grafikkort jämförs: World of Warcraft - English (NA) Forums -> Review: WoW on iMac 21.5" and iMac 27"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-29 09:03

Men som jag blev rådd till tidigare är det bäst att ladda ner spelet (du kan göra det om du köpt det tidigare, även på DVD) från deras site. Så slipper du med alla uppdateringar som tar en halv dag att ladda ner annars. Du behöver dock fortfarande ladda ner en del, men jag tycket detta var mkt smidigare.

Kolla tidigare i tråden, någon sidan tillbaks.

  • Medlem
  • 2010-01-29 09:39

Som ovanstående sagt, och som tål att upprepas igen:

Nu när alla har sitt konto kopplat till BattlNet så kan man därifrån ladda ner hela spelet. Fördelarna är ju flera men främst slipper man hämta så många patchar, plus att cd-skivor kan ju gå sönder, försvinna mm...

Kan också rekommendera att skaffa en authenticator på något sätt- via mobil, iPhone, eller blizz egen. Känns säkrare och du får en supergullig core hound pup!

  • Medlem
  • 2010-01-29 10:26

Vi har verkligen ett skönt gille nu, kör raids och har kul! Det är så här wow ska vara.

En fråga till er som kör ICC.
Vi kör ju 10 manna och trots att de först 4 bossarna är på farm i princip=vi wipar inte förrän efter Saurfang, så har vi just lite problem med de som kommer efter: Festergut och Rotface. Ok, vi har inte kört stenhårt på dem, men det har ändå varit några försök som stupat. Våra tanks är bra + bra gears, vår dps känns stabil med en bra blandning av melee och ranged och alla ligger runt 5k. Så då återstår våra healers... Är just dessa healintensiva fighter som kräver väldigt bra gearade healers? Jag menar, är steget från "de första fyra" till nästa större än vad man tror?

Kan tillägga att på Saurfang så kör vi med taktiken att bara ha 2 healers, 6 dps och 2 tanks. 4dps är ranged och har add control som mål, medan melee bara matar på bossen. På så vis klarar vi fighten innan hans 3:e mark.

Ursprungligen av Ziggy:

Som ovanstående sagt, och som tål att upprepas igen:

Nu när alla har sitt konto kopplat till BattlNet så kan man därifrån ladda ner hela spelet. Fördelarna är ju flera men främst slipper man hämta så många patchar, plus att cd-skivor kan ju gå sönder, försvinna mm...

Kan också rekommendera att skaffa en authenticator på något sätt- via mobil, iPhone, eller blizz egen. Känns säkrare och du får en supergullig core hound pup!

Tack.. kan du länka? jag hittar det inte...

När vi för Festergut delar vi upp ranged i 2-3 grupper beroende på 10/25 manna. Viktigt att man gör klart från början vart man springer om man får en Spore på sig. Detta för att minimera movement och maximera dps.. Bra healers är viktigt speciellt när Festergut är "stor" och bonkar på tanksen duktigt samt när hela raiden tar stryk. Senast hade jag 8.2 k DPS på Festergut som Affliction Warlock

  • Medlem
  • 2010-01-29 11:19

Welcome to Battle.net till battlenet, men jag fick för mig att alla tvingats dit, blizzard har gjort det obligatoriskt. I alla fall så har du ju där att du kan hantera ditt konto och där lägger du till spel medmera...

Gör du 8k i en tiomanna?

Ursprungligen av Ziggy:

Welcome to Battle.net till battlenet, men jag fick för mig att alla tvingats dit, blizzard har gjort det obligatoriskt. I alla fall så har du ju där att du kan hantera ditt konto och där lägger du till spel medmera...

Gör du 8k i en tiomanna?

Nej.. Det var vid senaste 25-manna

Tack för länken... skall kolla den

  • Medlem
  • 2010-01-29 12:04
Ursprungligen av ru4real?:

Nej.. Det var vid senaste 25-manna

Tack för länken... skall kolla den

Puh! Tänkte att jag var tvungen att skärpa mig med dps:en. Toppen i våra raids brukar vara jag (MMhunter), retripaladinen, shadowprällen och en lock. Ska bli spännande att testa vår mage ikväll

Ursprungligen av Ziggy:

Puh! Tänkte att jag var tvungen att skärpa mig med dps:en. Toppen i våra raids brukar vara jag (MMhunter), retripaladinen, shadowprällen och en lock. Ska bli spännande att testa vår mage ikväll

En shadowpräst högt upp på dpsen? Hmm, trodde inte det var möjligt, får nog plugga på lite. Är det sedan 3.3? Har för mig att de buffade shadows lite...

Fungerar alldeles utmärkt att ladda ner.. Stort tack

Denna sida visar vart du skall sikta ang din DPS

World of Logs - Real Time Raid Analysis

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-01 09:50

Varje gång jag kommer in i ICC och möter Lord Marrowgar så laggar min dator som f*n, men det är bara under den fighten. Är det någon annan som sitter på en 2.53GHz MCP som upplever detta eller har hittat några inställningar för att slippa det?

Ursprungligen av Qonos:

Varje gång jag kommer in i ICC och möter Lord Marrowgar så laggar min dator som f*n, men det är bara under den fighten. Är det någon annan som sitter på en 2.53GHz MCP som upplever detta eller har hittat några inställningar för att slippa det?

Det är rätt mycket blåa "flames" på marken osv i den fighten - testa bara dra ner spell details / particle density eller vad inställningen nu heter så bör det flyta på bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-01 18:47

På vår Putricide kill igår var shadow-prästen högst både på DPS och threat. Tidigare veckor har de dock inte stuckit ut sådär.

Samma hos oss. SP ligger konstant högt på DPS listan på Professorn

Jag får då och då en total "freeze" av skärmen när vi börjar dundra på. Senast igår på Blood Prince (där jag skulle Warlock tanka Kenseth) frös skärmen efter 30 sekunder..

Nice! Ser fram emot att geara upp min blå-lila SP. Fast att raida är inte att tänka på än, lirar fortfarande med trådlöst internet, laggar som bara den. När snön är borta kopplas glasfibret in Men att questa går bra, har i min desperation levlat en pala, blir nog 80 den här veckan.

  • Medlem
  • 2010-02-02 23:15

Kollade den där länken.. Jäklars, den ena huntern- 11k dps på marrowgar! Klart, han hade grymma gears, och dessutom hade han gemmat med ArP rakt av... Intressant.. Men dyrt att gemma om och jag vet inte om det funkar när man switchar från MM till Surv hela tiden.

Försvinner saker som ligger i mailboxen efter en viss tid, tex osålt från AH? hur länge dröjer det innan detta sker, om det sker, i verkliga dagar?

Datorn är paj o det blir ingen ny förrän i mars, i värsta fall(jag inväntar ev iMac-uppdatering..,)

Senast redigerat 2010-02-05 21:14
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Försvinner saker som ligger i mailboxen efter en viss tid, tex osålt från AH? hur länge dröjer det innan detta sker, om det sker, i verkliga dagar?

Datorn är paj o det blir ingen ny förrän i mars, i värsta fall(jag inväntar ev iMac-uppdatering..,)

Jopp, försvinner efter 30 dagar.

Ursprungligen av Kermit:

Jopp, försvinner efter 30 dagar.

Datorn dog den 20e januari så den 20e februari tömms min mailbox om jag inte hunnit logga in innan. Ska det ske någon uppdatering av iMac i mars så lär vi väl ha hört något då *xing fingers*

  • Medlem
  • 2010-02-06 13:12
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Datorn dog den 20e januari så den 20e februari tömms min mailbox om jag inte hunnit logga in innan. Ska det ske någon uppdatering av iMac i mars så lär vi väl ha hört något då *xing fingers*

Försök låna nån kompis dator annars, eller som här i sthlm, gå in på nåt spelställe

Ursprungligen av Ziggy:

Försök låna nån kompis dator annars, eller som här i sthlm, gå in på nåt spelställe

Där gav du mig en ide. Det finns faktiskt ett sånt spelställe här i krokarna, får lov att göra ett kort besök :).

Bevaka tråden