Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort bilder ur iTunes-biblioteket?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ursäkta om frågan varit uppe förr men jag kunde faktiskt inte komma på hur jag skulle formulera sökningen.

Mitt problem är att jag lagt in bilder för alla mina låtar i iTunes. Alltså skivomslag och så. Ser snyggt ut i iPoden om inte annat. Men jag har lagt in flera bilder - jag hittade nämligen först inte rätt omslag, så jag la in andra bilder för vissa låtar/album. Sen HITTADE jag omslagen ändå och la in dem och de syntes i rutan nere till vänster. Men så fort jag navigerar bort från just den låten, ändras bilden till den gamla. Jag kan sen bläddra fram den "nya" bilden med pilknapparna ovanför bildrutan i iTunes men hur gör jag om jag vill att den "nya" bilden är den enda som ska synas? Hur tar jag bort de gamla?

Tack.

Välj låten du vill ändra, tryck command+i, välj fliken bildmaterial, välj bilden du vill ta bort, välj radera. Klart.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-17 11:11

Kan man välja att endast ha 1 bild/album, eller måste man ha 1bild/låt för att man ska se omslaget?

Tack för hjälpen, gabriel.

Jag vet inte hur det är med bilderna men jag har själv inte lyckats lägga in annat än låt-för-låt. Jag har dock markerat alla låtar direkt och lagt in bilden så. Så jag har åtminstone inte behövt upprepa proceduren tio ggr för varje skiva.

1
Bevaka tråden