Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad som kommer i Adium 1.2

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Bromölla
  • 2008-03-19 23:50
Ursprungligen av Mikael E:

Här finns den version jag använder av Adium med stöd för personliga meddelanden.

OBS!
Det är inte jag som står bakom denna "experimentella" version av Adium, jag tar inte något som helst ansvar för problem som kan uppstå. Räkna inte med någon support varken från mig eller utvecklarna av Adium.

Du råkar inte ha kvar denna? Länken funkar inte längre och jag skulle gärna vilja ha

Ursprungligen av timerx:

Du råkar inte ha kvar denna? Länken funkar inte längre och jag skulle gärna vilja ha

Jag tog bort filen. Men du kan ladda ner den på följande länk: http://www.fileshost.com/en/file/41857/Adium-zip.html

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-02-28 18:57

tackar! ska testas!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-02-28 20:12

Nu känner jag mig väldigt dum men var ställer jag in mitt egna meddelande? I övrigt verkar allt funka, jag ser andras osv...:)

Ursprungligen av ledin:

Nu känner jag mig väldigt dum men var ställer jag in mitt egna meddelande? I övrigt verkar allt funka, jag ser andras osv...:)

Under Status och välj anpassad. Det du skriver där ska folk se som ditt personliga meddelande.

  • Medlem
  • 2008-02-28 20:46

Det funkar inte som man vill....tror man blir tvungen att ändra sitt namn till det man vill säga. Har labbat lite, men fattar inte ändå... Man kan ju göra ett personligt "svarsmeddelande", men ett vanligt meddelande verkar då ingen se.... Skumt.

Men se tre svar ovan...

/Fredrik

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-02-28 21:45

Mkaj...fortfarande inte riktigt som på microsofts messenger men...får väl se när det kommer i -riktiga- Adium

Ursprungligen av ledin:

Mkaj...fortfarande inte riktigt som på microsofts messenger men...får väl se när det kommer i -riktiga- Adium

Vill komma ett steg närmare ditt önskemål ställ in Normalt fönster som fönsterstil, då kommer du enkelt åt och kan ändra status och statusmeddelande. Tror inte det kommer och ske några större förändringar i adium när de kommer med stöd för personliga meddelanden för msn. Adium är redan förberett för personliga meddelanden, det enda som saknas är att stödet för msnp14 ska aktiveras i libpurple.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-02-28 22:50

Mjo så kan man ju också göra. Nåja Adium är ändå skönare än messenger mac så just den grejen kan man ju lätt ha överseende med.

Jao har funderat på det där, msnp14 är väl klart så vad väntar dom på?

Ursprungligen av ledin:

Jao har funderat på det där, msnp14 är väl klart så vad väntar dom på?

Nja klar och klar. Koden finns i senaste versionen av libpurple, men är inte aktiv. Det finns en hel del buggar, som vad jag förstår klassas av utvecklarna som tillräckligt allvarliga att inte släppa en version för den stora massan än. För tillfället så ser utvecklingen för och aktivera msnp14 i libpurple så här: http://developer.pidgin.im/milestone/Activate%20MSNPV14 Statusen har varierat ganska fram och tillbaka.

Vill du hålla lite koll rekommenderar jag att läsa i adiums forum speciellt den delen som handlar om adium beta, där har det stått tillräckligt för att jag ska förstå varför msnp14 inte är aktivt i adium än.

Du skulle inte kunna tänka dig att sammanfatta det lite snabbt då för de som inte pallar läsa?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-03-20 11:58

Jag har kanske kvar den nånstans...ska kolla senare

  • Medlem
  • Bromölla
  • 2008-03-20 15:34

tackar. Ska genas tankas

  • Medlem
  • 2008-03-23 10:38

Den länken fungerade inte nu heller?

Ursprungligen av zaft:

Den länken fungerade inte nu heller?

Jag tog bort filen, men den finns här igen: http://www.fileshost.com/en/file/42605/Adium-zip.html

Då var det dags igen...

Ny uppdatering idag.
fast det är kanske bara beta-uppdatering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-30 14:26
Ursprungligen av RockyMontana:

fast det är kanske bara beta-uppdatering.

Japp så är det.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-31 09:20

Adium 2.1.4 med libpurple 2.4.1 är ute, om nån har missat det.

Edit: Adium 1.2.4 så klart.

Senast redigerat 2008-03-31 10:16
Ursprungligen av hugin:

Adium 2.1.4 med libpurple 2.4.1 är ute, om nån har missat det.

Förmodar att du menar Adium 1.2.4 med libpurple 2.4.1? Annars har de gjort ett rejält hopp i versionerna.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-31 10:16
Ursprungligen av Mikael E:

Förmodar att du menar Adium 1.2.4 med libpurple 2.4.1? Annars har de gjort ett rejält hopp i versionerna.

*doh*

hmm, hoppas man inte får vänta för länge med a/v integrationen

Ursprungligen av Ipod_Lover:

hmm, hoppas man inte får vänta för länge med a/v integrationen

Jag tror man får ställa in sig på att det dröjer ett bra tag, allt annat är en positiv överraskning. Adium-utvecklarna har förklarar hur knepigt det är och hur begränsade möjligheter dom har att ro allt iland utan hjälp utifrån.

Bevaka tråden