Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Topcase byte (trasigt)

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Marcus_R:

Ringde Apple först för att få klartecken att det skulle gå inom den förlängda garantin, vilket det gjorde. Fick även ett servicenummer från dom. Jag har inte köpt datorn på Macforum, men det är inga problem då de är auktoriserad verkstad. Dock var deras servicetid ett skämt, samt kände att jag fick ett allmänt dåligt bemötande från servicepersonalen.

Men nu har den ett fint nytt topcase, alltid nått

tack för ditt svar! precis vad jag ville veta! exakt vilket nummer ringer man? finns ju hundra olika

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-10-16 07:50

Jag ringde 0771-199 519, minns inte vad jag tryckte i snabbvalen men gissar på "frågor om service" eller liknande. Killen jag kom fram till skapade ett ärende på mitt serienummer och gav mig ett case-nummer.
Sedan ringde jag min närmaste serviceverkstad och förklarade läget. De jobbar så att de ville att jag skulle komma in med datorn så de fick titta på den, tog uppgifter och beställde topcaset. Finge de välja så skulle de behålla datorn men det ville jag inte, och det var okej eftersom jag lovade att jag kunde komma in på kort varsel.
Jag var in med datorn i måndagen ena veckan - en vecka som serviceteknikern var på semester. Enligt servicekvittot som jag fick så beställdes reservdelen på måndagen i veckan efter när teknikern kom tillbaka, delen kom in på tisdagen och jag lämnade in datorn på onsdagen. Hade jag haft tid så hade jag kunnat hämta den samma dag, men eftersom jag var på väg någonstans så blev det att jag hämtade den på torsdagen. Mycket smidigt, och överraskande bra bemötande från både Apples kundtjänst och serviceverkstaden, trots att jag hade typ en vecka kvar av reklamationstiden.

smidigt!

bumpar denna tråden lite.

behöver man ha ett kvitto på datorn när man lämnar in den även fast man pratat med apple och dom godkänt ett topcase byte? jag är andra ägare på min dator och då är kvitto inte alltid en självklarhet.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-11-06 05:02

Jag visade inte upp inköpskvittot. Apple gjorde ju en sökning på ditt serienummer, och kunde där se inköpsdatum och att du befann dig inom treårsgränsen, eller hur?
Mitt serviceställe frågade alltså inte efter kvittot, det räckte med serienummer och casenummer från Apple.

som jag trodde. var inne på nån verkstad o hörde dom prata om kvitton så blev bara lite orolig. nästa vecka ringer jag apple!

edit:
igår ringde jag apple, idag lämnade jag datorn hos lop i göteborg och på torsdag eller fredag är den klar! till skillnad från macforum som skulle ta 2-3 veckor på sej tycker jag att 2-3 dagar är smärtfritt utan macen!

Senast redigerat 2009-11-10 16:38

IDAG fick jag tillbaka den, en dag efter jag lämnat in den! fint med nytt topcase. rekommenderar lop i göteborg och tackar för den snabba och enkla servicen!

Bevaka tråden