Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe CS3-programmen kraschar hela tiden trots ominstallation

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-17 14:04

Ta bort alla filer CS3 och preferenser/mappar.
Pröva att skapa en ny Users (användare) och logga in där.
Installera CS3.
Kraschar det ändå. Då är det konflikt mot systemet, ej Users.
CS3 installerar ju vissa filer i systemet också (första nivå Bibliotek), ta bort filer där.Hoppas det går då ominstallera.

Om du har en extern hårddisk, boota på den och installera CS3, hur går det då?

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2007-09-17 19:33

Dusty’s earlier method:
Delete /Library/Application Support/Adobe/Adobe Version Cue CS3/Client/3.1.0
Run Adobe Updater

Fungerade för mig direkt

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2007-09-17 19:39

Jag har en annan burk emellertid.......
Där crashar Indesign direkt vid uppstart, likaså Illustrator, Photoshop däremot kör som den ska. Loggar jag in på ett annat konto så fungerar programmen som de ska. Antar då att problemet ligger i användarens bibliotek, men har ännu inte hittat något fel....
Användaren tror att hon höll på att aktivera typsnitt innan crashen... hmmm.....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-18 10:24

ok ska testa så fort jag har tid hoppas nått av det funkar

  • Medlem
  • 2007-09-18 12:29

Indesign kan inte längre visa två dokument samtidigt. När man öppnar det andra dyker det upp under fönstermenyn, men det syns inte ... verkligt märkligt problem.

Jag tror att det ligger något i det där med typsnitten. Sedan CS3 installerades har både word och excel slutat fungera, först stod det något om att vissa typsnitt inte funkade. Nu dyker bara dödens badboll upp och inget händer.

någon som har en lösning?

Ursprungligen av Axel Udikas:

Jag tror att det ligger något i det där med typsnitten. Sedan CS3 installerades har både word och excel slutat fungera, först stod det något om att vissa typsnitt inte funkade. Nu dyker bara dödens badboll upp och inget händer.

någon som har en lösning?

Om det är strul med typsnitt brukar en av åtgärderna vara att städa bort fontcache. Testa t ex ett freeware som heter FontNuke.

Vill man veta om de typsnitt man använder är friska är det Font Doctor som gäller.

kraschlogg

här är kraschloggen om någon kan tyda den...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-19 22:06

Version Cue har fuckat upp sedan det uppfanns. Välj bort det vid installation.

Ursprungligen av mjg:

Version Cue har fuckat upp sedan det uppfanns. Välj bort det vid installation.

Det där har jag aldrig fattat. (Förlåt en okunnig!) Hur gör man? Jag lyckas inte få fram några alternativ när jag installerar..

EDIT: Kan tillägga att jag bara provat demoversionerna av CS3. Misco:s försenade leveranstider har ställt till det lite..

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-20 11:38
Ursprungligen av Snabeldrake:

Det där har jag aldrig fattat. (Förlåt en okunnig!) Hur gör man? Jag lyckas inte få fram några alternativ när jag installerar..

EDIT: Kan tillägga att jag bara provat demoversionerna av CS3. Misco:s försenade leveranstider har ställt till det lite..

När man installerar får man upp en lista på vad man vill installera - det är bara att bocka ur Version Cue.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-21 10:29
Ursprungligen av mjg:

Version Cue har fuckat upp sedan det uppfanns. Välj bort det vid installation.

pröva det nu men hjälpte ej

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-30 08:55

Nu funkar photoshop igen, efter att ha installerat leopard

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 00:27

Jag har uppdaterat till Leopard, och Photoshop CS3 buggar ordentligt. Bland annat så är en del grafiska element förvridna, samt att en del tredjeparts plug-ins krashar hela Photoshop.

I övrigt så fungerar systemet totalt felfritt. Frågan är om jag skall avinstallera CS3 (Har Design Premium) och pröva att installera om allt?

Är det några andra som har haft samma problem?

Ursprungligen av Shirin:

Jag har uppdaterat till Leopard, och Photoshop CS3 buggar ordentligt. Bland annat så är en del grafiska element förvridna, samt att en del tredjeparts plug-ins krashar hela Photoshop.

I övrigt så fungerar systemet totalt felfritt. Frågan är om jag skall avinstallera CS3 (Har Design Premium) och pröva att installera om allt?

Är det några andra som har haft samma problem?

Använde du möjligen "Arkivera och installera" (eller vad det nu heter) när du uppdaterade ditt system. I så fall bör du ominstallera CS3 (och även en del andra program kan behöva ominstallation)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 12:49
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Använde du möjligen "Arkivera och installera" (eller vad det nu heter) när du uppdaterade ditt system. I så fall bör du ominstallera CS3 (och även en del andra program kan behöva ominstallation)

Nej, jag körde en ren uppdatering. Brukar rensa innan och köra nytt, men hade lite dåligt med tid.

Bra tråd, men det är många bud!

Mitt InDesign fungerar inte. Photoshop fungerar! Körde Adobe Update, men det gick inte att installera uppdateringarna. Jag uppdaterade till Leopard igår, sedan dess har problemen uppstått.

Vad göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-14 22:13
Ursprungligen av ludvigbergander:

Bra tråd, men det är många bud!

Mitt InDesign fungerar inte. Photoshop fungerar! Körde Adobe Update, men det gick inte att installera uppdateringarna. Jag uppdaterade till Leopard igår, sedan dess har problemen uppstått.

Vad göra?

Adobe själva säger att Indeisgn och Acrobat skall dras med en del buggar och en buggfix kommer i januari...

Ursprungligen av Shirin:

Adobe själva säger att Indeisgn och Acrobat skall dras med en del buggar och en buggfix kommer i januari...

Acrobat, inte InDesign

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Acrobat, inte InDesign

Hon baserade det på vad jag sa.. Efter att ha pratat med någon på Adobe supporten (och sedan blivit vidarkopplad) så sa den personen att det skulle komma en InDesign uppgradering också.. På jobbet så får vi in hyfsat med felrapporter med InDesign och 10.5. Och det har gällt alla möjliga konfigurationer. Uppdaterat eller rena installationer.

Fast eftersom jag vet att du har bättre koll på Adobe än vad Adobe själva har ibland, så litar jag faktiskt mer på dig...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-20 15:32

Här kommer ett bud till: Design Premium CS3 går inte att installera på en extern USB disk med Leopard på. Trots att man startar upp ifrån den. Den gnäller på systemkravfel. Det måste vara pga att det är en USB-disk eftersom det gick fint att installera på en FW-disk med Leopard på. Gjorde det som test. Några tips?

Ursprungligen av c5j:

Här kommer ett bud till: Design Premium CS3 går inte att installera på en extern USB disk med Leopard på. Trots att man startar upp ifrån den. Den gnäller på systemkravfel. Det måste vara pga att det är en USB-disk eftersom det gick fint att installera på en FW-disk med Leopard på. Gjorde det som test. Några tips?

Det berodde väl på att din disk var formaterad som HFS+ skiftlägeskänslig?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-22 16:12
Ursprungligen av thevil:

Det berodde väl på att din disk var formaterad som HFS+ skiftlägeskänslig?

mm... måste formatera disken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-21 23:53

Uppdatering i januari??
Nejmen hallå, jag behöver använda min Indesign CS3 under Leopard NU!
Vad är problemet? Köper man ny dator och ny programvara ska man väl kunna begära att det funkar??

Jag kan inte en starta Indesign, kraschar direkt medan de övriga i sviten verkar fungera fint.
Finns det nåt att göra??

Jag har haft stora problem med InDesign sedan jag installerat Leopard, men problemet hos mig verkar vara att det var installerat när jag uppdaterade till Leo.

På min andra burk, med Leopard installerat, har jag nu installerat en trialversion av Indesign från adobe.com och det gick problemfritt!

Uppgraderingsmetoden spelar roll. Om man har valt "arkivera och installera" eller vad det nu heter, har glömt den exakta ordalydelsen, så måste man installera om hela CS-suiten, Office-paketet, och ett flertal andra program.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-26 09:33

jag formatera hela disken och än så länge funkar det jätte bra för mig har inte märkt några buggar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-27 14:56

Nu har kört in helt nytt Leopard-system (formaterat om disken). Ominstallerat Adobe CS3 Design Premium (engelsk) från originalskivorna. Lagt på uppdateringarna från Adobe (via deras webb). Men dom flesta tredjeparts plug-ins krashar hela Photoshop ändå..

Har mejlat bland annat supporten för Alien Skin som säger att det är en bugg i Photoshop.

Kontaktat Adobe supporten som i sin tur knappt visste var Leopard var(!?).
Så nu står jag här med en dyr programvara jag inte kan använda ordentligt.

Ursprungligen av Shirin:

Nu har kört in helt nytt Leopard-system (formaterat om disken). Ominstallerat Adobe CS3 Design Premium (engelsk) från originalskivorna. Lagt på uppdateringarna från Adobe (via deras webb). Men dom flesta tredjeparts plug-ins krashar hela Photoshop ändå..

Har mejlat bland annat supporten för Alien Skin som säger att det är en bugg i Photoshop.

Kontaktat Adobe supporten som i sin tur knappt visste var Leopard var(!?).
Så nu står jag här med en dyr programvara jag inte kan använda ordentligt.

Snackade med en kille på Alien Skin som visste lösningen. Problemet är att onOne pluggar krockar med andra tredjeparts pluggar. Lösningen var att uppgradera dels Alien Skin plug-insen (i Shirins fall Alien Skin Exposure) samt ta bort onOne pluggarna eller installera en patch från onOne.

Allt löst!

Bevaka tråden