Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hämta omslagsbilder

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Förstår nån hur man gör för att hämta albumbilder till samilngsalbum och liknande där det bara står "Various Artists" som artist i iTunes? Blir inte klok på detta, har försökt på alla sätt.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-19 23:43

Patrik D: jag brukar ändra så att låttitel och artist är som vanligt, och döpa albumet till albumets namn, och markera det hela som samling. På så vis får man lite bättre ordning i biblioteket, tycker jag iallafall. Då tror jag chansen ökar att iTunes ska känna igen den så man får bildmaterial också.

Crazy88: Om du har ett Apple-iD så fungerar det lika bra.

Front Row

Jag fattar inte.
Hur kan det finnas ett omslag i Cover Flow, men vara tomt i bildrutan längst ner till vänster, samt i info?
Var ligger den bilden någonstans?

Varför visas inte omslagen när jag kör låtarna stremat i Front Row?

När jag nu har en bild i Coverflow, hur får jag då in den i "info".
Jag antar att det är då den bakas in i id3 taggen och att det är det som krävs för att den skall visas överallt.
Det är ju himla dumt att det inte sker automatiskt!

Har läst hjälpen och Apple support men nada.

Kan man synkronisera två artworkmappar?

Örjan

Senast redigerat 2008-02-21 06:34

Men det här programmet som heter Fix Tunes, om jag förstått allting rätt så fixar den Covers automagiskt? Så det är bara att föra över filerna till iPoden sen så har man covers till låtarna och rätt taggning? I så fall så verkar det ju väldigt vettigt att investera med tanke på att jag får min iPod Touch G2 nu i veckan.

Bevaka tråden