Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macportalen har premiär

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tycker det är bra med nya macsidor - kan däremot hålla med om att designen är rätt trist.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-12-27 13:35

Shiiiiiiiiiiiiiiiiir vilken risig design... orka vara kvar dar mer an 2 mintuer... aven om dom skulle ha nogonting intressant att lasa.

Multi sunt vocati, pauci vero electi

"Många äro kallade men få äro utvalda!"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-27 21:30

Jo, en del stavfel, tillåmed på infosidan.
Men, struntsamma, men gör den snyggare!

Mina ögon! it burns, it burns!

Seriöst, sidan innehåller säkert bra innehåll, eller länkar i alla fall till mycket material.

Men snälla, se över designen, för som det är nu är det bara direkt löjeväckande. Reklam precis överallt med för den delen. Undra även vad Apple skulle tycka om de grafiska element ni kopierat rakt av. Läs på lite om hur man informerar användare om var de är på sidan, som ni har det nu är det bara ologiskt dessutom.

Känner ni till W3C? Har ni testat att validera sidan? (om man nu kollar lite under huven alltså)

Att se över alla stavfel och särskrivningar vore kanske bra med? Låter det som ett ord ska det skrivas som ett ord...

Jag förväntar mig inte att detta kommer att bemötas alls. Bara tråkigt att se hyfsat innehåll som blir paketerat på det här viset.

Jag får enorma flashbacks till 90-talets "portaler" som bara presenterade tonvis med annonser samt länkade till andra sidors nyheter

Sammanfattning:
Ta bort reklamen, eller dra för jösse namn ned på det i alla fall, ni är värre än Aftonbladet!
Gör om sidan från grunden, ge den ett utseende som får mig att vilja stanna kvar. Se till att det blir mer användarvänligt

Macportalen.se synpunkter/förbättringar?

Hej, tänkte höra med Er om ni har några förslag, synpunkter eller förbättringar på vår sida för Mac, iPod, Mobil och Internetanvändare.

Mvh
Michael
http://www.macportalen.se

Jag tror sajten skulle må bra av att kännas lite mindre kommersiell - man fångas av väldigt mycket annonser vid första anblicken.

Idén att samla allt om Mac på ett ställe är väldigt god men det skulle behövas en liten omstöpning för att det inte ska se ut som en "länksajt". Andra kanske tycker annorlunda?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-09-05 09:50

Väldigt plottrigt. Tyvärr gör ju det att det känns "o-maccigt", en mer renrakad design skulle lyfta siten helt klart.

Sedan så kan ni ju också föbättra sidans kod, så att den motsvarar gällande riktlinjer. Över 170 fel bara på förstasidan får jag upp när jag validerar med W3Cs valideringsmotor.

/M

Ursprungligen av Macportalen.se:

Hej, tänkte höra med Er om ni har några förslag, synpunkter eller förbättringar på vår sida för Mac, iPod, Mobil och Internetanvändare.

En stor förbättring hade varit att skriva: "Mac-, iPod-, Mobil- och Internetanvändare"

Slog ihop trådarna med en likadan gammal tråd - fanns mycket feedback där redan!

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-09-05 10:06

1. Skippa frames

2. Varför har ni samlat länkar till hela internet i vänsterspalten? Allt ni länkar till kan samlas i 2 kategorier: "Redan känt/installerat" eller "Ointressant"

3. För mycket reklam. Gör högerspalten lite mindre och diskretare.

4. Det "redaktionella" får för lite plats. Dumpa vänsterspalten (se punkt 2), låt mittenspalten få större utrymme, gör den luftigare och mer lättläst.

5. Se till att koden validerar. (se Belaks länk)

Senast redigerat 2007-09-05 10:43
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-05 10:08

Att man dessutom gör reklarm för DELL, visar på särskilt dåligt omdöme.

Å andra sidan, 'Money talks...'

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-09-18 11:20

Lite feedback på kritiken hade varit fint.

Ursprungligen av hugin:

Lite feedback på kritiken hade varit fint.

Tidigare i den här tråden (december 2006) så bad jag att de skulle bemöta den kritik de hade fått. Det kom inga kommentarer från dem då, och det kommer säkert inga nu heller...

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-09-26 16:23

De ville alltså bara ha lite uppmärksamhet och trafik, och sket egentligen i vad folk tyckte?

Jag ser nu att de faktiskt har rättat särskrivningarna som jag skrev om för ett par veckor sedan.

Jag tycker att det är jävligt mycket SKITSNACK i den här tråden!
Jag hålled med ALLT om vad taz sagt, och håller även med om hugins kritik, jespers särskrivningsanmärkning (som jag vill uppdatera med att det heter OSX-produkter i headern).
Sen tycker jag att hela vänsterspalten kan ryka faktiskt, google-ads är skittråkigt att kolla på, och kom igen, vill man leta upp personer på nätet så går man direkt till hitta.se, inte till macportalen först.
Sen håller jag med om att Amazon-outfiten inte är direkt hett (t om de har ju bytt nu liksom). Byt ut den menyn till något fräsigare, det tror jag faktistk kan lyfta hela sidan, sålänge vänsterspalten också försvinner.

  • Medlem
  • Aneby
  • 2007-10-10 20:35

För att vara helt ärlig så tycker jag inte om sidan. Sidan är helt enkelt "för mycket". Nästa gång ni uppdaterar layouten tänk på det enkla är oftast (nästan alltid) det bästa. Lycka till.

Bevaka tråden