Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kapten Björnström hälsar er välkomna ombord...

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-02-07 18:18

Blev det inge blogg eller? Får du flyga ner till mig så kan jag leda dig genom Europa;)

Ursprungligen av Robban B:

Blev det inge blogg eller? Får du flyga ner till mig så kan jag leda dig genom Europa;)

Jag tappade lusten för att blogga efter lite "stök" förra våren/sommaren när några avundssjuka människor började skriva en massa skit om mig. Tyckte det var lite jobbigt och slutade skriva - vilket säkert var hela poängen med allt struntprat. Har börjat ladda för revansch

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-02-07 18:34
Ursprungligen av Björnström:

Jag tappade lusten för att blogga efter lite "stök" förra våren/sommaren när några avundssjuka människor började skriva en massa skit om mig. Tyckte det var lite jobbigt och slutade skriva - vilket säkert var hela poängen med allt struntprat. Har börjat ladda för revansch

Synd, alltid följt den med nöje, speciellt sedan vi sågs i KL 2005.

Ursprungligen av Robban B:

Synd, alltid följt den med nöje, speciellt sedan vi sågs i KL 2005.

Hur grymt var inte det? Att ses i Kuala Lumpur efter att ha lärt känna varandra på 99mac?

Jag får testa flyga in i ditt FIR i sommar med Squawk 7500 så får vi snacka lite radio

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-02-07 22:00
Ursprungligen av Björnström:

Hur grymt var inte det? Att ses i Kuala Lumpur efter att ha lärt känna varandra på 99mac?

Jag får testa flyga in i ditt FIR i sommar med Squawk 7500 så får vi snacka lite radio

Då lär du få se F16 plan;)

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-07 18:23

exit!

Senast redigerat 2008-02-08 00:00

Grattis Björnström och lycka till!

Man är lite utsatt med endast en motor, tur att han klarade att sätta ner planet på motorvägen.

/M

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-02-08 02:47
Ursprungligen av Martin Belak:

Man är lite utsatt med endast en motor, tur att han klarade att sätta ner planet på motorvägen.

/M

Hehe...500m från mitt hus, satan vilket pådrag det blev med helikoptrar och poliser!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 09:46

Klart väder i morse, dock inte CAVOK…

Grattis! När flyger du ner till ESMX och hälsar på?

Jag ska faktiskt ner till ESMQ/KLR på lång-nav inom kort - kanske får ta en sväng förbi Växjö då?

Aha! Du är varmt välkommen förbi!

Har faktiskt blivit riktigt inspirerad av det här, tänkte slå Växjö Flygklubb en signal och höra hur det ligger till med utbildning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 22:03

Vinka när du taxar förbi östra rampen!

Gary Larson gjorde många "dräpare"-teckningar och strippar.

Jag gillar den med piloterna som stirrar på varann, ler, blinkar åt varann. Trycker in Intercomen och säger "Vi ber er spänna fast säkerhetsbältena eftersom vi har KRAFTIG turbulens framför oss..."

Sedan väntar de 10 s och börjar rycka i alla reglage så flygvärdinnor ramlar, koppar vänder i luften och slipsen står rakt ut på passagerarna.
Piloterna skriker "Yahoooooo!!!!" rakt ut och har hur kul som helst....
Lugnt igen.

In med knappen igen och "Vi tackar er för att ni hörsammade vår varning nu ser det bättre ut", kapten kollar med styrman som storler och ruskar på huvudet "...Öh, nej, det se ut som ännu mera KRAFTIG turbulens framöver"..

Nu har jag börjat flyga från Moorabbin Airport i Melbourne! Väldigt annorlunda faktiskt men efter fyra flighter har jag kommit in i nya rutinerna: Martin Björnström Reseguide

Ursprungligen av Björnström:

Nu har jag börjat flyga från Moorabbin Airport i Melbourne! Väldigt annorlunda faktiskt men efter fyra flighter har jag kommit in i nya rutinerna: Martin Björnström Reseguide

Mnja jag tror nog mera på följande.. liksom lite lugnare att vara kvar på backen ju..

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/UmM7v40k5DM&color1=0..."></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/UmM7v40k5DM&color1=0..." type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-06 13:16

Flyga själv måste vara något av det roligaste man kan gör antar jag. Speciellt i ett sådant litet plan.

6000 j*kla inlägg! Toblerone!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-06-10 20:27
Ursprungligen av acke:

6000 j*kla inlägg!

Grattis, snyggt jobbat - du har tillfört mycket här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-23 17:37
Ursprungligen av Eva:

Grattis, snyggt jobbat - du har tillfört mycket här

Ouuu, tack så mycket. Men nu är det Björnens dag! Grattis!

Då har man avverkat sin tredje flygtimme!

Elevtillstånd har trillat in från Luftfartsstyrelsen, teorin är i full gång. Det blir ett spännande år det här..

Vi får väl ta en 99-fly in framöver tycker jag. Fast inte förrän jag är klar med mitt cert!

Klarade min uppflygning idag!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-09-06 23:23
Ursprungligen av Kristofer:

Klarade min uppflygning idag!

Grattis! Har du skrivit proven också?

Stort grattis!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-06 22:02

djävligt sugen, vad kan man räkna med för kostnad?

Tack!

Tangen: Tror jag hamnade på runt 85 000 kronor (har inte vågat räkna ihop allt hehe). Väldigt mycket pengar, men värt varenda krona.

Jetwash: Yep, alla teoriprov avklarade hos Transportstyrelsen. Gjorde även engelskprovet i samband med uppflygningen, så allt är klart. Flyger du också?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-07 13:12
Ursprungligen av Kristofer:

Tack!

Tangen: Tror jag hamnade på runt 85 000 kronor (har inte vågat räkna ihop allt hehe). Väldigt mycket pengar, men värt varenda krona.

Jetwash: Yep, alla teoriprov avklarade hos Transportstyrelsen. Gjorde även engelskprovet i samband med uppflygningen, så allt är klart. Flyger du också?

tack för infon...

Bevaka tråden