Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu har jag beställt en Macbook

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Wheee!
Grattis dude!

Såhär ligger min till:

22 aug 2007 08:19 Gothenburg Onforwarded For Delivery
22 aug 2007 04:59 Gothenburg Import Received
21 aug 2007 16:27 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
20 aug 2007 22:57 Eindhoven Shipped From Originating Depot
20 aug 2007 16:30 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
20 aug 2007 16:10 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Så den levereras nog eftermiddag/kväll, vilket innebär att jag får den imorrn!
Wooooho!

förresten...
Vad innebär det här:
22 aug 2007 08:19 Gothenburg Onforwarded For Delivery
Att den är "out for delivery"? Borde ju vara samma sak väl?

  • Medlem
  • 2007-08-22 12:37

Ja antingen det eller att de lämnat över den till ytterligare speditör. Onforwarded betyder ju i det här fallet ungefär vidarebefordrad. Vi får väl se. I övrigt har jag installerat 2Gb RAM, den nya hårddisken och nu programsviterna. Det enda "fel" jag hittat med datorn är att plastplattan tangentbordet sitter i glipar minimalt på höger sida. Jag vet inte om det är pga att skruven som sitter där i anslutning borde spännas mer eller vad.

Jag anser det än så länge inte vara tillräckligt stort fel för att påtala det för Apple. Inga döda pixlar. Vet inte om jag har processorpipet eller inte. Datorn pep märkbart när jag startade den första gången (med gamla hårddisken) men jag vet inte om det var processorn eller hårddisken.

Kan även säga att Hitachidisken som satt i min dator verkade märkbart skramlig (Seagaten gav ett mycket rubust och bra intryck) och gav inget vidare kvalitetsintryck. Datorn blir rätt varm (trots att det står på iCurve) så fläktarna går litet. Fast det låter inte mycket mer än litet sus.

Det enda stället som är iskallt är......ja hör och häpna......över där hårddisken sitter. Trots att den är en 7200 varvare är den HELT ljudlös. Jag kan inte ens höra att den finns där när jag installerat program, men uppenbarligen gör den det eftersom jag själv skruvat i den. Som andra rapporterat på diverse forum så sitter det nåt skit på originalminnena. Nåt grått, ser ut som kylpasta men jag vet inte vad det är.

Att sätta i mina nya Corsairminnen var en baggis. Tryckte in dem så att de bottnade, men tror inte att jag behövde använda något våld. Nu har jag iofs mycket starka nypor, efter att ha spelat både piano och fiol sen jag var sex år.

Office 2004 går märkbart snabbare än på iBooken, trots att nån sa att den skulle bli slöare.

Det som återstår sen, förutom att föra över dokument och div program från min FireSmart (extern FW-disk) är att installera BootCamp och WinXP.... sen är man rustad till tänderna. Hoppas att du får din lilla MysBurk snart Rocky.

Hehe, tackar tackar!

Skulle du kunna skicka länk til vilken disk det var du köpte också?
Det är väl inte 3,5or i laptops direkt va?

Funderar lite på att åka till Strömstad i eftermiddag och hämta upp den!
Hehe, åååh, fest!

Vilket jävla jobbigt bajs det skulle vara om det är fel på den som jag har beställt nu, men då borde man kunna lämna in den på något Apple-ställe här i stan va? Och få den skickad till sig i Norge fast man köpt den i Sverige va?

f.ö sitter jag här hela dagarna och har inget liv...
haha

  • Medlem
  • 2007-08-22 17:16

Det var iofs några år sen jag använde PC nu, med Pentium4, guuuud vad snabb MacBooken är i windowsXP. Verkligen en upplevelse. Allt är installerat och klart nu och jag är väldigt nöjd, med undantaget från topcaset som glappar mikroskopiskt i högra nedersta hörnan. Men det har jag nog glömt om en vecka. Helnöjd som sagt.

Jag tror att jag kommer köpa en extern disk istället för att byta den interna.
Om det är något fel på den så blir det mindre att byta om man måste sätta i orginaldelarna om den måste på reperation eller liknande.
Dessutom blir det inget jävla tjafs när/om jag skaffar en iMac längre fram...

Fan vad bra att du är nöjd, jag sitter och biter på naglarna och bara väntar på att den ska levereras!
Hehe...

  • Medlem
  • 2007-08-22 21:05

Any news about your delivery?

Att byta hårddisk i en MacBook är lika svårt som att byta en glödlampa. ,)

Nej, ingenting!
JAG BLIR DUM I HUVUDET PÅ DET HÄR!

hehe...
Skit med!
Det har varit samma delivery-status hela jävla dagen!
på Applestore.bridge-point.com-sidan så står det att den är "out to delivery", men polarn har inte fått något samtal och ingen har ringt på dörren hos honom heller!
It's not fair maaan!

Edit:

Nu ringde jag TNT och frågade vad som sker egentligen.
Och eftersom det är på landet (strömstad är ju inte direkt en metropol) så skickas det med den förbannade lantbrevbäraren, så den kommer inte i hamn förräns imorrn, vilket innebär att jag får den på fredag.
pust suck och stöööön!
Och i helgen ska jag till trondheim och kolla på NOFX (pepp pepp!) så jag kommer inte få kramas förrän på Söndag! Liiiip!

mmm, fast jag vet inte, frågan är om jag behöver mer än 80Gb i själva datorn?
Är det inte smidigare att ha en extern bara? Och då klämma till med en typ ½TB eller något...
På så sätt slipper jag alla överföringar o skit när jag väl skaffar en stationär (för det kommer jag fortfarande vilja ha).
Mer minne dock, inget snack om saken, det MÅ jag bara skaffa.

Jaha! Då sitter man med sin purfärska nyluktande MacBook dårå!
Fan vad liten skärmen är alltså... Men det gör ingenting, det är ändå jävligt nice alltså!
Happy camper!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-26 22:15

Skärmen är fantastiskt liten egentligen, men det bidrar ju till att datorn blir liten den också.. Är det någon som kan beskriva hur en ny Mac "luktar" egentligen? Vad liknar det?

And I hate campers.

Ja, det luktar nyförpackat tekniskt junk, haha...
Jo, att skärmen är superduperliten gör faktiskt inte alls mycket.
Stör mig dock på att mousepaden inte funkar som jag vill, och att man inte kan hålla ena fingret på paden och tap'a med det andra för att få fram högerklick, men jag antar att jag vänjer mig vid att tap'a med två fingrar direkt...

Ledsen att jag inte svarar tidigare men jag har varit alldeles förtrollad av min leksak. Nu är däremot smekmånaden över. Den har bestämt sig för att inte längre bry sig om de inbyggda högtalarna så jag måste lämna in den på InLife, Sthlm. Det jag däremot kan säga om leveransen är följande: jag beställde datorn den 16 och fick den levererad den 20. Alltså torsdag-måndag. Bra jobbat! Du beställde före mig men fick den senare... det är skumt.
Funkar din lika bra fortfarande?
Fridens liljor

Om du frågar mig så ja.
Stör mig fortfarande på de sakerna jag listade ovan dock.
Men mindre och mindre för var dag dock.

Den andra Enter-knappen har jag dock inte fattat vafan den är till för än...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-08-30 17:09

Kul att höra att du är nöjd med datorn:)

  • Medlem
  • 2007-08-30 17:51

Igår bytte jag min laddare. Den som följde med datorn var whack efter bara några dagars användande. Slog av och på litet som den ville. Dvs statuslampan slocknade. Men nu sitter jag med en ny och allt rullar på smaskens.........yey

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-04 16:22

Fick ni med nya ilife? Sitter i beställartagen och ser på hemsidan att det fortfarande står iLife 06 i programvaran som skickas med datorn.

Japp, det får man!

Förresten är det en sak jag stör mig på med Macbooken.
Och det är att det är en satans vass kant på framsidan som skär in i handlederna när man slappar med datorn på t ex magen eller ballen...
Det är mest störande...

Bevaka tråden