Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium 1.1 ute nu!

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

NU när jag installerade nya adium,, 1.1 så frågade den om jag ville flytta till programmappen och köra därifrån, jag klickade på kopiera dit... men det ligger 2 "adium filer " kvar på skrivbordet. Den med Ankan på, "adium X1.1 och aidum_1.1.dmg" kan jag gömma dom öå något sätt. ?

Sen också en "utomstående" fråga, när ja minimerar fönster med "äpple" knappen och M, har jag någon motsvarighet till det för att få upp fönsterna igen utan att gå till dock? God naattt !

  • Medlem
  • 2007-08-13 01:51
Ursprungligen av _pojke:

NU när jag installerade nya adium,, 1.1 så frågade den om jag ville flytta till programmappen och köra därifrån, jag klickade på kopiera dit... men det ligger 2 "adium filer " kvar på skrivbordet. Den med Ankan på, "adium X1.1 och aidum_1.1.dmg" kan jag gömma dom öå något sätt. ?

.dmg-filen är skivavbilden du laddade ner. Behövs inte mer. Ta bort.

"Filen med ankan på" är antagligen programmet. Kolla om du har rätt version av adium i din programmapp, i så fall ta bort "filen med ankan på" (från skrivbordet). Om inte, flytta "filen med ankan på" från skrivbordet till din programmapp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-13 01:54
Ursprungligen av _pojke:

NU när jag installerade nya adium,, 1.1 så frågade den om jag ville flytta till programmappen och köra därifrån, jag klickade på kopiera dit... men det ligger 2 "adium filer " kvar på skrivbordet. Den med Ankan på, "adium X1.1 och aidum_1.1.dmg" kan jag gömma dom öå något sätt. ?

Har du väl flyttat programmet från skivavbilden till programmappen finns det oftast inga anledningar att ha kvar .dmg-filen. Du kan alltså lugnt välja att mata ut skivavbilden och ta bort Adium_1.1.dmg.

Ursprungligen av _pojke:

Sen också en "utomstående" fråga, när ja minimerar fönster med "äpple" knappen och M, har jag någon motsvarighet till det för att få upp fönsterna igen utan att gå till dock? God naattt !

Jag tycker det är enklare att gömma fönster med äpple+H och ta fram dem med äpple+tab. På det sättet slipper jag dessutom ha en massa krafs i docken.

  • Medlem
  • 2007-08-13 01:58
Ursprungligen av berdan:

Jag gissar snarare att det är den monterade skivavbilden.

Så måste det vara. Good thinkin...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-13 01:55
Ursprungligen av Toett:

"Filen med ankan på" är antagligen programmet.

Jag gissar snarare att det är den monterade skivavbilden.

Bevaka tråden