Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny löparutmaning - hjälp din region att vinna!

Tråden skapades och har fått 218 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-08-03 17:04

Ja, jag är faktiskt också rätt impad måste jag säga.
Får inte min Powersong att ta riktigt på nike+.com bara, men den ska fastna med tiden sägs det..

Hörrni, nu måste vi hjälpas åt att kamma hem segern åt Sverige i den Skandinaviska utmaningen, vi kan ju inte låta Norrmännen vara bättre än oss.

/M

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-08-05 11:41
Ursprungligen av Martin Belak:

Hörrni, nu måste vi hjälpas åt att kamma hem segern åt Sverige i den Skandinaviska utmaningen, vi kan ju inte låta Norrmännen vara bättre än oss.

/M

För er som vill se på Den startar om några dagar

<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwav..." width="198" height="260" id="Nike+ Runs" align="middle"><param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" /><param name="wmode" value="transparent" /><param name="movie" value="http://nikeplus.nike.com/nikeplus/v1/swf/scra..." /><param name="quality" value="high" /><param name="bgcolor" value="#ffffff" /><param name="FlashVars" value="type=scrapeChallenge&userDefaultUnit=km&screenName=epatel&dateFormat=DD/MM/YY&versionNum=2.0&id=8436188&region=us&language=en&locale=en_us"/><embed src="http://nikeplus.nike.com/nikeplus/v1/swf/scra..." quality="high" wmode="transparent" bgcolor="#ffffff" width="198" height="260" name="Nike+ Runs" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" FlashVars="type=scrapeChallenge&userDefaultUnit=km&screenName=epatel&dateFormat=DD/MM/YY&versionNum=2.0&id=8436188&region=us&language=en&locale=en_us" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed></object>

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-08-05 11:38

Kom igen! :)

Det behövs lite hjälp med EU vs USA!!

<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwav..." width="198" height="260" id="Nike+ Runs" align="middle"><param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" /><param name="wmode" value="transparent" /><param name="movie" value="http://nikeplus.nike.com/nikeplus/v1/swf/scra..." /><param name="quality" value="high" /><param name="bgcolor" value="#ffffff" /><param name="FlashVars" value="type=scrapeChallenge&userDefaultUnit=km&screenName=epatel&dateFormat=DD/MM/YY&versionNum=2.0&id=277052638&region=us&language=en&locale=en_us"/><embed src="http://nikeplus.nike.com/nikeplus/v1/swf/scra..." quality="high" wmode="transparent" bgcolor="#ffffff" width="198" height="260" name="Nike+ Runs" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" FlashVars="type=scrapeChallenge&userDefaultUnit=km&screenName=epatel&dateFormat=DD/MM/YY&versionNum=2.0&id=277052638&region=us&language=en&locale=en_us" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed></object>

oj nu ligger det j u ganska lika! skilljer bara ett par hundra meter ju! Fast norrland ligger ju ju lite efter!

Jajävlar, nu har Götaland gått om.... det blir till att springa dubbla pass i veckan!

/M

Nu är jag med i svealandslaget. Kommer hem tisdag och laddar upp mina semesterrundor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-07 21:01
Ursprungligen av hallgren:

Nu är jag med i svealandslaget. Kommer hem tisdag och laddar upp mina semesterrundor.

Rätta takter... Springa på semstern! Nu har jag anmält mig till halvmaran och ser fram emot loppet. 21km är inga större problem men jag ska försöka slå pers (1.37) på sträckan.

Ursprungligen av hkim:

Rätta takter... Springa på semstern! Nu har jag anmält mig till halvmaran och ser fram emot loppet. 21km är inga större problem men jag ska försöka slå pers (1.37) på sträckan.

Det blev bara två rundor på en veckas semester i Wien. Pratern var riktigt skön att springa i. Jag siktar på att komma under 1.30 på halvmaran, debuterade på strax under 1.34 förra året.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-22 16:08

Jag har precis köpt en ... tänkte höra mig för lite om livslängd på nike+-grejen (batterierna?) Vad kan jag förvänta mig? Kan jag ladda den? Byta batterier?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-08-06 14:33

Shit, försökte göra mitt för Svealand igår. Första gången jag sprang sedan 15:e juni. Fem kilometer på 25 minuter ganska exakt... Och jag var lika trött som efter 17-18 km i mitten av juni... Inte bra det här. En förkylning, utlandssemester och för mycket regn satte visst sina spår på konditionen... Men nu ska jag igång igen!

  • Medlem
  • 2007-08-07 05:04

Hur ska jag göra? Är från Örebro (Svealand) men pluggar (och bor) nu i Jönköping (Götaland).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-07 08:40

Ta den regionen du tycker mest synd om och som du tycker kan behöva lite stöd. Dvs Svealand.

  • Medlem
  • 2007-08-07 18:38
Ursprungligen av klas:

Ta den regionen du tycker mest synd om och som du tycker kan behöva lite stöd. Dvs Svealand.

Jag gör så, tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-07 21:02

1000km!

Nu har jag avverkat 1000 km med Nike+! Fast det var tungt att spring 21km i värmen...

Jag avskyr att springa, cyklar hellre

  • Medlem
  • 2007-08-10 13:34

Götaland är förbi!!!!

Dang! Jag såg inte denna tråd förrän nu, mitt Nike+ har lite halvt hamnat på hyllan
Kommer hem från semestern i övermorgon, är det försent att hoppa in?

Nejdå. Det är t.o.m. så att även tidigare sprungna pass under augusti räknas in när man väl hoppar på utmaningen. Det kan alltså hända mycket ända fram till sista dagen i utmaningen, om någon sprungit mycket men hoppar på utmaningen i sista stund.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-12 16:18

Ja, det var attans vad Götaland hade spring i benen! Detta trots att jag nu tagit ledningen före michaelDV som också tävlar för Svealand. Vi får hoppas att Hallgren får igång sin träning på allvar...

Ursprungligen av hkim:

Ja, det var attans vad Götaland hade spring i benen! Detta trots att jag nu tagit ledningen före michaelDV som också tävlar för Svealand. Vi får hoppas att Hallgren får igång sin träning på allvar...

Fick ihop 25 km under helgen iallafall, men det känns rätt trögt just nu. Den här fukten är hemsk.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-08-12 16:28

Måste man springa? Jag kan inte springa men jag går rätt mycket för att hålla flåset uppe.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-12 21:42

Ja, dagens 2 mil var de svettigaste jag har varit med om. Jag svettades så mycket att jag skvätte ofrivilligt på förskräckta fotgängare...:">

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-08-13 09:14
Ursprungligen av hkim:

Ja, dagens 2 mil var de svettigaste jag har varit med om. Jag svettades så mycket att jag skvätte ofrivilligt på förskräckta fotgängare...:">

Haha

I lördags tog det mig en timme att sluta eftersvettas och jag kan inte påminna mig om att det någonsin tagit så lång tid.

Hur mycket dricker ni innan och hur mycket tar ni med er? Tycker det är svårt att trycka i sig hur mycket som helst eller att bära med mig så mycket..

Ursprungligen av iggy:

Hur mycket dricker ni innan och hur mycket tar ni med er? Tycker det är svårt att trycka i sig hur mycket som helst eller att bära med mig så mycket..

I lördags sprang jag 11 km mitt på dagen och då hade jag en 0,75-liters-flaska med mig, som nästan tog slut. Igår kväll sprang jag 14 km och hade ett vätskebälte med 4 15cl-flaskor i. Jag drack bara ur två av dem dock.

Jag hade en Camelbak i handen igår i en affär, men köpte inte. Funderar dock på att slå till på en ganska snart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-14 10:30
Ursprungligen av iggy:

Hur mycket dricker ni innan och hur mycket tar ni med er? Tycker det är svårt att trycka i sig hur mycket som helst eller att bära med mig så mycket..

Själv har jag ett midjebälte med 5 flaskor som rymmer 0,7l. Se här. Det tar jag endast på mig när jag ska springa 2 mil eller längre. Kortare sträckor brukar jag klara mig utan vätsketillförsel.

Jag har aldrig riktigt förstått det där med att dricka innan. Förutom normal vätsketillförsel så dricker jag inget extra inför. Kluckande mage är ju direkt avtändande för löpningen...

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-08-14 11:21
Ursprungligen av hallgren:

I lördags sprang jag 11 km mitt på dagen och då hade jag en 0,75-liters-flaska med mig, som nästan tog slut. Igår kväll sprang jag 14 km och hade ett vätskebälte med 4 15cl-flaskor i. Jag drack bara ur två av dem dock.

Jag hade en Camelbak i handen igår i en affär, men köpte inte. Funderar dock på att slå till på en ganska snart.

Ursprungligen av hkim:

Själv har jag ett midjebälte med 5 flaskor som rymmer 0,7l. Se här. Det tar jag endast på mig när jag ska springa 2 mil eller längre. Kortare sträckor brukar jag klara mig utan vätsketillförsel.

Jag har aldrig riktigt förstått det där med att dricka innan. Förutom normal vätsketillförsel så dricker jag inget extra inför. Kluckande mage är ju direkt avtändande för löpningen...

Upp till ca 12 km brukar det funka bra utan vätska med mig, även om det varit tufft de senaste dagarna. Problemet är att jag tycker den vätskan jag dricker innan rinner så snabbt igenom att jag alltid behöver pissa ut en del innan jag börjar svettas ut tillräckligt

Annars har jag ett bälte med 4 flaskor (Perfekta) som jag tyvärr tycker skaver och är obekvämt, men närmar det sig två mil jag springer så blir det ändå för lite med ca 6 dl vätska.

Konstigt nog så har jag i vuxen ålder aldrig haft problem med kluckande mage när jag springer, oavsett hur mycket jag dricker. Däremot kan jag må illa av det och spy om det vill sig illa, men det har e g bara hänt på Broloppet för några år sen.

Äsch, synd att jag inte har en Nano...annars hade jag kunnat bidra med lite Norrlandslöpning.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2007-08-15 21:03

Någon annan som har problem med widgeten? Har varit i kontakt med Nike och de verkar inte ha någon lösning i sikte. Säger hela tiden att jag måste vara i en Nike+ challenge men jag är ju med i augusti och den Skandinaviska..

  • Medlem
  • Slussfors
  • 2007-08-17 14:02

Robban B: Japp, jag har också problem med widgeten. Den hittar inga challenges. Och widgeten för goals funkar också lite uselt. Måste nämligen logga ut och logga in varje gång jag vill uppdatera den. :-/

Bevaka tråden