Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kingston vs Corsair

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska i dagarna uppgradera till 2gb ram i macbooken. Tänkte lägga ca 1000 riksdaler på detta. Är det någon egentlig skillnad på minnen från corsair och kingston? Corsair har ju tex sina mac-minnen, är dessa bättre att använda än "vanliga" minnen från kingston?

/ht-tower

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-12 11:29

Kingston vs Corsair

Jag har hört av en person i en fackbutik at Corair är bättre.
Joel

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-12 12:07

Corsair klassas väl som bättre (i pc världen allifall) men i grund och botten så är det säkert samma komponenter som sin rival Kingston.
Vet inte vilka minnen som sitter i som default men står det att minnerna du tittar på ska funka till din dator så är det bara kasta in det billigaste alternativet. Båda minnerna är väl trots all "PC2 5300" - 667mhz med samma stepping (heter det så?)

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-07-12 13:19

Har Corsair "mac-minnen"?

Ursprungligen av EJ:

Har Corsair "mac-minnen"?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333789

Vad man väljer är egentligen ganska ovidkommande, så länge det rör sig om tillverkare med erkänt hög kvalitet (vilket det gör i det här fallet). Köp det som för tillfället råkar vara billigast av dem och använd eventuell mellanskillnad till något roligare.

Maskinspecifika minnen är egentligen inte nödvändigt att köpa. Man får exakt samma produkt som de icke maskinspecifika. Det man betalar för är en utökad kvalitetskontroll, vilket innebär att det minne man köper är verifierat att fungera tillsammans med just den datormodell man tänker installera det i. Det är alltså inte tal om att det skulle vara ett bättre minne, utan snarare ett mer vältestat.

  • Medlem
  • Rättvik
  • 2007-07-16 22:51

dessa sitter även i min macbook

Ursprungligen av decay:

dessa sitter även i min macbook

Min med! VROM säger det!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-13 23:00

Jag har Kingston. 2x1GB. Jag tycker att det flyter grymt bra, har aldrig haft några problem.

Corsair skulle jag satsa på om jag fick välja i ditt läge, jag tror att de kör med aningen bättre grejer.

1
Bevaka tråden