Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Imac 24" är död!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I more när jag klev in i mitt kontor hemma i lägenheten blev jag minst sagt förvånad när jag skulle tända lampan och inget hände.... sedan märkte jag att inte heller datorn var igång längre. Jag satte den nämligen i vila igår kväll.
Jag gick direkt till säkringsskåpet och fann att automatsäkringen för kontoret hade gått. Skönt att det bara var den hann jag tänka innan jag gick in i kontoret och försökte starta Imacen.
Det hände inte ett dugg... den är tvärdöd!

Jag satte näsan vid luftspalten bakom skärmen och det luktar tydligt bränd elektronik från min kära mac.

Nu har jag kontaktat dustin, varifrån jag köpte datorn, och väntar på svar vad jag ska göra.

Hoppas för guds skull att det inte är hårddisken! Nog för att jag har det mesta säkerhetskopierat.... men inte allt. Det var nog en dryg månad sen sist

/Christian

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2007-07-13 22:57

Jag drabbades av samma problem när jag satte min sista generations G5a i viloläge idag. När jag satte mig vid datorn några timmar senare var den stendöd, inget händer när jag försöker starta den, den är helt svart och ger inte ifrån sig några livstecken. Vad kan egentligen ha gått fel? Jag antar att nätagget är huvudmisstänkt, men vad tror ni andra?

Jag tror dock att du kan vara lugn C_Strandberg, om det hade varit hårddisken som dött hade nog datorn gett ifrån sig något livstecken vid uppstart.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-07-13 23:01

Om detta är Solvalla sätter jag alla pengar på nätagget.

Nu har jag fått min mac tillbaka. Det var mycket riktigt nätaggregatet som gett upp... kan ha berott på en åsksmäll , vem vet.
Skönt som attan iaf att allt på disken är intakt och (numera) uppbackat

1
Bevaka tråden