Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du bytt ut din LED MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-28 20:37
Ursprungligen av Esa:

min nya MBP 15" kommer i början av nästa vecka, hur kan man se om det är en samsung eller en LG ?

för jag hade en 17" innan och den var perfekt i bilden, om bilden är gul nu kommer jag bli förbannad

LG har modellnummer 9C67, Samsung har 9C68. Du behöver ett program som heter SwitchResX.

Ursprungligen av m@c:

LG har modellnummer 9C67, Samsung har 9C68. Du behöver ett program som heter SwitchResX.

Inte då. Man kan kolla det i ColorSync-profilen.

Min tredje MPB anländer senare idag.. nervös.. ett otroligt ickekommunikativt Apple har väldigt effektivt bytt ut den entusiastiska känslan i köpprocessen mot en orosdominerad sådan...

Känns lite som när jag ägde en vanlig MacBook förra året... (hade den i fyra månader, men när den behövde service för 4:e gången insåg jag att den redan varit borta från mig ungefär hälften av tiden jag ägt den...)

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-08-02 12:29

Mina 2 öre - det finns en klar gulnad vid andra betraktningsvinklar en rakt framifrån, och om ljusstyrkan dras ner - men i vanlig arbetsställning är min skärm kanon!

Dock har jag ett annat lite oroväckade problem - ibland byter skärmen Färgprofil (till en generic rgb som är riktigt gul... huvva) och det går inte att byta tillbaka manuellt för den hittar inte "Fabriksinställningarna" eller ngt likande - ut/inloggning hjälper dock... för mig låter det som ett hårdvarufel som får mjukvaran att byta profil. Vad tror ni?

Skall ta en skärmdump om det händer igen.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-08-02 15:46

Hm, då har jag LGn - är de hyggligare än samsungarna på detta m yellow tint?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-07 08:09

Märkte igår att min mbp också lider av detta. Ser det väldigt tydligt genom att titta på denna bild:

http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=77659&d=1182869620 (spara bilden, titta på den i preview med gömd dock)

Hur är det för er andra? Det verkar ju som att precis alla lider av detta.
Tycker det är mycket tröttsamt, ska man acceptera detta?

/Andreas

Ursprungligen av Sissy:

Hur är det för er andra? Det verkar ju som att precis alla lider av detta.
Tycker det är mycket tröttsamt, ska man acceptera detta?

Bra fråga. Jag har inte upplevt problemet som stort i dagligt arbete, men man vill ju inte gärna ha en felfri skärm, om inte annat så för den dagen man ska sälja datorn. Men hur är det, om man lämnar in den idag, finns det bättre paneler som dom sätter in istället? Annars är det ju inte värt det hursomhelst.

Bevaka tråden