Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 7.3 nu i uppdateraren

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av onnyt:

Efter att ni uppdaterat, reparera skivbehörigheter. Uppdateraren ställer till en massa oreda.

hej,
tack för tipset. dock så hjälpte inte det mig något.
problemet är kvar. itunes vill inte starta.
har inga övriga problem med några andra program.
allt annat funkar som det ska. bara itunes som krånglar.

Ursprungligen av elinpelin:

hej,
tack för tipset. dock så hjälpte inte det mig något.
problemet är kvar. itunes vill inte starta.
har inga övriga problem med några andra program.
allt annat funkar som det ska. bara itunes som krånglar.

Är det inte så att du har den "gamla" versionen i Dockan. Har du tittat i programmappen, kanske har du 2 iTunes nu ? Dra ner till dockan från nya versionen (7.3)
Hade en granne som hade det "felet"

Ursprungligen av adress@mac:

Är det inte så att du har den "gamla" versionen i Dockan. Har du tittat i programmappen, kanske har du 2 iTunes nu ? Dra ner till dockan från nya versionen (7.3)
Hade en granne som hade det "felet"

nej, tyvärr så är det inte så heller..
har en itunes bara men tack iaf..

hej igen
nu är det löst.
det var shapeshifter som var boven.
ändrade tillbaka till default inne i shapeshifter
loggade ut och sen in igen , och öppnade då itunes
utan problem..sen ändrade jag tillbaka så som jag
hade det med shapeshifter och nu funkar det igen.

Ursprungligen av elinpelin:

hej igen
nu är det löst.
det var shapeshifter som var boven.
ändrade tillbaka till default inne i shapeshifter
loggade ut och sen in igen , och öppnade då itunes
utan problem..sen ändrade jag tillbaka så som jag
hade det med shapeshifter och nu funkar det igen.

Japp, det var samma för mig. Tack och bock!

Mvh,

Ursprungligen av Rossifumi:

Japp, det var samma för mig. Tack och bock!

Mvh,

skönt

iTunes-biblioteksfilen kan inte sparas

Ursprungligen av iTunes 7.3:

iTunes-biblioteksfilen kan inte sparas. Ett okänt fel uppstod (-50)

Detta felmeddelande får jag varje gång jag startar iTunes efter uppdateringen. Först uppdaterar den biblioteket men sen kommer felmeddelandet och det fortsätter ploppa upp tills jag klickar "Varna inte igen". Nån mer som har samma problem eller vet hur man löser det? Jag har Mac.

Jag har alltid haft "_Various Artists" och "_Soundtracks" högst upp. Nu ligger de sorterade vid "V" och "S". Sen ligger "2 pac" och "50 Hertz" längst ner. Jobbigt.
Jag har märkt att min musik hakar med. När jag leker med photoshop, eller laddar en sida i firefox. Det är mer jobbigt! Jag har XP.

Använd Sortera som fälten. Visa info.. på en låt, välj fliken Sortera, skriv AAAA i Sortera artist. När ni gjort det på en låt, högerklicka på en annan låt med samma artist och välj Sortera fält-> Samma artist.

Tyvärr är det en bugg i iTunes 7.3 som gör att den sorteringen inte fungerar automatiskt, utan man måste spela varje låt först. Börja sepla första låten, sen är det bara att ta kommando-pil så alla låtar spelats lite. Sen borde t.ex. 16 horsepower hamna före Andrew Bird.

Edit: Dubbelklicka i varje låt är enklare.

Det verkar som att det är fler som fått samma problem som mig:
http://digg.com/apple/iTunes_7_3_update_for_iPhone_brings_joy_to_a_few_misery_to_others

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-07-02 16:18

Är det någon som har fått Cover flow med podcasts att funka?? Om hur, ändrade ni några instälningar?

Ursprungligen av adl:

Är det någon som har fått Cover flow med podcasts att funka?? Om hur, ändrade ni några instälningar?

Funkar bra för mig... Går bara in på Podcasts och trycker på Cover Flow-knappen.

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-07-04 09:49
Ursprungligen av Capeman:

Funkar bra för mig... Går bara in på Podcasts och trycker på Cover Flow-knappen.

Så ja nu funkar det på jobb datorn (winxp) ska man bara prova hemma på min MBP...

Man tackar!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-03 01:32

Funkar för mig med, gör på precis samma sätt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-07-03 22:46

Ni som liksom jag har trubbel med att iTunes inte startar eller Okänt fel -50 (biblioteks-filen kan inte sparas) efter uppgraderingen gör enklast i att gå tillbaks till 7.2. Man ska tydligen kunna slänga bort alla Videopodcasts för att sedan lägga in prenumererationer på dem på nytt - men orka...

Väntar hellre på att Apple ska komma med lösning. Det verkar vara ett "major" fel, men de stirrar väl sig blinda på iFån just nu.

I vilket fall - om du vill ominstalera 7.2 - kasta iTunes.app från Program och iTunesX.pkg från /Library/Receipts

Tanka sen ner 7.2 från
http://oldapps.com/download_iTunes_mac.php

Installera och njut av nåt som fungerar. Lätt enklaste lösningen till de fixat vad de borde fixat innan de släppte ut det.

Bevaka tråden