Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

20 minuters guide om iPhones gränsnitt

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ok jag kanske har fel men är det inte så att det kan tänkas komma program från andra tillverkare men då främst större sådana. Tänker då på rykten kring Google och Nintendo.

Tror det också. Apple släpper redan spel till iPoden utvecklade av andra, t.ex. EA, via iTunes. Varför skulle de inte kunna släppa vissa program från t.ex. Google via iTunes även till iPhone.

För mig veterligen finns ingen allmän SDK för iPod-spel ute, utan Apple verkar ha hemligt samarbete med vissa för dessa spel. Likadant samarbete kan säkert finnas för program till iPhone.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-06-26 09:38

Jag har haft för mycket tid och analyserat videon på vad den innehåller i musikväg man kanske kan analyserar de andra reklamfilmerna och på så sätt få mer info men detta lämnar jag till någon annan med mer tid.

Albums

Beastie Boys
Bebel Gilberto
Beck -Sea Change
Brazilian Girls
Céu -Céu
Clap Your Hands Say Yeah
Discovery Channel
DJ Shadow
Corinne Bailey Rae
The Doors
Ella Fitzgerald
Elvis Costello -Album? +Alison
The Flaming Lips -Yoshimi Battles the Pink Robots +Are You a Hypnotist?
Gnarls Barkley
Gorillaz
Jack Johnson -In Between Dreams +Banana Pancakes
James Brown -20 All Times Greatest Hits
Jamie Cullum -Catching Tales
Lily Allen -Alright Still
Macy Gray -Big +Glad you´re here +Final Made Me Happy
Macy Gray -On How Life Is
Mika -Life in Carton Motion
Red Hot Chili Peppers -Stadium Acadium +Stadium Acadium +Animal Bar
The Roots - The Tipping Point
Serigio Mendes -Timeless
U2 -All That You Can't Leave Behind +Beautifull Day
Artis? -Album? +Believe

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-26 10:31

Det har även visats:

Green Day
The Beatles
Beach Boys
Pink Floyd
Coldplay

Om du frågar mig, tror jag inte att man tyda något från detta.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-06-26 12:09
Ursprungligen av Adzam 1:

Om du frågar mig, tror jag inte att man tyda något från detta.

Det tror inte jag heller...

Men det är säkert ett bra lyft för Macy Gray album Big

Ny video om hur man aktiverar telefonen - även det verkar vara ytterst smidigt:

http://www.apple.com/iphone/usingiphone/activation.html

Videon visar också hur man synkar telefonen och vilka valmöjligheter man har. Den som synkat en iPod vet precis hur det går till.

Det som är lite intressant är ju att det nu på sätt och vis kvittar om applikationerna är webbaserade eller inte, eftersom abonnemangen har obegränsad dataöverföring. Det finns väl kanske också andra abonnemang som inte har det, men de tre som visades nu har ju det. För övrigt verkar det (om man får lita på ryktessidorna) som om de första recensionerna skall dyka upp ikväll/imorgon bitti. Ryktena vill mena att det som det kommer att klagas på är långsam webaccess och svårt att skriva med skärmtangentbordet.

Man är en aningen orolig kring den eventuella kritiken kring skärmtangentbordet eftersom det bitvis kan vara det som kan tänkas få folk att välja att inte köpa en iPhone.

Något jag vill testa innan jag köper en.

Definitivt måste man nog testa detta själv. Kan nog vara ganska beroende av hur stora fingrar man har. En annan som har små händer kan nog hantera den rätt bra, men jag har svårt att se en biffig byggjobbare fixa det.

Skönt att man har småfingrar då.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-06-26 21:47

Jag undrar vart fiken med ringsingnalerna tog vägen..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-27 20:28
Ursprungligen av what:

Jag undrar vart fiken med ringsingnalerna tog vägen..

Den kommer enligt Mac Rumors i iTunes 7.3. Väl en låt, konvertera den till ringsignal och betala sedan 0.99 cent eller något liknande.

  • Medlem
  • 2007-06-27 21:34

Det är ju inte så bra i så fall. I min enkla SE k610i kan jag ta vilken ljudfil som helst och använda som ringsignal.

Ursprungligen av Baron:

Det är ju inte så bra i så fall. I min enkla SE k610i kan jag ta vilken ljudfil som helst och använda som ringsignal.

Ja, det går nog i de flesta mobiler som är upp till två-tre år gamla faktiskt. Så att det ska kosta i iPhone känns ett steg bakåt. Undrar om det är skivbolagen som tryckt på här? Jag har svårt att se att Apple skulle vilja mjölka ur dollar på det sättet.

Hur man använder tangentbordet (jag tror det varit länkat i nån annan tråd, men det passar bra i denna tråd):

http://www.apple.com/iphone/usingiphone/keyboard.html

Det jag ser fram emot mest är att nu går det bra att göra tangentbord för varje lokal marknad, något som inte varit möjligt konstnadsmässigt när det varit fysiska tangentbord. Tänk att få åäö på rätt sätt direkt. (Det finns ju ingen garanti för att Apple genomför det, men det är fullt möjligt och jag sätter en slant på att dom kommer att göra det.)

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-28 09:03

Om man redan har köpt låten på iTMS då? Då borde man väl inte behöva betala för att konvertera den? För bövelen, man borde inte behöva betala öht, punkt!

Ursprungligen av Spyder:

Om man redan har köpt låten på iTMS då? Då borde man väl inte behöva betala för att konvertera den? För bövelen, man borde inte behöva betala öht, punkt!

Rent upphovsrättstekniskt: En ringsignal lyssnar du inte bara själv på, utan spelar även upp för mer människor. detta borde betyda att du ska betala royalties, men de stora, vänliga skivbolagen låter dig i sin ofattbara givmildhet spela upp en nedkortat version med lägre kvalitet helt gratis, även om du initialt får betala extra för den.

Nu ska jag inte säga vad jag tycker om den ekonomiska delen av upphovsrätten, eftersom jag inte vill ha mitt inlägg förvandlat till asterisker .

Bevaka tråden