Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musiktextspelet

Tråden skapades och har fått 418 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hälften rätt(nästan)!!!
Det är inte "Early this morning" är inte det en Jay-Z låt???
Det är N*E*R*D, och inte "bara" Pharrell Williams, keep 'em coming!

Jaja, Nerd då. Jag vet bara att jag sett videon och tyckte titeln passade när jag googlade på pharell.

Men ok, vad hette låten? Vet att jag sett videon ett par gånger, Lap Dancer, eller bara Lap Dance (hittade båda varianterna på google och titeln låter väldigt bekant).

Ok, låten heter "Provider" videon kan ni kika på här: http://youtube.com/watch?v=bRGcDO-U8Nc

Jag utnämner ohennig till nästa låtöversättare.
shoot!

Ah, det var låten jag hörde i huvudet när du skrev BMX, men nog tusan cyklade de även i Lap Dance(r)?

I vilket fall som helst, det blir en svensk text den här gången:

"What kind of trap is this?
What kind of pit it that we have fallen into, you and me?
What kind of forces are these?
What kind of shadows, riding us, night and day?"

Knepig text det där, hehe. Det enda jag är säker på är att andra raden slutar med "du och jag" och fjärde raden slutar med "natt och dag".
Kan vi få lite mer text?

Fan Martin, du är inne på rätt spår och det är inte bra. Dina texter är alldeles för svåra.

Låten kom i slutet på 80-talet och var väl en hyfsat stor hit. Några rader till:

"Where we blinded, did do wrong when we
Gave up everything for a dream?
Let you fingers, as made of pearls
let them touch me until I've forgotten."

den här knäcker jag inte, har funderat i två dagar nu!
svensk 80-talsmusik är inte min starka sida...
törs man be om en refräng?

Eftersom ingen annan heller verkar klura ut det så får vi väl gå på refrängen.

"Hide my hands, cover my tracks
Hold me darling, hold me tight."

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-07-19 18:58

Nu känner jag nog igen den. "Håll om mig" med Peter Lemarc?

Åh huga!
Nästan glad att jag inte klarade den

Rätt Marco.

Usch va dryg jag kan ha verkat i mitt senaste inlägg, inte alls menat att vara det. Såg det när jag läste det nu, fraseringar faller ju lätt bort i skriven text.
Sorry om det verkade så!

What's up Marco?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-07-20 07:50

Jobbade ihop med en snickare för några år sedan som alltid lyssnade på "Svenska favoriter 101,9", och dom spelade mycket av den sortens musik.

Här kommer nästa;

Citat:

Vad i världen kan få en brun-ögd flicka bli blå när allting jag någonsin kommer att göra ska jag göra för dig, och jag går.

Roxette - she's got the look?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-07-20 08:46

martin wijk det är rätt, men det heter egentligen bara "The Look"

Är det dags för ytterligare en svår text nu?

nej, jag tror inte det. byter helt inriktning, och jag anammar ohennigs grepp med att översätta en svensk text till engelska.
knock yourselves out

When you're trying to forget your momentary sorrows
It's feels good to walk around and daydream,
forget that the luck has flewn out the window
and that you didn't get my red rose

Rosen, med Arne Qvick (tror han stavade så i alla fall).

Helt rätt!
Props.

Din tur!

Eftersom jag har rätt fortsätter jag med en riktig hejhopp-översättning av en av världens bästa låtar:

Hon går genom molnen
med en cirkus i sinnes som rusar runt
Fjärilar och zebror
Och månstrålar och sagor
Det är allt hon någonsin tänker på
Rider på vinden

Ursprungligen av ohennig:

en av världens bästa låtar:

det skriver jag lätt under på att det är!

Du vet väl att du inte får rätt om du inte säger titeln?
Eller vill du ge någon annan en chans?

jag vill ju såklart ge nån anna en chans
vore kul om vi blev fler i den här gruppen

men du som gillar metallica, har du hört när kirk hammet lirar den låten? helt crazy!

Ursprungligen av martin wijk:

jag vill ju såklart ge nån anna en chans
vore kul om vi blev fler i den här gruppen

men du som gillar metallica, har du hört när kirk hammet lirar den låten? helt crazy!

Vet inte varifrån du fått att jag gillar Metallica (däremot gillar jag Kirks nya skägg), men det vore kul att höra den. Annars är är jag rätt förtjust i Steve Lukathers version, även om originalet är milsvitt vassare.

jag menade så klart nån annan, personen i fråga behöver inte heta anna

hmm, blandade ihop administrator- och seniormoderatorstitlarna där en sekund.
det är klart att originalet är oslagbart, och kirks version av den här låten är nog mer en "intressant tolkning" än en bra låt.

Det är tyvärr inte många som lyckats göra den rättvisa, gudarna ska veta att många försökt. Kan ju namedroppa en del av dem om andra tycker det är svårt (om det är någon kvar i leken förutom jag och Martin vill säga ).

hahaha det hade blivit svåra texter. Jag har funderat på att ändra reglerna till typ one-hit-wonders. Måste gå att köpa på OK/Q8 eller passa på allsång på skansen... jag visste redan från början att detta lätt kunde spåra ur till navelskåderi.
Vilket bara skrämmer bort folk.
Jag har försökt genom att ge lätta texter men ingen verkar ha fattat.
Det är inget svårt att hitta svåra texter det är svårare att hitta enkla som många kommer fatta direkt.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-07-30 18:38

martin wijk kom igen och avslöja titeln nu, eller ohennig kom med en ledtråd. Så det händer lite i denna tråd.

Oj, har helt glömt kolla om någon knäckt min nöt (är på semester i Frankrike för närvarande så internetanslutningen är lite sporadisk).

Rätt svar är Little Wing, Jimi Hendrix. Tycker att Marco får ta över eftersom han sett till att leken inte faller i glömska.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-07-30 22:25

Tack för det, hoppas inte någon annan misstycker för här kommer nästa:

Citat:

Kyss mig sötnos Jag är snövit Sovande i en likkista

PS Trevlig fortsättning på semestern ohennig men glöm inte bort att kolla i tråden igen. DS

Bevaka tråden