Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försvunna filer på USB-minne (men de finns där)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har scannat en del gamla foton och dokument på en Samsung SCX-5540FN direkt till ett USB-minne. På scannerns display kan jag bläddra mellan de olika filerna men när jag öppnar minnet i OS X får jag bara en okänd fil som har samma namn som dagens datum. När jag byter namn på denna till .jpeg går det att se den första inscannade bilden men inget annat.

Har någon ideér om hur man kan göra för att komma åt resten av alla bilder?

(hoppas detta var rätt kategori)

Senast redigerat 2007-06-15 20:43

Står det något i manualen? Kanske att det är ett specialformat (arkiv) som kan läsas med någon medföljande programvara (troligen Windows only). Vad händer om du stoppas in USB-minnet i en annan dator (mac och/eller pc)?

I manualen står det bara att man kan välja filformat vid scanning. Det känns dock som den enda filen jag hittar skulle vara en katalog eller nått slags arkiv,

Om jag högerklickar i finder ser jag att det finns ca 15mb använt utrymme på minnet som är 2 GB. Men den enda fil som går att hitta är 700k, jättekonstigt.

I skivverktyget står det att det finns 19st filer på minnet men i finder finns bara 1.

Senast redigerat 2007-06-15 20:44

Om någon skulle vara intresserad så har detta löst sig.

Jag fick installera Windows XP via Parallel desktop på min macbook, då kunde jag
access:a USB minnet och gå in i den katalog som bara var en fil i OS X och hämta alla filer.

1
Bevaka tråden