Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Man tatuerar in Zune logga på armen.

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Taz_1999:

Som framgår av Martinots webbsida så är han windows-användare som försöker röra upp lite skit här i detta macforum

Jo, jag misstänkte det efter alla hans märkliga inlägg i natt. Som tur är så har någon tagit bort dem nu.

Men lite konstigt att hans inlägg i den här tråden får stå kvar. Det är ju ganska uppenbart att även det inlägget är till för att bråka lite.

Ursprungligen av Taz_1999:

Som framgår av Martinots webbsida så är han windows-användare som försöker röra upp lite skit här i detta macforum. Inget att bry sig om Jesper.

http://martin.tornsten.com/

Jag tyckte det var intressant att han verkligen förföljde dig, Taz. Det var bara dina inlägg han svarade det där konstiga troll-svaret på. Finns det nån anledning till varför han valde dig?

Glöm inte heller ordvalet fanatiker i URL'en som tillmäle på oss här på denna site och para ihop det med den frenesi med vilken en person hittar 10 av mina tidigare inlägg, citerar dessa med mitt svar i denna tråd på hans inlägg (som raderats av administratorerna, fast hans får stå kvar) och sedan det email jag fick före det av samma kille som anklagar mig för allt möjligt. Fanatiker? Lättstött? Nejdå, inte alls.

"The clue meter reads zero in this direction"...

Senast redigerat 2007-11-29 14:52

Det var en mycket underlig scen martinot ställde till med igår. Högt utslag på WTF-skalan.

Senast redigerat 2007-11-29 16:15
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Det var en mycket underlig scen martinot ställde till med igår. Högt utslag på WFT-skalan.

Indeed

Okej boyz, nu föreslår jag att vi släpper det och återgår till ordningen.

Tidigare i tråden undras det varför man väljer just produkten Zunes logo att tatuera in, med tanke på alla produkter det finns i världen. En del tycker att den undran i sig är fånig och att det inte är någon som helst skillnad (i mått av idioti så att säga) på Zune och iPod. De som tror detta har helt missat tåget och ser helt enkelt inte att Zune är en riktigt usel produkt och det är just därför det är korkat.

Den som undrar varför Zune är dålig kan ha stort nöje av denna artikel:

Why Microsofts Zune is still failing

Senast redigerat 2007-12-10 23:08
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 13:48
Ursprungligen av Björnström:

Nu när den värsta iPodfebern lagt sig och Apple säljer sisådär 100 miljoner iPods om året har spelaren blivit "var mans produkt". Alla har iPods.

Microsoft Zune är fortfarande ganska unik och endast 1 miljon spelare har sålts än så länge. Den här mannen ville visa alla att han minsann inte "gör som alla andra" och tatuerade in Zune loggan på armen!

Kommentarer?

I finally got my Zune tattoo (2 pics inside)

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

Lustigt nog, så har han nu tagit bort tatueringen och köpt en iPod.

Zune Guy calls Microsoft 'liars,' says Zune situation is 'f***ing bulls**t' - Engadget

Bought my new PMP today....

Zune Guy fed up with Zune, seeks to cover up tattoos - Engadget

Ja, det var dumt av mig att överreagera på Ola Andersson (Taz) och kommentera hans andra inlägg i helt andra trådar. Min överreaktion berodde på vad Ola mailade till mig privat. Detta ursäktar dock inte alls att jag gjorde som jag gjorde. Detta har självklart inte upprepats (och aldrig skett någonsin tidigare av mig heller i något annat forum) och jag ber alla på 99.se om ursäkt för detta.

mvh,
martin

Senast redigerat 2008-09-21 10:03

Förtydligande: Nej; jag är inte, och har heller aldrig någonsin varit, något fan av Zune.

Jag är dock inte religös åt något håll (vare sig det gäller religon, datorer eller musikspelare), och ville med mitt inlägg visa på att det är inte bara Zune som har (eller rättare sagt *hade*) sin beskärda del av fanatiker. Tycker personligt att det är precis lika töntigt/fanatiskt att tautera in vilken förtetagsloga som helst på sig.

Personligen så tycker jag att, med alla dess brister, att iPod fortfarande är de bästa musikspelarna som finns att köpa (iaf som jag känner till och har testat).

Intressant lärdom/iaktagelse: Något rätt typiskt för sekt/kult-liknande kulturer/grupperingar är väl dock att om man inte är uttalat emot alla alternativ till den enda sanna religonen/åsikten (eller produkten) så är man automatiskt klassad att vara "motståndare" eller att vara ute för att "förstöra" gruppen/friden. Lite synd att det skall behöva vara på det sättet tycker jag.

Skulle det någon dag komma ett klart bättre alternativ till iPod så skulle jag inte ha några problem med lojalitet eller trogenhet emot iPod/Apple som hindrade mig att byta till något annat.

Bevaka tråden