Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flipper !

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var kan jag få tag i ett skapligt flipperspel till Mac ? Och jag vill gärna ha tips på vilket som är bäst och sämst.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-21 16:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Per Selander
Var kan jag få tag i ett skapligt flipperspel till Mac ? Och jag vill gärna ha tips på vilket som är bäst och sämst.

LittleWing har gjort ett par stycken:

http://www.littlewingpinball.com/html/eng/

Sierra har också gjort några, men de är ganska dåliga. Mycket finesser, dålig mekanik.

Pro Pinball-spelen är desto bättre. Pro Pinball - The Web är det jag spelat mest. Grafiskt mycket bra, mekaniken känns mycket bra. Ändå är Littlewings spel mer spelbara.

Maxis har också ett par, men de är inte så imponerande.

Tack för tipsen, verkar vara svårare att hitta någon som säljer spelen. Tänkte köra på min PB3400 så att mina tonårssöner har något att göra under semesterresan till Spanien i sommar. Jag har ju Warcraft II och Police quest, Redneck rampage m.m. men inget flipperspel. (det är nog jag som är mest flippersugen, men säg inte det till någon).

  • Oregistrerad
  • 2003-04-21 22:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Per Selander
Tack för tipsen, verkar vara svårare att hitta någon som säljer spelen. Tänkte köra på min PB3400 så att mina tonårssöner har något att göra under semesterresan till Spanien i sommar. Jag har ju Warcraft II och Police quest, Redneck rampage m.m. men inget flipperspel. (det är nog jag som är mest flippersugen, men säg inte det till någon).

LittleWing kränger serienummer till spelen på sin webbplats

Pro Pinball - Big Race USA måste jag ta och rekommendera, förmodligen det bästa datorflippret jag någonsin spelat
Slår t.o.m många verkliga flipper jag spelat

BIG RACE USA, kom det någonsin ut för Mac OSX?
Letade runt på Empire's hemsida utan att hitta BRUSA på annat än en samlings cd med pc-arkadspel...

Typiskt ett sånt spel som hade sålt bra bland mac'ers, eller?
Saknar ju konkurans totalt!

Littlewings flipperspel är så pass bra att de är värda att betala för:

http://www.littlewingpinball.com/html/eng/store/mac.html

$7.00 - $25.00

  • Medlem
  • 2004-07-02 13:31

Tror inte att den släpptes för Mac OSX, men väl för Mac OS 9 - för jag har den själv.
Ska enligt uppgift fungera under Classic, men jag har inte testat själv.

(Vaffan, jag har väl ändå inget bättre för mej i eftermiddag...)

1
Bevaka tråden