Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte in i datorn!!!

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Strömsund
  • 2007-06-08 15:57

Okej, har installerat om. Hur hittar jag mina gamla filer?

J

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-09 15:16
Ursprungligen av jcollin:

Okej, har installerat om. Hur hittar jag mina gamla filer?

J

Vad är det för data du saknar? Om du klickade i "behåll anävndare och inställningar" så ska ju dina gamla filer flyttas till den nya installationen. Annars tror jag att de ligger i en katalog som heter "previous system".

  • Medlem
  • Strömsund
  • 2007-06-08 16:44

Jag ser ju att alla filer måste finnas någonstans eftersom hårddisken nästan är full!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-08-06 15:11

Jag har samma problem med en iMac 24". Det går inte att logga in på något konto. Provade med att återställa lösenord via startskivan och först verkade det funka men datorn hängde sig under inloggningen. Nu går jag o badar. Testar vidare ikväll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-30 13:15

Någon som har en lösning på detta ännu? jag har precis samma problem fast i leoparden. Skall testa terminal-tricket ikväll (fungerar det på samma sätt med leopard) .

återkommer med resultat där.

Av tråden att döma så verkade folk lösa det på något vis, ominstallation eller annat?

Jag kan dock logga in då jag bara har mig som användare på datorn, men jag kan inte ändra på några inställningar (som kräver lösenord) eller installera program efter som att leopard vägrar ta emot mitt användarnamn och lösenord.
Jag har prövat att byta till flera olika lösenord med leopardskivan i, utan resultat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-06 09:54

Kan inte start en G5'a sen jag installerade Leopard. Har inget användar konto el dylikt som kräver password. Har inte använt Logitech prylar.

Efter installation av Leopard så blev skärmen bara blå efter äpplet.
Startade om, samma blå skärm efter äpplet varit på skärmen.
På magiskt sätt fick jag ut skivan genom att trycke eject knappen medans äpplet var på skärmen. Men fick den inte ur "blå-skärms-mode".
Startade om med Shift intryckt.
Blå skärm efter äpplet igen.
För att få ut CD-hållaren startade jag om och höll ner musen. (funkade inte)
Startade om med alt-apple-P and R. (väntade på 3 "boing") Funkade inte.

(Jag vet att jag kan starta om med hjälp av skivan, men jag får inte in den igen.)

Hör "firmaware pipet" och skriver sen in reboot mac, el likn.
FUNKAR INTE!

Any other bright ideas?

Bevaka tråden