Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes med DRM-fri musik från EMI denna vecka

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-30 11:27

Såg nu att nyheten blev upplagd redan halv nio i morse under nyhetstips...

Hur hittar man den här DRM-fria musiken? Är det på priset man ser skillnad eller går det att söka på iTMS?

Ursprungligen av Stefan Swales:

Hur hittar man den här DRM-fria musiken? Är det på priset man ser skillnad eller går det att söka på iTMS?

Den är inte släppt än, emn antagligen kommer det märkas ut ordentligt.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-05-30 12:17

Itunes 7.2 finns nu att hämta, med stöd för drm-fria låtar från de skivbolag som deltar.

Nu är det igång!

Nu kan man visst också köpa videor i iTunes, jag hittade några under My Alerts -> MUSIC VIDEOS.

Det är väl nytt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-30 14:27

finns det ett enkelt sätt att uppgradera mina?
vill inte browsa runt hela itms

Det är nog inte igång riktigt ännu. Music videos går inte att köpa ännu och det finns ingen direktlänk till Music Videos.

http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2007/05/30/itunes-team-pulling-all-nighter-removing-drm

Allt verkar inte igång än, men man kan nu gå in i sitt iTS konto och aktivera iTunes Plus. Vissa låtar finns, men inte allt.

Efter ni har aktiverat kan man söka på t.ex. The Band, bredvid vissa av deras låtar finns ett plustecken; alltså DRM-fritt av högre kvalitet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-30 15:18
Ursprungligen av Leftrustle:

Efter ni har aktiverat kan man söka på t.ex. The Band, bredvid vissa av deras låtar finns ett plustecken; alltså DRM-fritt av högre kvalitet.

Söker man genom "Power Search" kan man klicka i om man bara vill söka efter +låtar.

"Fylla på" sin låt till DRM-fritt verkar inte funka än dock. T ex svenska Caesars ligger ute med en del +material som jag har DRM-låst i nuläget.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-05-30 19:03

Någon som lyckats provlyssna en +låt innan du köpt den?

Suck . . . jag tänkte provköpa ett iTunes Plus album, men råkade köpa den enda Kraftwerk-skivan som INTE var itunes Plus. Ärthjärna!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-05-31 14:25
Ursprungligen av Stefan Swales:

Suck . . . jag tänkte provköpa ett iTunes Plus album, men råkade köpa den enda Kraftwerk-skivan som INTE var itunes Plus. Ärthjärna!

Hmm här dök ju en intressant fråga upp. Distansköpsavtalslagen eller vad 17 den heter borde väll kunna tillämpas? Du måste ju kunna ångra ditt köp. Eller... är jag ute och cyklar nu? Hmm off topic kanske men ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-31 14:39
Ursprungligen av Stefan Swales:

Suck . . . jag tänkte provköpa ett iTunes Plus album, men råkade köpa den enda Kraftwerk-skivan som INTE var itunes Plus. Ärthjärna!

Hmmm. Jag gjorde samma sak. Det vore bra om de kunde märka DRM-skivorna med döskallar och visa varningsmeddelande om man skulle råka trycka på köp-knappen. Det borde åtminstone finnas som inställning.

Ursprungligen av pesc:

Hmmm. Jag gjorde samma sak. Det vore bra om de kunde märka DRM-skivorna med döskallar och visa varningsmeddelande om man skulle råka trycka på köp-knappen. Det borde åtminstone finnas som inställning.

Den kommer kanske kommer som plus senare, då kan man väl upgradera?

Tjenare ny på fprumet, och jag kommer höras mycket nu i början!

Jag som endast har användt iTunes för min iPod, men som är pågång med en iMac snart, undrar såklart hur man köper låtar!
hur betalar man!?
Och vad brukar det kosta!?

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-31 23:53

Man registrerar ett konto hos iTunes, med namn, adress, kontokortsnummer och dylikt. Sedan kan du välja att köpa låtar med kundvagn (välja ut och bekräfta köp, ladda ner) eller med ett-klick (välja ut och ladda ner.)

Du kan ha upp till fem datorer som delar på samma "vanliga" låtar, och självklart oändligt många datorer för dina DRM-fria låtar från iTunes Plus.

Bevaka tråden