Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny A6-platta: Wacom Bamboo

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Viktor L:
Ser i en tråd att du skriver att du kan tänka dig frågor ang Wacom Bamboo:

Jag fick en svart Bamboo igår i födelsedagspresent. Vet att den kostar ca 900 kr på MacForum här i Göteborg. Installationen har gått bra och jag har köpt till ArtRage 2.
Har prövat men inte klurat ut hur man skriver in text eller ritar en bild tex i en text i ett mail. Förstår att det nog har att göra med "textigenkänning" men undrar om dom inställningar man gör gäller för alltid ? Går det inte att tex skriva skrivstil eller rita en frihandsteckning.
Ja, är alltså total nybörjare...

Ursprungligen av KaRo:

....
Har prövat men inte klurat ut hur man skriver in text eller ritar en bild tex i en text i ett mail. Förstår att det nog har att göra med "textigenkänning" men undrar om dom inställningar man gör gäller för alltid ? Går det inte att tex skriva skrivstil eller rita en frihandsteckning.

Lirar den inte med Apples egen "Ink", då? Ink fungerar med min gamla Graphire, men med min handstil får jag inte nån rimlig träffprocent på gissningarna, så jag har gett upp.

Ursprungligen av KaRo:

Viktor L:
Ser i en tråd att du skriver att du kan tänka dig frågor ang Wacom Bamboo:

Jag fick en svart Bamboo igår i födelsedagspresent. Vet att den kostar ca 900 kr på MacForum här i Göteborg. Installationen har gått bra och jag har köpt till ArtRage 2.
Har prövat men inte klurat ut hur man skriver in text eller ritar en bild tex i en text i ett mail. Förstår att det nog har att göra med "textigenkänning" men undrar om dom inställningar man gör gäller för alltid ? Går det inte att tex skriva skrivstil eller rita en frihandsteckning.
Ja, är alltså total nybörjare...

Vad för program har du testat detta i, att skriva och rita alltså?

Jag är inte säker men jag tror inte det är möjligt att rita och skriva på frihand i mailprogrammet utan du lär nog snarare få använda något ritprogram, göra din namnteckning tex, spara den som bild och klistra in den i mailet.

Senast redigerat 2008-04-13 11:35

Jo, jag gjorde inställningarna så jag kan använda det inbyggda Ink på datorn.
Försökte i ett mail på Mail och med iWorks.
Synd att det inte fungerar med frihandsteckningar. Jag får väl använda ArtRage2 då och göra "bilder" av min text/bild, spara ned och sedan lägga till på sidorna.

Men det är så nytt för mig så jag ska börja med att läsa instruktionerna ordentligt och gå in på Support-sidor.

Tack för svaren !

Bevaka tråden