Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om nya Mac OS X Leopard

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Rent allmänt är inte Apple direkt "generösa" med uppgraderingspriser. Sen Mac OS X har det enbart sålts fullversioner till fullpris om man köper systemet lös. Undantaget är 10.1 som var "gratis" för alla som köpt 10.0.

Jag skulle gärna se en uppgradering för halva priset eller så för de som redan äger en tidigare version. Nu har ju iofs Mac OS X varit billigare i fullversion än Windows som uppgradering så skulle man få betala fullt pris är det inte hela världen.

Men en förbeställning är inte samma sak. Man kan inte informera om något som man inte vet något om, däremot så kan man, eftersom att man vet att det kommer att komma, erbjuda en att förbeställa. Då får man det när det kommer, till det pris som det kommer att kosta.

Sen när vi nu talar om ej befintliga uppgraderingspriser så tycker jag ändå att Apple är väldigt billiga om man jämför med vissa andra. Standardpriset för OS X är 1195:- och för 1995:- får du ett familjepaket (5 licenser)

Vad kostar nyversion av det andra populära operativsystemet som finns där ute? Den senaste fullversionen (för att få alla funktioner) kostar 4819:- (uppgradering 3185:-)

Helt plötsligt tycker jag 1195:- låter ganska billigt

Ursprungligen av Johan S:

Helt plötsligt tycker jag 1195:- låter ganska billigt

1195kr ÄR billigt för en ny version av ett operativsystem. Nu ryktas det ju ev bli lite dyrare för att iLife blir en del av operativet. Helt ok för mig om det stämmer.

  • Medlem
  • Salem
  • 2007-06-11 00:22
Ursprungligen av Johan S:

Sen när vi nu talar om ej befintliga uppgraderingspriser så tycker jag ändå att Apple är väldigt billiga om man jämför med vissa andra. Standardpriset för OS X är 1195:- och för 1995:- får du ett familjepaket (5 licenser)

Vad kostar nyversion av det andra populära operativsystemet som finns där ute? Den senaste fullversionen (för att få alla funktioner) kostar 4819:- (uppgradering 3185:-)

Helt plötsligt tycker jag 1195:- låter ganska billigt

Ja det har du nog rätt i. Med tanke på att de flesta Mac os X versionerna
har varit väldigt genomarbetade och stabila, samt att 10.5 antagligen är
ännu bättre, så tycker jag nog egentligen inte att dom har satt ett högt
pris.

rikard.agren: Man kan förbest. 10.5 på macoteket.se, verkar dock inte som
om dom har lagt upp denna info på förstasidan än.. Men sök så hittar du.

Jag skulle absolut vilja se ett alternativ utan iLife. iTunes är det enda av dem jag använder, och det är ju gratis ändå, de andra avinstallerade jag ett efter ett. Jag skulle ju köpa 10.5 ändå, men det skulle vara tråkigt att behöva betala för något jag aldrig använder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-11 01:34

Man har kunnat förbeställa dom ganska länge, tex har funnits på amazone sedan Steve körde sin sneak preview.. Dock kan jag inte fatta varför Apple ska bjuda på sitt nya OSx bara för att man köpte en dator 6 månader tidigare, vet ingen bransch där det funkar så, när tex Adobe CS2 till CS3 kostar pengar så kan väl uppgraderingen OSX 10.4 till 10.5 kosta en slant.

Bevaka tråden