Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digga nya 99.se - bokstavligen

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-03 19:28

Utan att ha läst de andras kommentarer: Gör Formum-länken i menyn till en länk också, som det är nu så visas originalmuspekaren. Forum-länken borde ha cursor: hand.

Ni borde även kolla in storleksfunktionen när man skriver inlägg, det är något buggigt där i.

Nu tror jag Belak bytte typsnitt mitt i allt! Kommentarer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-03 20:06

yesss mkt mer nice !! mera apple

  • Medlem
  • 2007-05-03 20:41

Någon som gillar digg.com temat?

  • Medlem
  • Öland
  • 2007-05-03 20:49

soft med "digging"
nu återstår det bara för min del att börja gräva (haha) mig tillbaka till min gamla 99-form.

Var nu rätt länge sedan jag var ativ, något jag gärna försöker ändra på. Men nu: på återseende

//Filip

Med det nya typsnittet nu så ser det mycket bättre ut, och det ser inte heller lika konstigt ut med de olika storlekarna, av någon anledning.

  • Medlem
  • 2007-05-03 21:32

Jag tycker att det ser ut som en annons med den nya formen.

Jag tycker även att digga/dissa-knapparna är för otydliga. Har man inte läst den här tråden kommer man att missa det där.

Inte heller jag tycker att pilarna var så snygga, men jag vill absolut inte att de ska smälta in i resten av den vit-gråa. Klara, eller i alla fall avvikande, färger så att de syns ordentligt.

Jag som i stort sett alltid glider in på Senaste inläggen (eller Dagens aktiva eller vad det heter) får inga pilar.

För övrigt tycker jag att det är liet väl stora ord i den här tråden om hur fult det är - var är känslan för proportioner... :rolleyes:

  • Medlem
  • 2007-05-03 22:01
Ursprungligen av Baron:

För övrigt tycker jag att det är liet väl stora ord i den här tråden om hur fult det är - var är känslan för proportioner... :rolleyes:

Den känslan försvann väl med tanke på... *drumroll*... fontstorlekarna?

  • Medlem
  • 2007-05-03 21:49

Kanske typ en rad från inlägget under varje rubrik, så att det tydligare framgår att det är ett inlägg man kan klicka vidare på?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-05-03 22:29

Kanske går att förminska "topp-diskussionerna" lite, texten är aningen stor faktiskt. Annars, strålande.

Härligt med nya galna funktioner på 99! Ska bli kul o se hur det utvecklas, personligen gillar jag nog mer "positiva" metoden som förespråkats innan.. bara diggning!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-04 16:53

Kan man inte ha ett "moln" istället? Det är ju så modernt och dessutom får man ju upp många fler trådar än som det är nu, bara tre.

Jag kan tänka mig att det blir konstigt om det är många trådar som har långa namn, men det kan nog bli fint ändå. Se http://bloggar.se/ för exempel.

Märkligt, mitt inlägg sparades inte. Jag tycker iaf funktionen känns skoj, och jag är verkligen en sucker för rubrik-framsidor. Tycker det blev spännande och snyggt!

"Digga" känns som en rolig och kanske t.o.m. nyttig funktion. Men "dissa" riskerar att bli lika förvirrande som "negative"-röstningen på Macrumors. För vad. som det redan sagts ovan, är det som gör en tråd dålig?

Sedan bör ju pilarna synas även under Dagens diskussioner (som jag alltid går till först).

På förstasidan står det "Hetase diskussionerna just nu". SKulle man inte kunna få med "digga" någonsatns i den rubriken så att man förstår att "heta" just betyder "mest diggade"?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-06 20:46

Kan man inte få en hel lista på de mest diggade trådarna just nu? Inte på förstasidan då, men som man kan gå in på? Och en RSS-feed som listar dem...

Jag håller med om att "Dissa" borde plockas bort. Jag dissar "Dissa" helt enkelt. Om jag inte kommer ihåg fel nu så har digg.com ett sådant system där man bara kan digga nyheter och inte dissa dem.

Annars mycket bra!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-06 22:36

I digg kan du "digga" och "begrava" nyheter.

Det finns tydligen även ett gäng människor som "begraver" alla Mac-nyheter. (The Bury Team)

Tycker funktionerna är sköna, nu kunde jag strunta i att skriva ett grinigt inlägg om hur WT jag anser om poker och liknande spel vara, istället så "nervärderade" jag tråden.

Nästa steg är en ny förstasida som hela tiden uppdateras med det bästa från forumet. 40.000 medlemmar - 100 nya trådar och 750 inlägg om dagen inom Mac/iPod/Musik och Webb. Allt innehåll är användarskapat och användarrankat.

Borde kunna bli en plats värd att besöka

En tanke jag har inför kommander versioner av Digg systemet här på 99.se är att återinföra den automatiska RSS-importen av nyhetstrådar från andra källor.

Idag finns ju ett antal svenska källor som MacFeber, MacPro, MaxiMac, AppleMac och inte minst MacWorld. Förutom dessa existerar minst ett tiotal intressanta Amerikanska källor. En tanke vore att låta en robot hämta nyhetsrubrikerna kontinuerligt så att ett nytt nyhetstips dyker upp här bara sekunder efter att nyheten är publicerad.

Därefter är det upp till användarna att Digga trådarna över en viss nivå för att dom ska dyka upp på förstasidan och som diggad rubrik på forum-förstasidan. Vi låter moderatorer och redaktörer ha möjligheten att göra småändringar i texterna om det är engelska nyheter eller formuleringar som inte passar på 99.se.

På så sätt har vi ett konstant inflöde av det senaste och användarna avgör vad som är intressant nog för att skapa en diskussion. Återigen fokus på användarskapat innehåll.

Det tycker faktiskt jag låter som en bra idé. Ja.

Digg-funktionen genomgår en omfattande förändring just nu och snart kommer en slags "2.0" uppdatering av den! Ni kanske redan har märkt det?

R.I.P.
Dissa...

Jag lade märke till en sak som kanske inte var så snyggt, när man diggar en tråd får man en stor, trevlig och minst sagt pixlig "Digga-ikon".

Vi jobbar på funktionerna, allt kommer inte vara på plats och fungera 100-procentigt förrän i morrn.

/M

Det är din cache som har fel bild. Ladda om bilden så blir den fin

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-16 00:01

Det blev riktigt snyggt nu.. Känns genomarbetat, tack!

hmm

..bara tvungen att trycka på knappen-Digga, bara för att se vad som händer då..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-29 19:06

Det här kan vara en bra idé, även jag är tveksam. Vi får som sagt se tiden an och ge det lite tid att utveckas. Men rubrikerna är GALET stora! Minska åtminstone ner på graden.

En sak till:
Jag hoppas att vi för alltid slipper se rubriker i stil med "Så bra är nya, feta Volvo V70", "Så skapar du panoramabilder", "Därför är det bra med smör och inte margarin" eller "Gå ner 60 kilo på en vecka".

Jag är ALLERGISK mot rubriker som börjar med "Så..." eller "Därför..."!

Slutligen:
Fixa cacheningen/uppdateringen av inlägg, och ta bort "Senast ändrad av Xxxx, idag klockan xx:xx"!

Bevaka tråden