Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac Umeå firar också sex år - fredag 4 maj på Rött

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Adrian B:

Lite mackunskap spred sig bland deltagarna ikväll:

  • Kommando-I sänder en webbsida till Mail (förutsatt att Mail är förvalt epostprogram) så man kan skicka den till folk som html-mejl.

Fungerar i fall man kör Safari. Använder man Camino eller Firefox så ger komando-I sidinfo för sidan.

I övrig så instämmer jag i vad Adrian skrev, ett trevligt firande och en god tårta.

Bra poäng, jag ska redigera mitt föregående inlägg.

Bild från Samul från kvällen. Kolla in vår fina tårta!

god tårta till väldigt trevlig tillställning. fin bild blev det ju också

Jättekul! Hoppas ni hade en trevlig kväll!

03:38, då höll ni igång lite längre än oss

Lyxigt! Synd att man missade denna happening. När blir det firande nästa gång? 10 år? Då ska jag se till att hänga på låset

Eftersom detta var 6år (omjämt) så måste det väl ändå gå minst lika bra att fira 7år nästa år

Varför inte? Fast det är ett krux, 4 maj nästa år blir på en söndag, eftersom det är skottår.

Ursprungligen av Adrian B:

Varför inte? Fast det är ett krux, 4 maj nästa år blir på en söndag, eftersom det är skottår.

Lite flexibilitet måste vi kunna ha och köra den 3dje maj.
Kan vänta med drickat till klockan slagit tolv.

Vilka är vilka på bilden? Vore kul att få ansikten till namnen man ser här på 99

Ursprungligen av Christofer:

Vilka är vilka på bilden? Vore kul att få ansikten till namnen man ser här på 99

Ursprungligen av lufra:

Det var förfärligt trevligt. God mat och dryck, applespekulationer och skojiga kortkommandon. Tack, alla! (Jag: vit tröja under röd boll)

Jag sitter till höger om luffra i den i rosa, lila, rött och svart-randiga tröjan.

Ursprungligen av Christofer:

Vilka är vilka på bilden? Vore kul att få ansikten till namnen man ser här på 99

Som arrangör borde jag väl ha lite bättre koll, men jag är faktiskt inte helt säker på alla. Men detta är vad jag tror: Från vänster till höger Narogh, Adrian B, TECHNIC, vet ej, lufra, Mikael E, larsgunnar. Och så har vi alltså Samul som var bakom kameran.

  • Medlem
  • 2007-05-06 19:15

Det var förfärligt trevligt. God mat och dryck, applespekulationer och skojiga kortkommandon. Tack, alla! (Jag: vit tröja under röd boll)

Minnas att vi diskuterade att det borde finnas en kunskapsbank för nybörjare och alla som switchar till Mac.

Vi berörde bland annat försöken till en 99mac Wiki. Jag nämnde då att det fanns en användare här på 99mac som gjort en hemsida för nybörjare på mac. Jag har hittat sidan nu Mac For Beginners (På engelska), det finns också en liknande på svenska SwitchersGuide

  • Medlem
  • 2007-05-07 08:19

Mac For Beginners var fin. Den är snygg, men det är också något aningens pedagogiskt över formgivningen, som jag gillar. Switcher's guide verkade vara en bra början. Jag vet inte vad det är jag skulle vilja se, kanske en gigantisk lista på samtliga förekommande kortkommandon ö h t. Nej, det låter inte rätt. Men ganska roligt om man skrev dem med de enklaste först, och de längre (t ex zappa PRAM) senare. Cmd-Shift-Alt-Ctrl-N-3-R-D...

Sen har vi även jag! Dock var jag bara där i anden och inte personligen

Bevaka tråden