Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykten om helt ny iMac-generation!

Tråden skapades och har fått 84 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tror som flera andra här - nästa generation kommer att ha ungefär samma form, men vara något slimmad. Frågan är om de kommer att välja något nytt material för att få designenen att kännas lite mer avvikande från den nuvarande?

Fram till sista maj kan jag handla med rabatt (utbildning) på Apple Store, och det börjar bli dags för mig att köpa nytt. Hoppas verkligen de släpper ny modell innan…

Har det inte länge vart snack om 27 mars som uppdatering av iMacarna? Kanske inte blir helt nya modeller, men om de sätter i lite fräschare grafikkort, lite snabbare processor etc, vilket är att förvänta, köper jag 20tummaren direkt.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-03-22 07:35

två optiska enheter skulle jag gärna ta med, kan ju inte kosta allt för mycket i dag med en extra DVD skrivare så man kan kopiera rakt över . . .

kommer nog aldrig komma i en iMac - då får du nog köpa en macpro...svårt att få det att se bra ut med två "inkast".

Ursprungligen av basic:

två optiska enheter skulle jag gärna ta med, kan ju inte kosta allt för mycket i dag med en extra DVD skrivare så man kan kopiera rakt över . . .

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-03-22 17:19

Är det svårt att få det att se snyggt ut ?!
Kan köpa det av utrymmesskäl men att det ser fult ut med en smal öppning till i chassiet har jag svårt att smälta

kanske fel argument...men om dom hade velat ha två så hade dom nog redan gjort det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-22 20:04

Två optiska enheter måste nog ses som ett ganska nischat behov => Mac Pro.

Senast redigerat 2007-03-22 20:15
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-03-22 20:13

hmm . . är jag den ENDA som kopierar . . . hmm . . . "saker" mellan DVD-skivor

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-22 23:40
Ursprungligen av basic:

hmm . . är jag den ENDA som kopierar . . . hmm . . . "saker" mellan DVD-skivor

Här är en till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-22 20:18

Tycker att DVDfastCopy eller Disco gör det bra åt en..

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-03-22 20:20

Ahh . . ska jag testa då. blir lite dyrt att ha en extra utrustad Mac Pro bara för att kopiera DVD ju . . .

Det jag tycker är lite trist är att Apple inte integrerat en Lightscribe/labelflash-brännare i sina maccar... det är standard numera i win-världen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-22 21:22

Det är det inte alls det.

vad e det?

Ursprungligen av northernlight:

Det jag tycker är lite trist är att Apple inte integrerat en Lightscribe/labelflash-brännare i sina maccar... det är standard numera i win-världen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-06 12:47
Ursprungligen av el gringo:

vad e det?

LightScribe är något som HP kommit på. Teknologin möjliggör labeling av skivor direkt på ytan genom att bränna dom med en speciell laser.

Man måste köpa speciella skivor och brännare för att det ska fungera. Och det är långt ifrån en standard i PC-världen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-22 21:22

Min terori.

PPC->Intel

Första datorn som fick Intel var ju iMac och till alla förvåning så såg den ju nästan likadan ut som G5:an.

Men min tanke om denna design ide är att PPC och Intel är samma dator men diffrent inside. Därför gjorde man inte heller några större uppgraderingar på designen eftersom det skulle kännas som man hade en PPC fast det var Intel i den.

Nu anser jag att med lite test med Macbookens design och namn är redo för nya datorer. Så jag tror att nästa Imac kommer att kännas mer Intel.

Med det menar jag inte att den kommer kännas som en PC utan den kommer att kännas som en Mac fast kanske med något typ av kännetecken att PPC är gone och Intel är framtiden.

Detta blir första steget sedan kommer denna design slås ut på de övriga serien..Macmini, Macbook pro etc..

Nån som är med mig?

Ursprungligen av what:

[...]

Så jag tror att nästa Imac kommer att kännas mer Intel.

Med det menar jag inte att den kommer kännas som en PC utan den kommer att kännas som en Mac fast kanske med något typ av kännetecken att PPC är gone och Intel är framtiden.

[...]

Enkelt fixat med en "Intel Inside"-sticker.

Du kan ha en poäng.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-22 21:35

Du har nog, rätt, Apple måste framhäva sitt samarbete med Intel så mycket som möjligt för att locka kunder. Och det finns nog inget bättre sätt att göra det än med annorlunda design.

Personligen tänker jag avstå från datorköp tills det blir klart vad som kommer att hända med MacBook och iMac -serierna.

Tjena, första inlägget här!
Reggade mig typ för 20 dagar sedan, men det har tydligen tagit väldigt lång tid för dem att godkänna registreringen.. (När man reggar sig står det att det kan ta upp till 72 timmar?!)

Iallafall, detta rykte är väldigt intressant.. Jag själv ska köpa en Mac i Juli, så det vore perfekt timing, nu är det så att jag egentligen kanske skulle behöva en bärbar, men eftersom jag är väldigt svag för iMacen så är det svårt!
Har hela tiden funderat över för- och nackdelar med MacBook Vs iMac och har hela tiden kommit fram till att det måste bli en MacBook, men jag är egentligen mer sugen på en iMac.. Problemet är att mina föräldrar är skilda och att jag gärna vill kunna ta med datorn emellan dem, sedan vill jag även kunna ta med datorn till Åre när jag ska dit och cykla (så att jag kan redigera film på hotellet sen på kvällarna!), detta går ju inte med iMacen..
Men om det blir en MacBook så väntar jag iallafall på Santa Rosa arkitekturen, då lär ju även iMacen ha kommit (hoppas jag?) så det är väl då man får bestämma sig..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-22 23:35

Tror aldrig att det kommer stå något mer än Apple varumärke på själva maskinen, sedan om den ändrar namn är en annan sak,, men inte någon annan logga,, det är inte Apple..

intressant om nya 2 core - very soon...betyder antagligen att ny iMac-iteration kommer väldigt snart också:

"We are indeed shipping a 3.0GHz Xeon version [and] expect to see faster gigahertz speeds for our high-end [Core 2="2"] Extreme PCs very soon, too," said Intel's Bill Kircos.

http://www.macnn.com/articles/07/04/05/mac.pro.special.xeon/

aha - tack för info

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-08 15:55
Ursprungligen av what:

Nån som är med mig?

Jepp, större delen av mac-världen...

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-04-08 18:16
Ursprungligen av acke:

Jepp, större delen av mac-världen...

hehe..:D

Varför byta ett vinnande koncept?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-04-08 23:34
Ursprungligen av RockyMontana:

Varför byta ett vinnande koncept?

För att vara kreativ och nyskapade, dvs vara Apple...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-09 01:49

Det är kreativt att fortsätta ha efterfrågad hårdvara eter 20 år

Utan utveckling står man still och står man still är det lätt att bli omkörd.

  • Medlem
  • 2007-04-09 10:15
Ursprungligen av xrayed:

Utan utveckling står man still och står man still är det lätt att bli omkörd.

Är det ingen som kan göra en bilanalogi nu i den här tråden när vi ändå är ute i trafiken? Gärna med BMW och Skoda.

Bevaka tråden