Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu har jag tröttnat på spelutbudet!

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-04-29 00:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Joacim Melin
De som bryr sig är..

a) spelbutiker som inte säljer tillräckligt mycket och får slå igen alternativt väljer att inte sälja för PS2 eftersom det inte ger något tillbaka.
b) distributörer som slutar lagerhålla och distribuera PS2-spel eftersom det inte ger någon vinst.
c) speltillverkare som inte får ut sina spel i bred skala eftersom de två ovanstående punkterna infaller och då slutar göra spel för PS2.

Låter det otroligt ? I mitten och slutet på 80-talet var Amigan världens största spelplattform. Det var inte teknisk inkompetens eller några sådana problem som dödade den plattformen utan piratkopieringen och/eller gråimporten.

Om jag gillar ett spel så köper jag det. Jag pröjsar 500-600 spänn för det spelet även om jag kan ladda ner det från nätet på nån timme och sen skaffa en crack och köra spelet helt gratis. Men i slutändan är det ändå inte värt det för en vacker dag görs det inga spel längre om alla bara tankar ner spelen och sprider dem hur som helst.

Jag spelar inte längre, men om jag köper en PS2 så skulle jag sannorlikt installerat ett chip och importerat kopierade spel. Det är inte värre än att ladda hem mp3or som de flesta, och kanske även du har gjort. Båda är stöld. Men vad det gäller spel så tjänar speltillverkarna riktigt bra på de stora titlarna, som de givetvis förtjänar. "Men tänk om alla skulle kopiera" kanske vissa säger. Men nu är det ju inte så och kommer aldrig att vara!

Antingen kopierar jag spelet eller så spelar jag det inte alls!! Eventuellt skulle jag köpa det absolut bästa spelet, men det är ytterst tveksamt. Det finns så mycket annat som pengar försvinner till.

Och angående Amigan så var det INTE spelen som dödade plattformen. Problemet var att de flesta såg amigan som just en speldator!! Commodore gick i konkurs mycket pga att de drog sig in i PC-marknaden och t o m sålde PC-datorer med förlust under vissa perioder. Commodore var dessutom inkompetenta vad gäller marknadsföring och lyckades aldrig visa att Amigan var bra på så mycket annat än spel, som många ägare redan insett.

Nog nu...

Svar: Ja. Det är såvitt jag förstår inte konsolerna utan spelen som aktörerna tjänar pengar på.
Men tillbaks till rubriken. Varför kommer Apple aldrig loss på spelfronten?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-04-29 20:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Error Flynn
Svar: Ja. Det är såvitt jag förstår inte konsolerna utan spelen som aktörerna tjänar pengar på.
Men tillbaks till rubriken. Varför kommer Apple aldrig loss på spelfronten?

Då måste det till bättre och billiga konsumentmaskiner,och då konkurerar de med de dyra pro maskinerna som Apple tjänar stålar på.Pro maskiner som egentligen inte är promaskiner.Utan helt vanliga datorer.Fast med en fet prislapp.

Piratkopiering:Om de stora spelutvecklarna verkligen förlorar så mycket som det påstås på piratkopieringen så är det märkligt att de fortsätter att ösa ut spel.

Så länge spelutvecklarna kan tjäna pengar på sina spel så kommer de att fortsätta göra spel men förr eller senare når man till en punkt där kostnaden blir större än intäkten och då är det bara att lägga ner.

Bevaka tråden