Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musmatta - kom igen nu då...

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Filip Wänström
öhhh.... kör icemat(vit/frostad) + MS explorer 3.0 sen länge. Funkar kanon och ser ganska najs ut.

Enda nackdelen är att det låter otrevligt när man drar musen över ytan...rasp rasp... som när man drar plast över frostat glas )

Har även prövat med logitech MX500 och den funkar oxå bra på denna yta...

Trevligt! Jag drog slutsatsen efter att ha läst på deras sida att "vissa" optiska möss funkar med den svarta. Det kanske blir en annan sak beroende på vilken sida av den frostade skivan man kör musen på - mitt skrivbord har den blanka sidan uppåt och den frostade neråt...

  • Avstängd
  • 2003-04-11 11:48

>scoter
Om du lägger dig under bordet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-11 13:57

Snodde min musmatta (röd och alldeles fnasig i kanterna men gratis) från min kompis som bor på andra sidan skrivbordet. Hoppas på att någongång hitta mitt eget lilla musmatte-nirvana. Såg en gratis The Sims-matta på Åhlens men attan att jag gör reklam för ett spel för folk som inte har ett liv.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
>scoter
Om du lägger dig under bordet?

Hade ju varit en lösning men om jag skall dubbelhäftandetejp-tejpa fast tiBooken upp-och ner under bordet är den ju inte bärbar längre...

  • Avstängd
  • 2003-04-11 14:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Hade ju varit en lösning men om jag skall dubbelhäftandetejp-tejpa fast tiBooken upp-och ner under bordet är den ju inte bärbar längre...

Du sa ju att det är glasbord.?

Testresultat av iceMat:

Har nu varit nere och inhandlat en icemat på öppet köp, modellen i frostat glas.

Kort resume:

"Mattan", eller glasskivan som det snarare är tal om, levereras i en någorlunda snyggt designad låda inpackad i frigolit. Men själva mattan är desto snyggare, toksnygg rent av. En någorlunda tjock frostad glasskiva med tryck och gummifötter på underisdan och tämligen trevlig yta. Dock fungerar den i princip inte alls med Apples Pro Mouse, i alla fall inte vid hastigheter över normala d v s vid snabba ryck eller när man jagar med pekaren över skärmen för att snabbt komma till dockan. Då jag inte äger någon mus med "kulor" kan jag inte testa med en sådan.

+
grymt snygg och stilren, gör sig överallt!
trevligt, "naturligt" material

-
fungerar inte med Apples optiska möss
dyr (249,-)

/scooter - som lämnar tillbaka icemat:en på måndag

använd fUnc Surface 1030 den är bra

Senast redigerat 2003-04-16 11:56

Fast den är ju inte snygg; kan man inte kombinera funktion och form?

Tänkte testa den svarta icematen... Återkommer med resultat.

Den ultimata Mac-musmattan?

  • Medlem
  • Ystad
  • 2008-05-25 21:50

Den verkligt ultimata musmattan!! Gå på loppis och håll utkik efter en bok som heter "Barnens uppslagsverk" Har använt den i 15 år och det är ingen musmatta jag prövat som klår den. Har använt många olika på jobbet, men dom blir snabb sunkiga. Inget slår baksidan av den boken, - jag lovar . . . (fast det är ju inte apple förståss) Fungerar perfekt både med kula och laser - och man kan ha den i knät så man slipper musarm

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-05-28 16:59

sitter på en func surface 1030, kostade mig lite dryga hundringen så... utan musmatta så kommer man att sabba lacken på bordet med tiden.

Köpte en "Corepad " i glas 2003. Funkar super. Lätt att torka av, det är viktigt för mig som avskyr smuts.

Corepad - Professional Gaming Gear

Jag kör med något sådant här atm.

Har dock även en Steelpad 5l...

...men den känns för stor för mitt skrivbord

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2008-05-29 08:25

Jag har en sån här Snygg, funkar till alla musar jag provat den med och har ett bra pris. Finns i färger som matchar MacBook (både vit och svart) på ett föredömligt sätt.

kör en tunn transparent plastbit jag köpte på Siba. Den fäster enkelt vid bordet och är lika enkel att flytta. Vete fanken hur det funkar :). Funkar utmärkt med min lasermus

Ursprungligen av Siba.se:

Endast 0,3mm tunn! Unik, ultratunn musmatta.
Fastnar direkt på ytan utan att lämna märke.
Lätt att tvätta av och för "evig" användning.
Optimerad för gaming eller för grafiskt arbete.
Storlek: 220x250x0,3mm

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

kör en tunn transparent plastbit jag köpte på Siba. Den fäster enkelt vid bordet och är lika enkel att flytta. Vete fanken hur det funkar :).

"...säkert nåt elektroniskt..."

(Gösta Ekman som säljare i Lkesaksaffären och Lena Nyman skall köpa present)

Hej
Det jag använder som "musmatta" är från Panduro hobby matrial, och heter dekorgummi, ett ark som jag klipper av i lagom bitar, och som funkar bra för mig

  • Medlem
  • 2008-05-29 18:10

En läderbit i lagom storlek och valfri färg är det bästa och skönaste tycker jag.

Ursprungligen av poul:

En läderbit i lagom storlek och valfri färg är det bästa och skönaste tycker jag.

Mjo har en gammal IKEA mus i läder som jag köpte för 2 år sen. Riktigt waste med pengar. Kostade 200 något och har inte haft en enda mus som kan rulla normalt på den.

  • Medlem
  • 2008-05-30 14:15

Har haft min skinnbit i 6 år. Funkat hur bra som helst med alla möss jag haft.
Fast då är den inte från IKEA förstås. ;-.)

Hehe okej. Låter bra då iallafall

Ursprungligen av poul:

Har haft min skinnbit i 6 år. Funkat hur bra som helst med alla möss jag haft.
Fast då är den inte från IKEA förstås. ;-.)

Jag undanber mig såna här pubertala kommentarer.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-30 14:58

Min musmatta.

//Rob

Ah. Snyggt med OS X musmatta

Hade själv en sådan här innan som jag hittade på min pappas jobb...

...Dock var den för skitig så jag fick slänga den. Försökte skrubba den och allt, hjälpte ej :/

Jag har systrarna Graaf på min... O:-)

Ursprungligen av the örjan:

Jag har systrarna Graaf på min... O:-)

Bildbevis ?

Jag har en grymt ful musmatta med gel, lite för hög.. skulle behöva köpa en ny. Med gel. Snygg eller i vart fall diskret (vilket min blå alltigenom gel inte är).. nån som vet nånstans där man kan köpa en sån via nätet? Tex som din, Ipod_lover..

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-06 18:36

Jag har en helvit rund från IKEA för 5:- men jag tycker att den är perfekt för Mighty mouse.Byter ut den var 3:e eller 4:e månad med en annan ny

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-06 20:34

kommentarer överflödiga

...får väl limma upp etiketten från en Carnegie Porter på en bräda då....

Hrmpfff!

(Jämför de två och du finner Guiness vara vattnigt)

Bevaka tråden