Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera Mac OS X 10.4.3 på 12" iBook

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Jag har länge gått i tron att apple slutade uppdatera OS X för PPC sedan intel versionen kom ut då min iBook slutade ta hem uppdateringar för OS X och endast tar hem säkerhetsuppdateringar osv. Sedan såg jag någonstans att alla versioner finns för PPC också så jag laddade hem 10.4.4-10.4.8 från apple.com/support och skulle uppdatera men icke sa nicke. Installationsprogrammet påstår att min "enhet inte möter installationskraven". Någon som sett detta? Jag har sökt med kikare över internet (google) och här på forumet men inte hittat något liknande. Jag har ordentligt med diskutrymme ledigt så det är inte det... Tips någon?

tack,
Daniel

Du behöver inte installera ALLA uppdateringarna på vägen från 10.4.3 till 10.4.8.
Det finns så kallade combo-uppdaterare som gör hela uppdateringen i ett enda steg.
Har du provat den?

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/macosx_updates/macosx1048comboupdateppc.html

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du behöver inte installera ALLA uppdateringarna på vägen från 10.4.3 till 10.4.8.
Det finns så kallade combo-uppdaterare som gör hela uppdateringen i ett enda steg.
Har du provat den?

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/macosx_updates/macosx1048comboupdateppc.html

Jag hittade en 10.4.x - 10.4.5 men det var samma sak med den

Varför tar du inte den nyaste?
[url]http://www.apple.com/support/downloads/macosx...[url]

Varför inte använda softwareupdate?

Ursprungligen av Simon Blommegård:

Varför inte använda softwareupdate?

Jag var ganska otydlig, men svaret fanns i mitt första inlägg: "då min iBook slutade ta hem uppdateringar för OS X och endast tar hem säkerhetsuppdateringar osv.". Det var alltså inte jag som slutat köra software update utan de uppdateringarna av os x som helt sonika inte kommer med den vägen längre.

Jag ska pröva senaste ackumulerade uppdateringspaketet när jag kommer hem från jobbet ikväll men jag har en svag aning om att det inte heller kommer hjälpa, detta eftersom varken 10.4.4 eller 10.4.* till 10.4.5 gav samma svårtolkade svar.

Ursprungligen av default:

Jag var ganska otydlig, men svaret fanns i mitt första inlägg: "då min iBook slutade ta hem uppdateringar för OS X och endast tar hem säkerhetsuppdateringar osv.". Det var alltså inte jag som slutat köra software update utan de uppdateringarna av os x som helt sonika inte kommer med den vägen längre.

Jag ska pröva senaste ackumulerade uppdateringspaketet när jag kommer hem från jobbet ikväll men jag har en svag aning om att det inte heller kommer hjälpa, detta eftersom varken 10.4.4 eller 10.4.* till 10.4.5 gav samma svårtolkade svar.

Jaha, på så vis, my bad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-07 16:12

Uppdateringarna SKA ju fungera, så det troliga är väl att något i ditt system har blivit tokigt.
Om det var länge sen du installerade om OS X, så kan det vara läge att göra en "Arkivera och installera" så kommer igång med ett fräscht system sedan.

Har du 10.4? Hoppet 10.3 -> 10.4 måset man ju köpa. Kanske är det därför du inte får några uppdateringar, utan står med 10.3.9?

  • Oregistrerad
  • 2007-03-08 22:54

Provat att återställa ignorerade uppdateringar?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-09-24 19:34

hör inte ritigt hit men endå

Sitter på min Underbara kviksilver
och tänkte göra språnget upp till 10,4
sitter på 12.3.9 nu

men den vägrar

kommer upp något kryptiskt felmedelande
när den försöker starta om darton
och så måste man starta om och starta om och starta om .... =(
Någon som vet ?

1
Bevaka tråden