Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej stänga av datorn...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...sitter med en iMac 5.2 med os X 10.4.8...mitt problem för närvarande är att jag inte kan stänga av den...rättare sagt den svarar inte på "starta om" eller "stäng av" i applemenyn...den reagerar inte heller på när den försöker starta om efter en uppdatering...ända sättet är att öppna terminalen och boota om den därifrån...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-03-06 22:04

Har ett liknande problem, som jag inte lyckas hitta någon lösning eller orsak till.

http://www.99.se/mac-os-x/212411-logga-ut.html

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-06 23:50

Det har hänt mig två gånger. Kom aldrig på vad som var fel. Fick logga in som en annan användare och stänga av ifrån den. Riktigt skumt problem.

apple support...

...satt en halvtimma idag med apple support...gick igenom några prylar...inget funkar...har nyss installerat om os x, men behöll inställningar och liknande...ingen förändring...nästa grej att testa är väl att göra en helt ren installation...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-07 20:43

Har du testat med en annan användare?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-03-07 22:12

@ pappatobbe:
Jag provade precis samma sak men utan resultat. Alla användare är likadana.
Jag gissar att det är något tredjeparts-program som ligger och blockar utloggningen.

...vet inte riktigt om det kan var nått program som lgger ivägen...jag kan ju stänga ner från terminalen utan problem...och jag får inte ens upp dialogen om att den ska stänga ner...jag tror det är nått kajko med os x...ska se om jag kan skaffa lite backup media...sen tänkte jag göra en fräsh install...

...tja tog och installerade om os x...total wipade den gamla installationen...så nu kommer jag aldrig att få reda på vad som var felet...fast nu har jag ju en helt fungerande dator(-:

1
Bevaka tråden