Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet snabbare med XP

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-02-16 10:27

Hej,

Jag har lagt in XP på min MacBook nu och till min stora förvåning märkte jag att internet gick mkt snabbare när jag kör med det.

vad kan det bero på att mitt OSX är slöare när det gäller surfning?

Jag har inte rört särskillt mkt i OSX och inte installerat någon brandvägg eller så.

Tack på förhand

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-02-16 10:31

Upplever samma sak, även om det inte är stor skillnad. Tror att Safari är lite segare på renderingen, men är inte helt säker.

  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-02-16 11:07

Okej.. Jag märkte det framförallt när jag tankade en torrent i utorrent från piratebay det brukar gå himmelskt segt att tanka därifrån när jag använder Azureus.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-02-16 11:21

Kör xTorrent eller Transmission då. De brukar fungera bra för mig iaf.

Det måste jag också skriva under på att Windows med Internet Explorer och även Firefox känns snabbare än i Mac OS X. Har ärligt talat alltid tyckt det gått snabbare att surfa i Windows även om gapet har minskat gentemot Mac OS X.
Förhoppningsvis ser vi en rejäl prestandförbättring på den punkten med Leopard (10.5).

XP med Explorer och Firefox skulle jag vilja se nu. Ifall någon har möjligt att testa olika webläsare från samma burk vore det mycket intressant -Tiger vs XP!

Hur testar man hastigheten? Knappast tidtagarur va? Testa gärna med opera som brukar vara snabbast.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-19 16:21

Testa www.expressen.se med FF och nyheter på video fungerar inte. Du måste köra det i Safari.

1
Bevaka tråden