Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska jag köpa en MacBook trots alla problem?

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Okej, förstår hur det känns. Jag hade 2 MBP och en MB innan jag fick en jag är mycket nöjd med nu än så länge. Dock har detta självklart satt sina spår och det är inte självklart att jag ska köpa Apple om jag hade fått felfritt från början. Dock hade mina MBP allvarliga problem. Enda MB hade var sne skärm och så. Men jag skulle aldrig gå tillbaka till PC igen tror jag inte. När nu MB fungerar som den ska är jag otrolgit nöjd. Det är verkligen kul att sitta vid datorn och jobba och framförallt att titta på den. Jag höll på från september till dec innan jag hade en dator jag ansåg var bra och tilltalade mig så. Men du kanske inte orkar eller så. Detta pip ni pratar om hör jag aldrig. Tycker datorn är otroligt tyst och fin.

Tycker det mesta på PC fronten känns skit och Vista tycker jag är ett stort skämt så.

Keep up the good work!

Jag tror vi utan några större problem kan lägga diskussionerna om barnsjukdomar bakom oss. På jobbet har vi nu över 200 stycken C2D-MacBooks i drift med ett minimum av problem; hittills en handfull döda batterier, någon trasig laddare och en lös tangent, men det är allt. Jämfört med iBook är det nästan löjligt lite. Tänkte bara bättra på statistiken lite

Jag lämnade förra veckan in mina tre månader gamla MB C2D för att det är problem med nätverket. Problemet fanns nog redan från början, men jag trodde det var jag som var inompetent. När problemet blev värre så ringde jag Apple support som sa att jag skulle lämna in den.
Problemet är att den inte får IP-adress från vissa nätverk, så jag kommer inte ut på fleratalet nätverk (inte ens mitt egna).

Och nej, det är inte fel på nätverket. Har felsökt med en polares MB CD närvarande. På tre nätverk där jag inte kommer ut kommer han ut utan problem. Minst sagt irriterande...
Hoppas nu bara att de hittar problemet. Tror dock inte de kommer att göra det så problemet inte visar sig på alla nätverk.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-03-08 10:40
Ursprungligen av Archangel:

Jag lämnade förra veckan in mina tre månader gamla MB C2D för att det är problem med nätverket. Problemet fanns nog redan från början, men jag trodde det var jag som var inompetent. När problemet blev värre så ringde jag Apple support som sa att jag skulle lämna in den.
Problemet är att den inte får IP-adress från vissa nätverk, så jag kommer inte ut på fleratalet nätverk (inte ens mitt egna).

Och nej, det är inte fel på nätverket. Har felsökt med en polares MB CD närvarande. På tre nätverk där jag inte kommer ut kommer han ut utan problem. Minst sagt irriterande...
Hoppas nu bara att de hittar problemet. Tror dock inte de kommer att göra det så problemet inte visar sig på alla nätverk.

Haft samma problem när jag warpdrivade lite och min fick ingen IP i skolan. :/

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-03-08 13:08

Jag har inte haft några problem över huvudtaget

Bevaka tråden