Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer Mac Mini med Intel Core 2 Duo?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Finns det inga aktuella rykten om när Apple uppgraderar till ex. Intel Core 2 Duo?

Det känns inte så aktuellt att investera i den "gamla" tekniken, även om räcker gott och väl.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-01-13 23:14

I min MacBook sitter en Core 2 Duo, det är väll bara en fråga om hur länge du vill vänta. Förr eller senare kommer det ju en uppgraderad version av all elektronik...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-14 10:27

Å andra sidan så är processorn i Minin sockelmonterad vilket innebär att mankan byte den själv.
Finns ett flertal rapporter om folk som har gjort det. http://homepage.mac.com/macaholicg5/PhotoAlbum12.html

går att köpa på komplett.se
värstingmodellen:http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324515

  • Medlem
  • 2007-01-15 09:39

Core 2 Duo och HDMI-ut, sen blir det ett köp direkt!

Varför? Core Duo är i princip lika bra och går att uppgradera vid behov. DVI går att konvertera till HDMI så köp nu istället.

  • Medlem
  • 2007-01-15 15:25

Nja, in princip lika är de väl ändå inte. Uppgradering är förmodligen närstående och en separat processor går på upp emot 5000:-.

HDMI ut skulle kunna ge bättre tv-upplösningar när man kopplar den mot en plasma som inte kan pixelmappa 1:1 och måste kompensera overscan via DVI.

Jag tänkte ta steget mot ett komplett FrontRow system (har fått godkänt av flickvännen) men väntar på Core 2 eftersom den måste vara väldigt nära.

  • Medlem
  • 2007-01-15 19:39
Ursprungligen av Björnström:

Jag tänkte ta steget mot ett komplett FrontRow system (har fått godkänt av flickvännen) men väntar på Core 2 eftersom den måste vara väldigt nära.

Samma här, dock behövdes inget godkännande från högre distans. Här är det jag som bestämmer!

Deras lager med Core Duo måste väl ta slut snart, de propparna slutade väl tillverkas för ett halvår sedan?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-15 22:20

Jo, det är nog bara lagersituationen det hänger på.

Om ni tar & beställer nu, så kan jag få den nya nästa vecka istället.

en skillnad jämte dvi och hdmi är ju också att du inte kan skicka ljud via dvi... rätt smidigt faktiskt... men inte en stor grej för de flesta men iaf.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-01-21 11:26

Detta är min agenda också... en liten 2a ifrån en ny TV-upplevelse... ut med dvdn, in med frontrow och all media som hemmaLANet redan sitter på... vore gött om den dessutom kör 802.11 n vilket man anar att alla core 2 duos kommer att klara med den lilla enablern som det talas om.

Sen måste jag hitta rätt modell för boxerkanalerna - just nu klarar vi oss fint med den inbyggda mottagaren i LCDn som i o f sig inte har ngt kort utan nöjjer sig med de fria kanalerna. Men, men, med en mac mini under TVn vill man ju ha inspelningsfeatures vilket ev innebär att min Miglia Mini får sitta i Minin... och då kN Mn ju börja fundera på om inte man skulle ha en lite mer kompetent DVBmottagare istället med kortläsare... så kan man stream ut det på LANet också.

Sköna problem...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-21 12:44

Fast hur troligt är det att HDMI dyker upp på en ny Mac Mini nu när ATV har släppts?

1
Bevaka tråden