Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[Fixat] Problem och frågor kring sökningar och "Dagens aktiva"

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tycker det är helt koko just nu, jag är bara intresserad av /mac och använder ingen annan del av sajten, men lik förbaskat blir det grön eller orange navigation stup i kvarten.

Ursprungligen av TZW:

...men lik förbaskat blir det grön eller orange navigation stup i kvarten.

Slumpartat tycks det vara också. Ibland funkar det hela dan att trycka på Dagens diskussioner inifrån en mac-tråd och hamna på brun meny. Sedan kan det plötsligt bli gröna menyer ett tag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-27 11:31
Ursprungligen av johan_tanying:

Slumpartat tycks det vara också. Ibland funkar det hela dan att trycka på Dagens diskussioner inifrån en mac-tråd och hamna på brun meny. Sedan kan det plötsligt bli gröna menyer ett tag.

Som jag har förstått det så anpassas det efter var det första sökresultatet tillhör för sektion.

Jag skulle vilja lyckas få "Nya inlägg" enbart i 99.se/mac

  • Medlem
  • 2007-06-11 19:22

mobil som modem

hej är det någon som vet hur man använder en ericsson p990i som modem till min macbook pro? jag kör en ericsson 910 nu den fungerar men inte 990i:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-11 09:16

Sökfunktionen fungerar inte tillfredställande.

Jag söker och söker, men det enda den vill visa är söksidan.

Jag skriver "tascam" i "Sök på 99.se" rutan uppe till höger. Den visar mig den avancerade söksidan. Jag skriver "tascam" på den avancerade söksidan. Den visar mig den avancerade söksidan. Jag skriver "tascam" på den avancerade söksidan.Den visar mig den avancerade söksidan. Jag skriver "tascam" på den avancerade söksidan.Den visar mig den avancerade söksidan. Jag skriver "tascam" på den avancerade söksidan. Sen står det This forum requires that you wait 10 seconds between searches. Please try again in 121 seconds. Man väntar 10 sekunder trycker reload och då står det This forum requires that you wait 10 seconds between searches. Please try again in 151 seconds. Väntar. This forum requires that you wait 10 seconds between searches. Please try again in 21 seconds. Väntar. This forum requires that you wait 10 seconds between searches. Please try again in 71 seconds.

Sen så får man krupp.

Kör Safari 2.0.4 och OS X 10.4.8

Sen så är det förmodligen problem med klockorna på serverna. För ibland så hamnar inlägg före tidigare inlägg. Jag postade ett inlägg 09.05 men det dök upp 09.04 här och hamnade före ett inlägg 09.04. http://www.99.se/musiklounge/128153-skrik-149.html #5922 och #5923

Ursprungligen av Björnström:

Boolean searches är nu påslaget. Testa!

Jag blir inte riktigt klok på sökfunktionen, jag tycker inte den fungerar riktigt rätt.

Om jag går in på söksidan och söker på

adrian gillar mac

i inlägg och väljer "Visa resultat som inlägg" så fick man förut upp endast de inlägg som innehåller alla tre söktermerna (och det är så man vill att de ska fungera, dvs som en AND-sökning istället för en OR-sökning, det är så t.ex. Google fungerar).

Söker jag på

adrian AND gillar AND mac

Får jag samma resultat.

Söker jag på

adrian OR gillar OR mac

får jag däremot ett helt annat resultat med långt fler träffar.

Så det verkar som om det är någon form av AND-funktion, men jag misstänker att den alltid tar hela sidan (eller hela tråden) istället för att bara söka i ett enda inlägg, vilket är vad jag är ute efter när jag valt "Visa resultat som inlägg". Ofta söker man ju vad någon skrivit i ett och samma inlägg. Jag är rätt säker på att detta fungerade rätt innan.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-01-11 16:58

Har också likt andra problem med sökningen. Skriver jag i sök så kommer jag till startsidan för sök, skriver men den hittar inget!

Edit, vänta nu...jag sökte på tdc, man kan alltså inte använda för korta ord? Provade något annat och det fungerade bättre.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-01-14 09:46

Vet inte om detta har rapporterats med det är något knas med hur "Nya inlägg" fungerar...eller också så är det jag som har missuppfattat det...

När jag går in på 99.se/musik och kör "Nya inlägg" så får jag upp sådant som har hänt i 99musik...
Om jag gör samma sak i 99.se/mac så blir det en salig blandning av inlägg från båda forumen...det dyker upp saker som hör hemma i 99musik t.ex. "Syntar & Sånt" och "Övriga instument"...
Ska det vara så?

Problem och frågor kring sökningar och "Dagens aktiva"

Samlar alla diskussioner om sökfunktionerna i denna tråd!

Bevaka tråden