Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka format kan Apple TV använda?

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av northernlight:

någon som har utrett om det är möjligt att köra med hdmi>dviconverter och sedan dvi>video adapter?

Säkert möjligt, men man kan nog lika gärna köpa en billigare lcd-tv för samma pris som den sistnämnda adaptern. Specialadaptrar med nedsampling och d/a-konvertering är dyra...

Går säkert, men jag tror att lösningarna att omvandla digitalt<>analogt är dyra. Kanske dags att byta tv? Vanlig composite video/S-Video ser ju ändå ut som skit i jämförelse.

Ursprungligen av Lone_fox:

Går säkert, men jag tror att lösningarna att omvandla digitalt<>analogt är dyra. Kanske dags att byta tv? Vanlig composite video/S-Video ser ju ändå ut som skit i jämförelse.

va? jag har ingen atv... och tänker inte skaffa... och har ingen tjocktv... mac mini kör jag som mediacenter... men var lite nyfiken ändå...

va... men ni... det finns ju en som är gjord för mac mini... och hdmi är ju crossoverkompitabelt med dvi.

Jag hoppas att det kommer ett dvd 2 atv som är enkelt och som framförallt är snabbt.

Det som jag tycker är största frågetecknet är hur det blir med subtitles.

Sedan undrar jag hur mycket man förlorar på att köra över en dvd till tex H264 och hur stor kan filen bli på ett ungefär?

Ursprungligen av draags:

Jag hoppas att det kommer ett dvd 2 atv som är enkelt och som framförallt är snabbt.

Det som jag tycker är största frågetecknet är hur det blir med subtitles.

Sedan undrar jag hur mycket man förlorar på att köra över en dvd till tex H264 och hur stor kan filen bli på ett ungefär?

tja en 720p trailer på Apples hemsida på 4 min är väll ca 80 MB ? 40 min = 800 MB,
80 min = 1,6 GB och det är väll unge fär vad en lång film som man kan köpa via iTunes Movie store är ... ? ... på ett cirka ..

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Apple har ju en sida uppe om textspår, får hoppas att dom implementerar ett bra stöd för det också: http://www.apple.com/quicktime/tutorials/texttracks.html

detta är något som vi redan diskuterar i en annan tråd under AppleTV

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-08 09:34

Kolla in detta angående video format stöd
http://www.appletvhacks.net/category/plugins/

Bevaka tråden