Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF2007 klockan 18.00

Tråden skapades och har fått 388 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag förstår att det är en stor grej för Appel men de ger sig ut på en marknad som är en mycket värre djungel än när de lanserade iPod.
Jag hade hellre sett några nyheter på datorsidan, nya telefoner lanserar andra hela tiden

  • Medlem
  • Piteå
  • 2007-01-09 20:30
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Jag förstår att det är en stor grej för Appel men de ger sig ut på en marknad som är en mycket värre djungel än när de lanserade iPod.
Jag hade hellre sett några nyheter på datorsidan, nya telefoner lanserar andra hela tiden

Håller med dej helt. Hållt mej från att beställa ny dator i snart 3 veckor i väntan på MWSF.
Detta var den suraste keynoten i mina ögon.

Det är ju ändå datorer som är/var apples huvudprodukter. Nu vette fasen vad jag ska beställa längre....

Man verkar kunna koppla in en hårddisk till Airport Extrem-basstationen, gött!

"Nu kan du dela en extern USB-hårddisk via ditt trådlösa eller kabelbaserade nätverk genom att ansluta den till USB-porten på din AirPort Extreme-basstation. Det kallas AirPort-hårddisk och är perfekt för alla som vill dela filer, lagra säkerhetskopior m.m. Du kan till och med ansluta flera hårddiskar och skrivare genom att använda en USB-hubb (säljs separat). (Se systemkraven.)"

ok, mycket välkommet med iPhone, men den kommer ju inte än på ett tag. Så kan någon berätta för mig om den däringan tv-prylen på nått sätt kommer vara kompatibel me dom tv-mottagare som finns idag, typ elgatis prylar. Kommer man kunna kolla på tv genom den eller är det bara för material som finns på hårddisken??

MWSF är en konsumentmässa.
Hade det presenterat något annat så hade det bara grumlat meddelandet de vill sända ut.
Se bara hur lite tid AppleTV fick. Aiport Extreme nämdes inte ens.
De vill ha ut att Apple Phone kommer. Inget annat.
Datorer och Leopard kommer få egna special events.
Så sluta sura nu.

Men vadå, kommer apple inte lansera några mer produkter än det som visats på keynoten under mässan?

Ursprungligen av Dillbert:

Men vadå, kommer apple inte lansera några mer produkter än det som visats på keynoten under mässan?

Är inte ovanligt att dom sprider ut sina godsaker under de kommande 2-3 månaderna, har hänt förut. iPhone hade ju ett eget OSX så på sätt och vis kan man nästan räkna DEN som en NY dator...

Oj.. Vet inte vad jag ska säga, är mycket förvånad över många av funktionerna. Ska bli kul att se lite rörliga bilder på den. Apple TV blev billigare i Sverige än vad jag trodde. 2795:- känns helt rätt.

Undra vad telefonen kommer att kosta i Sverige? Och vilken/vilka operatörer som kommer att satsa på den?

Dags att börja lägga undan till telefonen..

//Stefan

Ursprungligen av Wire:

Bahhh. Ett mellanår i år. (rejält besviken)

Hur kan nya ?TV ses annat än som ett ganska tungt koncept - hade ju varit bra om vi i Sverige redan nu hade kunnat få se långfilmerna som säljs på ITMS men det kommer säkert. Mina datorer används nästan bara till musik och film... ja och så att sitta här och skriva meningslösa saker. OM sedan ekonomin tillåter så blir det i alla fall en ny iPhone till nästa Jul.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-09 20:50

Att Apple Inc (glöm Computer nu) "bara" visar upp AppleTV och iPhone bådar ju egentligen bara gott. Tänk vad som komma skall!
Dock är jag ju lite besviken, jag var verkligen beredd på att klicka på "Köp"-knappen bara det fanns något att köpa...

iPhone 11 månader bort, ingen NanoPhone, trådlös router har jag så det räcker, och a-TV passar inte min TV... Vad gör man? Köper en Nokia imorgon? Min telefon rasar ihop vilken minut som helst... Jag har härdat ut med gamla bettan så länge...

Mellanår? Vi är i Januari! Vi kommer få ett antal special events, wwdc...
Så hoppa inte i bäcken ännu.
Tänk på vad Apple vill ha ut i media.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-09 20:54
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Mellanår? Vi är i Januari! Vi kommer få ett antal special events, wwdc...
Så hoppa inte i bäcken ännu.
Tänk på vad Apple vill ha ut i media.

Är det bara jag som verkar se varannat inlägg emellanåt? Mattias, jag tror du syftar på Wire som skrev "Baah! Mellanår!" eller nåt sånt. Nu ser jag inte Wires inlägg längre...

Ursprungligen av rk:

Är det bara jag som verkar se varannat inlägg emellanåt? Mattias, jag tror du syftar på Wire som skrev "Baah! Mellanår!" eller nåt sånt. Nu ser jag inte Wires inlägg längre...

Alldeles riktigt. Så kan det bli när meddelanden tas bort.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-09 21:21
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Alldeles riktigt. Så kan det bli när meddelanden tas bort.

Ok, borttagna meddelanden... Då är det inte 99.se eller min hjärna som buggar iaf som jag trodde först...

besviken! en 2x4 corad mac hade varit roligare än en telefon som i alla fall jag skulle repa rätt fort. Vattentät, knappast troligt. Fin javisst.

Ursprungligen av macdanne:

besviken! en 2x4 corad mac hade varit roligare än en telefon som i alla fall jag skulle repa rätt fort. Vattentät, knappast troligt. Fin javisst.

Haha, vad som är roligare och inte är verkligen subjektivt. Ditt inlägg var småkul för mig i alla fall

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-09 20:44

Det var väldigt tomt i Programuppdateraren ikväll.

Yes!!

Hur kul kommer det vara efter 1 vecka med telefonen i fickan när displayen är sönderrepad? Ska man behöva ha telefonen i ett j-a fodral som iPoden?

Habegäret efter en LCD-TV och en apple Tv är enormt i mitt huvud nu... måste söka hjälp.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-09 20:46

Man undrar ju vad man ska ha iTV till?
Jag menar det har funnits iPod Video i nåt år nu och än idag så finns det inte ett skit att ladda ner från Svenska iTunes. det gjorde mig besviken eftersom jag köpte en iPod 80GB video och det enda som finns att ladda ner är tre stycken småfilmer från pixar. WOAW BLOW ME AWAY!!!
På iTunes den amerikanska finns det hur mycket skit som helst. Men då funkar ju naturligtvis inte ett svenskt visa/mastercard.
Falsk marknandsföring på hög nivå. Nåt måste hända på svenska iTunes annrs så är iTV inte skit att ha.

Så då kan man förvänta sig ett ilife 07 inom en inte allt för snar framtid då. Kanske, eller...???

iPhone verkar inte särskilt färdig ännu. Ingen detaljerad spec. Inget om t ex MMS. Ingen standby-tid. Känns som en grunka man får ladda dagligen.

Väldigt konstigt att inte iLife'07 dök upp idag. Hade verkligen sett fram emot den eftersom jag hoppat över att köpa '06. Nu får man vänta några veckor eller månader till. Att amazon hade iLife'07 till förhandsbokning, men sedan drog tillbaka den gör min ännu mer förbryllad

  • Medlem
  • Mark
  • 2007-01-09 20:57

Äh, orkade inte vänta på en ny (eller uppdaterad) iMac längre. Blev en tjugotums med 2GB ram och 256MB graffe.

Även om jag förvisso är väldigt imponerad av iPhone (Kommer de verkligen att få fortsätta använda det namnet?) och TV (som dock inte fungerar med min TV heller), så blev jag otroligt besviken över att det inte presenterades en ny Mac mini med C2D, eftersom min far är i begrepp att köpa en, och vi bara väntade på att MWSF skulle vara över. Nu blir det antingen att köpa en "gammal" CD, eller vänta ett par månader eller så till. I övrigt saknar jag uppdatering av iLife.

Är det någon som vet om den nya Airport Extreme kan monteras på vägg som den gamla? Hitar inget om det...

Cirkeln är sluten i och med iPhone: man kan se det som en ny lansering av Newton också, fast oändligt mycket mer avancerad. Om inte Apple ger sig in i 'mp3'+kamera+telefon+pda kommer de snabbt på efterkälken mot konkurrenterna.
Elektroniken blir allt mer integrerad. Redan finns de nämnda funktionerna och fler kommer. Inbyggd GPS (tor redan nån har det faktiskt) och därmed navigering, tripmätare, hastighetsmätare stöldskydd mm. Ersätter dessutom de portabla USB-minnena, är en liten spelkonsoll med multiplayerläge. Och tusen andra saker!
Jag är dock lite förvånad att man kallar den för iPhone, när den borde ha hetat iMobile! Telefonen i den är ju bara en av komponenterna

För alla studenter: rabatt på nya airport. 1525 på mecenat och 1495 på AppleStore Education. En av få gånger Mecenat inte har lika mycket eller mer i rabatt tror jag.

Vet inte om någon har frågat, men någon som har sett en bild på iPhones baksida?

Ursprungligen av Naqilja:

Vet inte om någon har frågat, men någon som har sett en bild på iPhones baksida?

http://www.engadget.com/photos/first-iphone-pics/

Sexigt

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2007-01-09 21:34

Inget gnäll bara en önskan som inte gick i uppfyllelse

Helst av allt hade jag velat se en 40" iMac med 1920x1200-upplösning som 24" att ersätta TVn med och kunna stoppa i all möjlig media i direkt, istället för att lagra i diverse datorer i huset. Man får väl ge sig till tåls ett tag till...

Bevaka tråden