Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video som stannar efter 30s, workaround

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-22 16:52

Hej!

Hittade en möjlig lösning till problemet med att filmerna stannar efter några sekunder i ett annat
forum.

testa att:

  1. pausa innan filmen stannar

  2. sätt den påhold

  3. vänta ett par sekunder

  4. ta borthold

  5. tryck påplay

  6. sätt påhold igen

Funkar för mig.
Hoppas det fungerar för fler!

Firmware 1.1, iPod 60Gb. har jag.

/rod

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-22 18:54

Eller så kan man pausa filmen och vänta till skärmen stängs av sän trycka på play 2 ggr.

efter ha gjort så i ca. 1 vecka (ca. ett simpsons avsnitt/dag på bussen) så har den slutat att pausa filmen efter 30s. mystiskt:P men bra:D

tycker apple borde fixa en ny prog. uppdt.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-22 21:05
  • Medlem
  • 2006-03-23 11:46

Nej, men samma meddelande fanns citerad i ett annat forum.
så typ, ja, fast, nej

Det roliga är att det känns lite som ett påskägg, så här inför påsk och allt...
lite irriterande-enkel-kul, typ.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-25 15:14
Ursprungligen av rod:

Hej!

Hittade en möjlig lösning till problemet med att filmerna stannar efter några sekunder i ett annat
forum.
/.../
/rod

Mycket märkligt. Det fungerar! Som vi programmerare brukar säga: "A documented bug is not a bug. It is a feature!" (En dokumenterad bugg är ingen bugg. Det är en finess!). Så det är bara för Apple att skriva till detta i manualen! Men det är klart... En programvaru-uppdatering vore väl inte fel? Och VARFÖR är buggen inte konsekvent: många filmer fungerar bevisligen utan probb!
Detta pausande hit och dit i lösningen pekar ju på att det är någon minnesbuffer som slår i taket. Under pausandet verkar CPUn (DMMAn ?) hinna i kapp. Och när bufferten har kommit till eller nära overflow några gånger ökar väl OSet storleken på den och sen fungerar det utan pausning... Som en gissning från min sida iallafall.

  • Medlem
  • 2006-03-25 15:23

Ja det låter inte helt fel, vissa av mina filmer stannar till ett par sec. numera, och fortsätter
sedan utan problem... så nåt med minne å shitt.

Denna "lösning" (:)) är ju lite som när man på 8bitars nintendo höll på med knappkombinationer
när vissa spel startade, så man fick alla guns... typ...

1
Bevaka tråden