Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering av fat32-formaterad ipod photo på mac?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Ipod Photo G4 som jag förra året formaterade på PC till Fat32.

Nu använder jag bara Mac och varje gång jag startar Itunes så meddelar den att det finns en uppdatering 1.2.1 tror jag. Och frågar om jag vill uppdatera min Ipod. Men sen meddelar den att den inte kan uppdatera pga att det är FAT32. Kan man lösa detta problem på något sätt på min Mac?
eller kan jag använda en PC för ändamålet utan att riskera att förlora all musik på den (som jag bara har på Ipoden). Problemet är att jag jobbar i Thailand och har bara med mig FW-kontakt och PC:s med FW är svåra att hitta här.

Iaf. måste jag lösa problemet på något sätt för det är lite jobbigt att få upp två uppdateringsrutor varje gång man kopplar in Ipoden.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-03-01 13:50

Precis som du skriver så kan du inte uppdatera en FAT32-iPod på macen. Du kan dock uppdatera den från en windows-burk utan att tappa informationen. Alternativt kör du uppdateraren för mac-formaterade iPods, men då kommer allt att raderas på iPoden (återställning). Det är ju iofs inget större problem om du använder den automatiska synkningen.

1
Bevaka tråden