Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Premiär för 99mac version 3.0

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Äntligen! PHP och mysql rular!!! Snabbt som tusan...

Men en sak bara - kan ni inte byta ut de extremt jättefula och plottriga standardknapparna som följer med till något som inte lika extremt särskiljer sig från den övriga designen? Fast det hade ni säkert redan tänkt göra

Nöjd som tusan annars...

En sak till bara: skall bara testa om ligaturen (heter det så?) för tre punkter fungerar: ?

Edit: nehepp, fortfarande inte... Frågetecknet ovan är tänkt föreställa tecknet för tre punkter

Senast redigerat 2003-03-24 01:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-24 01:25

Varför är det så att alla har mindre antal inlägg?

Kan väl aldrig vara så att Mondo bara skrivit 3949 inlägg.

Massor av jobb återstår - vi vill verkligen komma igång ikväll så vi öppnade även om det finns 200-250 ställen att uppdatera fortfarande.

Några feta godbitar återstår att presentera - vi kommer att hoppa ifrån version 3.0.0 till det vi kallar för 3.5.0 (vi har en plan för första gången!) under en period på 4-5 veckor.

Med MySQL i grunden går det att hitta på en massa kul saker.

Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Varför är det så att alla har mindre antal inlägg?

Kan väl aldrig vara så att Mondo bara skrivit 3949 inlägg.

Inlägg i livsstil "räknas inte" längre.

Läs mer här

Varför visas inte senaste inlägget på förstasidan?

Som standard visas inte det senaste inläggets rubrik [i varje forum] på forumets förstasida. Just nu visas bara vem som skrivit senaste inlägget och när.

Vi kommer se över och fixa detta imorgon, så att det ser ut som det gjorde på gamla 99mac.com.

Trevligt att uppdateringen är avklarad. Dagen blev lite konstig när man inte kunde börja den med att skumma igenom nattens inlägg, men i morgon är allt som det ska igen.

Förutom en fet klapp till The Rude Dudes som fixat detta för oss...kolla också tråden som var en del av möjligheten att genomföra detta ekonomiskt.

Sträck på er ni som bidragit i uppskattningstråden.

Senast redigerat 2003-03-24 08:45

Mycket bra

Det ser mycket bättre ut.
Bra att man kan bifoga filler t ex.

Jag är nöjd...

... Och glad.

Starkt jobbat grabbar. En eloge till er alla!

Vilken fartskillnad, uppskattas.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-03-24 10:10

Forum rules:
Du får not skapa nya diskussioner
Du får not skapa nya inlägg
Du får not bifoga filer
Du får not ändra dina inlägg

Snygg svenska
Men jag antar att ni inte har hunnit fixa till det än, det är ju inte bara en sak att ställa in i ett sånt här forum.
Keep up the good work!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nillon
Forum rules:
Du får not skapa nya diskussioner
Du får not skapa nya inlägg
Du får not bifoga filer
Du får not ändra dina inlägg

Snygg svenska
Men jag antar att ni inte har hunnit fixa till det än, det är ju inte bara en sak att ställa in i ett sånt här forum.
Keep up the good work!

Vi har infört "Swenglish" på forumet

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-24 10:23

jätte snyggt !
Bra jobbat !:cool:

Skrollning i sidled ?

Nya sidan är toppen ! Jag tycker dock det är besvärligt att behöva skrolla sidan i sidled.... det har aldrig hänt förut på 99mac. Blandningen av språk är också lite jobbigt i längden, men det rättas säkert till i framtiden.:rolleyes:

nice

wow. det här kommer ta ett tag att vänja sig vid... jag är alldeles yr i bollen.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-24 11:06

Lite tråkigt att man bara ser vem som har startat tråden, inte vem som gjorde senaste inläggen. Det blir lite svårare att häckla favoritmedlemmarna.;)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-03-24 11:08

Favoritmedlem...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Lite tråkigt att man bara ser vem som har startat tråden, inte vem som gjorde senaste inläggen. Det blir lite svårare att häckla favoritmedlemmarna.;)

Som nu: Häckla-häckla...

  • Oregistrerad
  • 2003-03-24 11:13

Re: Favoritmedlem...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonaz
Som nu: Häckla-häckla...

Aah! Nu ser jag; längst ut i kanten under datumet.

Provade just att söka på "php"...

Fick inga träffar!

/j

Senast redigerat 2003-03-24 12:44
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-24 12:42

Undrar en sak. Förrut kunde jag se de senaste diskussioner jag gjort inlägg i. Hur gör jag det nu?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonathan
Provade just att söka på "php"...

Fick inga träffar!

Sökfunktionen är inte helt vattentät. Jag sökte på "sök" i forumet programvaror för att hitta Anders tråd och sök & ersätt-funktionen i Indesig, men vbulletin hittade inget.

När jag sökte på "ersätt" gick det bra.

  • Medlem
  • 2003-03-24 12:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
Nja - för en 64x64 pixel bild så räcker det väl?

Vi kan justera siffran om vi märker att det behövs. Kom ihåg att bilden lagras på 99mac servern - du slipper använda en egen server.

Jag har en sv/v avatar som är 64x64 pixlar i jpg som väger 52k (48 312 bytes). vad är det som gör att den är 900 procent större än den borde vara?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
Jag har en sv/v avatar som är 64x64 pixlar i jpg som väger 52k (48 312 bytes). vad är det som gör att den är 900 procent större än den borde vara?

Det låter mystiskt.

Kolla så att det verkligen är en .jpg.
Kolla även så den håller 72 i upplösning.

Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Undrar en sak. Förrut kunde jag se de senaste diskussioner jag gjort inlägg i. Hur gör jag det nu?

Den sidan hittar du här!

/M

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christian Åhs
Sökfunktionen är inte helt vattentät. Jag sökte på "sök" i forumet programvaror för att hitta Anders tråd och sök & ersätt-funktionen i Indesig, men vbulletin hittade inget.

När jag sökte på "ersätt" gick det bra.

Jag kan uppdatera sökindex inatt - det tar ca 3 timmar. Då ska allt vara 100% rätt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
Jag kan uppdatera sökindex inatt - det tar ca 3 timmar. Då ska allt vara 100% rätt.

Hur ofta är det tänkt att detta index ska uppdateras framöver? Sökningarna må vara snabba, de ska vara korrekta också

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christian Åhs
Hur ofta är det tänkt att detta index ska uppdateras framöver? Sökningarna må vara snabba, de ska vara korrekta också

Indexering görs väldigt sällan - tänk på att vi har importerat 165.000 inlägg och alla medlemmar igår...självklart kan saker fungera lite konstigt medan vi fortfarande jobbar på sidorna.

Re: Premiär för 99mac version 3.0

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström

Vi sammanfattar en del skillnader här:

  • Möjlighet att prenumerera på diskussioner

  • Möjlighet att prenumerera på intressanta diskussioner

  • Möjlighet att få email om någon svarar på ditt inlägg

Ruskigt bra!! Det var precis de här funktionerna jag vänta på. Om man deltar i många diskussioner, glömmer man ofta när andra svarat i trådarna. Då är det skitbra att det dyker upp ett mail så fort någon annan svarat i tråden, annars blir det lätt att man glömmer att kolla i tråden senare.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Lite tråkigt att man bara ser vem som har startat tråden, inte vem som gjorde senaste inläggen. Det blir lite svårare att häckla favoritmedlemmarna.;)

Vi är snart klara med den ändringen! Ge oss nån timme till, så är det som det var på gamla 99mac.com.

  • Medlem
  • 2003-03-24 14:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Albert Åhs
Det låter mystiskt.

Kolla så att det verkligen är en .jpg.
Kolla även så den håller 72 i upplösning.

ja, jag vet inte vad som händer. Här är en annan avatar jag gjort och den har samma upplösning, men väger 24 kb (21 609 bytes) och den kan jag inte ens länka till där man väljer egen avatar... Titta på den själv och säj vad som är fel med den.
http://

edit: tog bort länken

Senast redigerat 2003-03-25 10:30
Bevaka tråden