Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacAlly Icekey USB Slim keyboard

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-19 00:09

Jag gav absolut inte 1124:- för mitt Macally. Jag kommer inte ihåg vad jag gav men det var inte i närheten av 1124:- . Håller med om att man kan hitta andra billigare kombinationer men tycker inte Macally tangentbordet är bra. Det är ett Mac tangetbord med äpple, eject mm det är vint o fint, har två extra USB portar samt är otroligt skönt att skriva på (enligt mig). Har du hittat ett helst set för 300:- som du tycker om grattis, det är väldigt billigt.

Väldigt billigt och väldigt tilltalande, passar snyggt in med resten av lägenheten, det hade inte ett vitt plastigt litet tangentbord till överpris gjort. Samma set jag köpte kostar annars 700-800kr men köper man bulk dvs utan drivers etc så får man det för 300kr, drivers finns ändå på nätet så.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-06-19 08:59

Jag har använt MS Wireless Optical Desktop till mina olika Power Macar i flera år.
Jag är mycket nöjd med både tangentbord och mus. Alla knappar finns inkl tangenter som styr iTunes, eject-knapp och volymknappar samt scrollhjul och högerknapp på musen. Men allra bäst är nog drivrutinerna som har fungerat helt felfritt i alla år.

Men lite nyfiken är jag på Logitechs nya tangentbord och mus som är speciellt framtagna för Mac:

http://www.inwarehouse.se/productdetail.aspx?id=e1062943&portalId=6&category=DI

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-19 09:02

Jag har kollat på det, verkar kalas.

Jag vill ha ett tangentbord (trådlöst eller ej) med tangenter för att hantera iTunes. Vilket ska man köpa?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-29 18:07

Det finns ett gäng tangetbord som fixar detta, alla som har ett tangentbord med stöd för iTunes kommer säga att deras tangentbord är klart bäst (inklusive mig själv ). Anledningen som jag ser är att tangentbord är som kvinnor, vilket som passar dig beror helt på. Som en kär vän skulle ha sagt; smaken är som baken. Ta reda på vilka tangentbord som uppfyller dina krav, (tänk första dejten). Sedan får du helt enkelt ta och känna på dem lite och se vilket som känns bäst. Sedan är det ju en fråga om hur mycket pengar man vill lägga.

Det här kommande tangentbordet från MS såg lite intressant ut, om än inte Apple-snyggt direkt: Microsoft teases with wireless backlit keyboard

Har ett isblått ikey som jag haft sen 2000 och som fortfarande fungerar utmärkt.

Rolloq

Ah, det går ju att göra direkt i Systeminställningar i Tiger ser jag, dvs mappa om alt och kommando. Däremot måste jag nog hacka lite mer för att få andra tangenter rätt. Jag upptäckte att < och > inte kommer ut rätt på UltraX-tangent, det blir § och ° istället (samtidigt som § och ° ger < och >).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-17 15:17

Usch MacAllys hemsida ser läskigt gammal ut..

Bevaka tråden