Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PLATS för 99MAC PUB 7/11 - Nordic Light Hotel

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jurgen och jag har öppnat våra första öl hemma hos mig. Först lite pasta och sedan drar vi ner till Nordic Light! Vi ses!

Ja, det var planen, men jag måste tyvärr lämna återbud. Jag har varit hos tandläkaren och är inte på mitt allra bästa solskenshumör. Och då talar jag inte ens om att det ser ut som att jag varit med om ett slaganfall...

Nästa gång! Ha så kul, svep en bägare åt mig, alla som kommer!

Jag var på väg till Nordic Hotel, men beslutade mig för att kasta in handduken i sista stund. Är alldeles för trött för att orka ta mig till Sthlm ännu en gång idag. Sorry. Jag kommer nästa gång!

Ha det så kul!

edit: Fan, vad jag ångrar att jag inte satte mig på tåget i all fall... :rolleyes: då hade jag ju varit där nu!

/M :

[ 07 November 2002, 18:07: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-07 17:50

Är trött idag. Orkar inte pallra mig ner till Nördic Light, även om det onekligen ser trevligt ut.

Tyvärr detsamma här.. Har dessutom fått lite jobb att göra + att jag är ruggigt trött. Så jag lämnar återbud både här och Engelska Klubben.

Jürgen, vi kan ju träffas snart ändå kanske? Helgen en stund? Finns mycket att tala om.

Cheers/C

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-11-07 20:43

Jahap... Då kom man ju på aldeles för sent att det var idag som man skulle ut... Jaja... Hoppas ni andra har det trevligt! Jag får väl ta och hålla bättre koll nästa gång.. :rolleyes:

/arvid

Jaha. det var "trötta" skaran!

Nu väntar jag med spänning på bildbevis och att:

"Stockholm, Stockholm - stad i världen. Stockholm, Stockholm - världens stad" är att lita på!

Ja, jag kan i alla fall intyga att vi hade mycket trevligt och fick hålla till i en likaså trevlig lokal alldeles för oss 99macare!

Vi blev en mindre skara än vad jag hade väntat mig men det tar inte bort fakutmet att kvalitén är det viktigaste, inte kvantitet även om det hade varit roligt om ni andra "trötta" kunde ha hängt på trots allt.
Lite purken blir man ju efter att ha snackat online så mycket med mondo65, Adrian, Martin och alla ni andra och trodde att ni skulle dyka upp.

Ja, ja...det planeras ytterligare än sammankomst snart och jag hoppas att fler utav er joinar oss då!

Jag hade i alla fall trevligt

Mvh,
Gambit

[ 07 November 2002, 22:52: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Lite purken blir man ju efter att ha snackat online så mycket med mondo65, Adrian, Martin och alla ni andra och trodde att ni skulle dyka upp.

Sorry Gambit!

/M

Det är ok...om du kommer nästa gång

Jag längtade ju efter att få ge flera kramar och snacka dummheter med er alla som inte var där.

/G

  • Oregistrerad
  • 2002-11-07 23:31

Jag vill supertacka Pilo som fixade ölbiljetter åt de 10 första! Det var verkligen en kul överaskning!

Det var kul att träffa er andra IRL, det här måste bli en återkommande tradition.

Hoppas resten av er kväll blev/blir minst lika kul!

/ Vicki

  • Oregistrerad
  • 2002-11-07 23:45

Kan bara instämma:

Pilo, allas vår egen bacchus

Kul att se intressanta produkter och träffa trevliga macister - (nästa gång skall jag inte göra en Askungen)

Jag har precis kommit hem och satt mig i soffan. Vi blev inte så många men det blev alltfler intressanta diskussioner framåt kvällen.

STORT tack till Pilo som fixade gratisöl åt oss - fantastiskt bra jobbat!

Nils Holmlöv (chefred på MacWorld) tittade förbi och berättade en massa intressanta saker under någon timme. Alltifrån om hur han började på IDG fram till hur MacWorld ser ut idag. Vi fick veta mer om MacPressen affären och fick en massa idéer till kommande artiklar på 99mac.com.

Vi kan t ex skvallra om att Nils blir pappa den 23:e December (andra barnet) och att Valter Bengtsson nu slutat på MacWorld. Valter var chefred på MacPressen tidigare.

Hursomhelst - det kommer mera!

Glömde tacka Martin för initiativet till MacPub-kvällen.

My hero!

Kram,
Gambit

Nu vill jag se lite bildbevis! Provades det några Apple-kalsonger?

[ 08 November 2002, 15:28: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-08 15:36

Jag vill också ha Apple-kalsonger! Både med Y-front och av boxermodell.

Hallå där Oscar Bjers! När kan man beställa tröjor och prylar med snygga Apple-loggor på från Apple Store?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-11-08 16:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Jag vill också ha Apple-kalsonger! Både med Y-front och av boxermodell.

Hallå där Oscar Bjers! När kan man beställa tröjor och prylar med snygga Apple-loggor på från Apple Store?

Jo, det skulle jag gilla! Fram för mer än macar på AppleStore!

/arvid

Jag vill tacka alla som dök på NL,det var väldigt roligt.

rolloq

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-09 17:23

Ni skulle ha väntat till den 22 nov istället - då arrangerar undertecknad tillsammans med större delen av svenska filmindustrin stor Bond-gala med massor av vodka på samma hotell (och hela gatan utanför också)!

Hoppas ni hade en trevlig kväll - själv var jag så tråkig att jag jobbade till sen timma. Men jag var "med i tanken" ....

  • Oregistrerad
  • 2002-11-09 17:35
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas ´´Clavius´´:
Ni skulle ha väntat till den 22 nov istället - då arrangerar undertecknad tillsammans med större delen av svenska filmindustrin stor Bond-gala med massor av vodka på samma hotell (och hela gatan utanför också)!

Så du bjuder in oss alla till den 22?

Jag kommer!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas ´´Clavius´´:
Ni skulle ha väntat till den 22 nov istället - då arrangerar undertecknad tillsammans med större delen av svenska filmindustrin stor Bond-gala med massor av vodka på samma hotell (och hela gatan utanför också)!

Hoppas ni hade en trevlig kväll - själv var jag så tråkig att jag jobbade till sen timma. Men jag var "med i tanken" ....

Sign me up.

E ja, vi 99mac gurus får väl komma på den där galan? el alla 99mac freaks

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Jag vill också ha Apple-kalsonger! Både med Y-front och av boxermodell.

Apple-kalsonger är svåra att få tag på...
Jag köpte kalsongerna ni sett/provat när jag var på semester i Thailand. Det var vid ett gatustånd i Bangkok som jag såg dem och blev mycket förvånad - jag tror dock försäljaren blev lika förvånad när jag frågade vad han skulle ha för alla "Apple"-kalsonger han hade...

Jag har inte några par kvar, har gett bort dem till kollegor och kompisar.
Jag kan med stor säkerhet säga att Sveriges enda ägare till denna modell av Apple-kalsonger är:

• alla på Macoteket (nästan)
• Martin Björnström
• Johan Hagert
• Micke på Reda
• Jonas på Apple
+ några till som jag inte kommer ihåg att jag vilka dom är just nu.

Jag tror dock att Christian Åhs är den första som vågat prova dem...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-10 21:54

Har du några bilder på Apple-kalsingarna?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Har du några bilder på Apple-kalsingarna?

Se 99mac´s bildarkiv!

/M

Ingen bilddokumentation från 99mac Stockholm? Nu vart jag förvånad...Stoppade du inte Sony-kameran i fickan Martin?

Jo men vafan jag satt ju o tog en bunt bilder med den där lilla mini Sonyn.. har du supit bort den Martin?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Har du några bilder på Apple-kalsingarna?

Se 99mac´s bildarkiv!

/M

In sane!!

Så går det till i Göteborg med tillresta Jönköpings-bor Men jag vill fortfarande se bilder från STHLM!

Du är inte ensam..

MARTIN var äääääär du...
Säg som det är, att du supit bort kameran

Han har säker sålt den vid det här laget...
(han har ju haft den i säkert ett par veckor nu)

;

Bevaka tråden