Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Displex=Ketchup

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använd hellre Ketchup!! Det är nog minst lika bra!! (har ej testat men jag kan nog lova att effekten som sämst blir lika bra som Displex, dvs ingen skillnad mer än ngt mer polerat) Ett ord passar bra........Lurendrejeri!!!

Jag är nämligen arg, idag gick jag och köpte displex på clas ohlsson efter att jag läst några insändare här....och den var skit dålig....iallfall till min mobil telefon....funkade inte alls!! Den var inte särskilt dyr (30kr) men säger dom att det ska funka så ska det!!!

  • Medlem
  • 2005-10-21 22:36
Ursprungligen av andreita100:

Använd hellre Ketchup!! Det är nog minst lika bra!! (har ej testat men jag kan nog lova att effekten som sämst blir lika bra som Displex, dvs ingen skillnad mer än ngt mer polerat) Ett ord passar bra........Lurendrejeri!!!

Jag är nämligen arg, idag gick jag och köpte displex på clas ohlsson efter att jag läst några insändare här....och den var skit dålig....iallfall till min mobil telefon....funkade inte alls!! Den var inte särskilt dyr (30kr) men säger dom att det ska funka så ska det!!!

Det funkade för mig iallafall. Ett tips är att INTE använda trasan som följer med utan istället en putstrasa för glasögon.

Före:

Efter:

Ja haffade också Displex från clas ohlsson igår och testade det först på min mobil...
Om vi säger så här, några har gnuggat i två timmar för uppnå resultat - maan kom igen , 2 timmar för att få någon yta repfri för stunden för att nästa dag se den minst lika repig igen !
Ja gnuggade 5-10 minuter och den blev mest blank bara, men ja skiter i. På min Nano har ja redan crystal shield och de fungerar mycket bättre - du undviker repor överhuvudtaget.
Sammanfattning - ödsla inte massa tid med Displex när det finns bättre lösningar som sparar tid. Har du din iPod för att kolla på eller att lyssna musik på?!

Ja tycker också det ser ut som att det inte stämmer. Även att jag såg att det är plast på den ena. :eek:

  • Medlem
  • 2005-10-22 10:00

För att ni inte ska haka upp er på att det sitter tejp runt displayen på ena bilden så har jag fixat denna bilden med hjälp av photoshop.

Men ni som vill får gärna köra med ketchup istället

Ursprungligen av andis:

För att ni inte ska haka upp er på att det sitter tejp runt displayen på ena bilden så har jag fixat denna bilden med hjälp av photoshop.

Men ni som vill får gärna köra med ketchup istället

Mycket bättre

  • Oregistrerad
  • 2005-10-21 23:21

andis, jag tror inte bilderna stämmer. Kolla bara på knapparna.. Vissa knappar är helt gråa på första bilden. Knapparna blir ju inte svarta med hjälp av displex?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-22 00:03
Ursprungligen av Joey:

andis, jag tror inte bilderna stämmer. Kolla bara på knapparna.. Vissa knappar är helt gråa på första bilden. Knapparna blir ju inte svarta med hjälp av displex?

Det är tejp runt displayen för att inte kladda ner annat än displayen med displex-gegga.

  • Medlem
  • 2005-10-22 09:18
Ursprungligen av Joey:

andis, jag tror inte bilderna stämmer. Kolla bara på knapparna.. Vissa knappar är helt gråa på första bilden. Knapparna blir ju inte svarta med hjälp av displex?

Som jimmy.r säger så är det tejp runt displayen eftersom det blir svårt att putsa enbart displayen utan att skydda det som sitter runt.

Displex funkar helt perfekt för mig och tar bort varenda repa, behövs dock lite jobb för dom allra grövsta.

Var köper jag Itunes till nanon?

Var köper jag Itunes till nanon? Jag vill ha en nu med detsamma? Funkar den i Sverige bra eller??

  • Medlem
  • 2005-10-22 12:02
Ursprungligen av andreita100:

Var köper jag Itunes till nanon? Jag vill ha en nu med detsamma? Funkar den i Sverige bra eller??

iTunes ligger på skivan du fick i paketet med din nano. Men det går även att ladda hem > här <

Ursprungligen av andreita100:

Var köper jag Itunes till nanon? Jag vill ha en nu med detsamma? Funkar den i Sverige bra eller??

Jätte-OT? :eek:

Du har ju redan gjort en tråd om detta.. Räcker inte det?

1
Bevaka tråden