Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort ljudspärren

Tråden skapades och har fått 126 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Stenelo:

Funkar det med nya ipod g5 måntro?

ja det gör det det står det!! men hu jvla högt blir det?? har nano och tycker de e bra ljud mot mini 4gb ja hoppa till första ggn när ja satte på nano max volym första ggn!!

Utfärdar en allmän varning för att använda gopod, du kommer att förstöra dina öron, vilket jvla tryck!!!

  • Medlem
  • 2005-10-22 14:18
Ursprungligen av kasakofffan:

Utfärdar en allmän varning för att använda gopod, du kommer att förstöra dina öron, vilket jvla tryck!!!

Det blev ingen extrem skillnad på min nano efter att jag tog bort spärren.

Ursprungligen av andis:

Det blev ingen extrem skillnad på min nano efter att jag tog bort spärren.

Då har du nog gjort fel, jag gjorde fel från början. Blev lite besviken.
Men efteråt när allt blev rätt och jag glömde sänka, höll jag på att skita på mig...
Det FUNKAR!

  • Medlem
  • 2005-10-25 11:28
Ursprungligen av dalmasen:

Då har du nog gjort fel, jag gjorde fel från början. Blev lite besviken.
Men efteråt när allt blev rätt och jag glömde sänka, höll jag på att skita på mig...
Det FUNKAR!

Så du menar att man kan ta bort spärren lite grann eller?
Jag hör alltså skillnad nu efter att spärren är borta men det är ingen extrem skillnad.
Innan jag tog bort den så lyssnade jag på max hela tiden utan att det blev för högt, nu när spärren är borta så lyssnar jag några steg under max.

mitt ljud var redan tillräckligt högt.. så behöver inte göra ngn ta bort ljudspärr

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-10-23 17:30

Orginal lurarna borde klara sig bra, det programet gör är att återställer iPoden till orginal så som den levereas i usa.

Köpte min nano igår.. Tycker inte det är så värst bra kräm i ljudet.. Det duger, men det är inge bra! å imorrn som man ska ut o flyga å allt.. Blir ju bullrigt, kommer icke höra ett piss..

Tycker ni man borde installera gopod? ere vettigt?

Jag stör mig på det...
Så fort jag prover så hänger sig nanon och jag måste ominstallera mjukvaran i den.
Vad gör jag för fel?!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-11-25 20:21

hur högt ljud man får beror på vilka lurar man har .. med orginallurarna måste du allt som oftast ha volymen uppe över mitten för att överhuvudtaget kunna höra känns det som .. jag ska köpa ett par lågimpedanslurar (shure e2c) och se om det blir något bättre .. spärr är fortfarande på här

NanoPower!

Höll på me o latja med inställningarna innan idag.
Provade att höja volymen på låtarna i iTunes (markera låt> visa info> volymjustering).
Jag tänkte att vi kollar väl vad som händer...
Och jävlar att det hände saker, jag hade ca 1/3 på volymen och det lät ordentligt mkt högre än max innan...
Så prova med det om ni vill ha högra volym.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-06 16:11
Ursprungligen av Marcus F:

Höll på me o latja med inställningarna innan idag.
Provade att höja volymen på låtarna i iTunes (markera låt> visa info> volymjustering).
Jag tänkte att vi kollar väl vad som händer...
Och jävlar att det hände saker, jag hade ca 1/3 på volymen och det lät ordentligt mkt högre än max innan...
Så prova med det om ni vill ha högra volym.

Haha de sant ju! Man behöver inga jävla program o shiiet..bara o höja låtarna manuellt i iTunes.

  • Medlem
  • 2005-12-06 16:58

Jag håller på att uppdatera min Nano för att se om det funkar på min med. bara 700 låtar kvar som ska uppdateras. *ETA* haha fan va gott om detta funkar, då slipper man ta bort spärren! TACK isf Marcus!

Ursprungligen av Jpuke:

Jag håller på att uppdatera min Nano för att se om det funkar på min med. bara 700 låtar kvar som ska uppdateras. *ETA* haha fan va gott om detta funkar, då slipper man ta bort spärren! TACK isf Marcus!

Glöm inte att sänka!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 17:56

använd gopod istället

Ursprungligen av xtrem:

använd gopod istället

Funkar det till iPod Video?

ru4real?

Ursprungligen av ru4real?:

Funkar det till iPod Video?

ru4real?

Fungerar till iPod Video

Ursprungligen av daniels:

Fungerar till iPod Video

När jag kör goPod så meddelar programmet att det inte finns ngn iPod ansluten...??

Ursprungligen av ru4real?:

När jag kör goPod så meddelar programmet att det inte finns ngn iPod ansluten...??

Mmm har haft samma problem med det. Minns dock inte lösningen mer än att jag kopplade ur och anslöt iPoden igen tills goPod fattade något. Detta var iofs på min iPod nano, men principen är densamma. Läs igenom lite på de tidigare inläggen i tråden, kanske står något om detta mer.

Det funkar inte för mig som jag skrev...
Nanon hänger sig och jag måste återställa.
Om andra har samma problem så är det ett alternativ tänkte jag.

  • Medlem
  • 2005-12-06 20:07

har ändrat volymjusteringen till +20% för för mkt sånt ger brus i lurarna.. om man använder gopod så har m,an ingen garanti kvar.

  • Medlem
  • 2005-12-06 20:24

använde gopod nu och uncappade min nano. underbart ljud, tog även bort volymjusteringen till normal. underbart ljud.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-06 20:25
Ursprungligen av Jpuke:

har ändrat volymjusteringen till +20% för för mkt sånt ger brus i lurarna.. om man använder gopod så har m,an ingen garanti kvar.

Shiiiiiiiiiiiiet! Tur att jag inte använt skitet...

Ursprungligen av Jpuke:

har ändrat volymjusteringen till +20% för för mkt sånt ger brus i lurarna.. om man använder gopod så har m,an ingen garanti kvar.

vart stod det att man inte har nån garanti kvar?? funderar på att använda gopod nmlgn

Det är mycket troligt att man blir av med garantin ja, företag söker alla anledningar att häva den. Men jag hade min upplåst och satte dit spärren igen när jag skickade den på lagning så de kan aldrig veta att den har varit borta. GoPod sätter tar bort och sätter tillbaka spärren med ett enda klick.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Det är mycket troligt att man blir av med garantin ja, företag söker alla anledningar att häva den. Men jag hade min upplåst och satte dit spärren igen när jag skickade den på lagning så de kan aldrig veta att den har varit borta. GoPod sätter tar bort och sätter tillbaka spärren med ett enda klick.

så ja kan ta bort ljudspärren och sen sätta tilbaka den med gopod?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-07 09:24
Ursprungligen av ipod__nano:

så ja kan ta bort ljudspärren och sen sätta tilbaka den med gopod?

Ja.

GoPod säger att iPoden är "Capped" resp. "Uncapped", alltså typ begränsad resp. obegränsad.

När man startar GoPod första gången och kopplar in iPoden så är den "Capped". Men så låser man upp den och gör iPoden "Uncapped".

Det är lika enkelt att begränsa som att obegränsa iPoden, och det sker på samma sätt.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Ja.

GoPod säger att iPoden är "Capped" resp. "Uncapped", alltså typ begränsad resp. obegränsad.

När man startar GoPod första gången och kopplar in iPoden så är den "Capped". Men så låser man upp den och gör iPoden "Uncapped".

Det är lika enkelt att begränsa som att obegränsa iPoden, och det sker på samma sätt.

tack ja e i skolan å skriver så kan ej testa nu men ja testar när ja kommer hem

  • Medlem
  • 2005-12-07 09:41

Det är precis så. Det går att sätta tillbaka ljudspärren senare om man vill.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 13:08
Ursprungligen av Jpuke:

har ändrat volymjusteringen till +20% för för mkt sånt ger brus i lurarna.. om man använder gopod så har m,an ingen garanti kvar.

vad snackar du om? går ju återställa med samma program.

Bevaka tråden