Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Megamixes, Någon som lyssnar på de?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag undrar om det är någon här på forumet som är intresserad av Megamixes?Kanske t.o.m. finns någon här som producerar Megamixes?:)

Vilken musikstil spelar ingen roll Trance/dance/Metal,R&B med mera. Allt går bra! Tiden på mixarna spelar inte heller någon roll, allt mellan 10min till 2h...

Jag själv har nu lyssnat på på Mixar i cirka 5år och började med att Producera egna Megamixes i Januari detta år!

Hoppas på svar.

MVH Dj w3nk

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-09-14 19:52

Har gjort en hel del såna genom åren när jag extraknäckte som dj, men nu är det nog ett par år sedan. Är ju uppväxt med Max Mix och Bolero Mix, så man försökte så gott man kunde... med blandat resultat!

  • Medlem
  • 2005-09-14 22:48

någon som vet vart man kan få tag på dessa mega mixes skulle vara kul att få höra några stycken och få reda på vad det är.

Ursprungligen av Wall:

någon som vet vart man kan få tag på dessa mega mixes skulle vara kul att få höra några stycken och få reda på vad det är.

Jag brukar lyssna på www.di.fm radio och sedan ladda hem de mixarna jag tycker är bäst som de spelar.
En bra Dj är Dj Doboy som också har en hemsida där du kan ladda hem hans mixar.

www.djdoboy.com

Kom gärna med tips på liknande djs.

Hejsan igen!

Kul att några håller på med det, eller vet vad det är! Jo Max Mix vet jag vilka det är! Väääldigt skillade Dj´s!

Jag själv sitter med ca 20 gig Megamixes på min dator så kan skicka till folk som vill ha =).
Djwenkan@msn.com om någon undrar...

Folk som gillar trance/dance kan tanka min senaste mix här :

http://rapidshare.de/files/4700714/Dj_w3nk_-_Wank_This_Shit_.mp3.html

Mixen ligger på ca 16 min

på första sidan trycker ni på Free!
Sedan när ni förflyttas till nästa sida så står det Längst ner hur lång tid det är kvar tills nerladdningen börjar!Brukar ta 30-40 sek innan den börjar tankas.

Vore väldigt snällt om folk som tankar Mixén skriver vad dom tycker om den!
Alltid kul att höra åsikter om låtar man själv gjort

MVH Dj w3nk

Ursprungligen av Wall:

någon som vet vart man kan få tag på dessa mega mixes skulle vara kul att få höra några stycken och få reda på vad det är.

Ett kort och ganska bra svar på din fråga är detta:

Megmixes är ett sett framföra låter på ett bättre sett. Oftast spelas bara dom "bästa delarna" ur låtar.
Sedan använder många Djs så kallade Samples och acapellas. Röster från allt mellan himmel och jord.

MVH W.

Gillar också megamixar, tycker dock att de är svåra att få tag på.

Just nu är jag på jakt efter en megamix på runt 30 minuter som man kan ha på träningspasset.
Annars tycker jag megamixar var mer vanligt under 90-talet när eurodiscon var som störst.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-09-15 16:30
Ursprungligen av bstark:

Annars tycker jag megamixar var mer vanligt under 90-talet när eurodiscon var som störst.

Jag håller med dig, men det beror nog på att eurodiscon var så tacksam och enkel att mixa ihop.

Ursprungligen av Spyder:

Jag håller med dig, men det beror nog på att eurodiscon var så tacksam och enkel att mixa ihop.

Tjo igen!

Kan lova att det släpps j*kligt mkt mixar nu för tiden med;) flera mixar per dag!Bara man har de rätta sitesén så hittar man dom!

Checka denna ----> www.megamixers.com

MVH Dj w3nk

får väl slå ett slag för http://djpino.info.se/ hans mixar gillar jag. Det är en kille som är op i en dc++ hub, så jag känner honom därifrån. För övrigt kan nämnas att de är de enda mixarna jag lyssnat igenom (och det flera gånger).

Finns det inte nåt program i P3 som brukar spela lite megamixar. Har för mig jag hört det nångång jag råkat lyssna på radion nån kväll.

"Megamix" är ett ord jag förknippar med nästan enbart eurodiscon. De orden jag oftast hör nuförtiden när det gäller dansmusik är "mixset", "dj-set", "liveset" eller bara rätt och slätt "mixar".

Det är ju väldigt vanligt att det sprids liveset från lite större djs, vilket kan vara riktigt intressant om det är vettig ljudkvalité.

Jag har ingen iPod än, men visst är det så att den kommer ihåg var man var i en låt om man stänger av den och sedan slår på den igen? (Viktigt vid mixlyssning! )

/lf

Ursprungligen av lanfear:

Jag har ingen iPod än, men visst är det så att den kommer ihåg var man var i en låt om man stänger av den och sedan slår på den igen? (Viktigt vid mixlyssning! )

/lf

Ja och nej. stänger man av den och den sätter på den så kommer man in i startmenyn igen.
Sätter man den däremot den på pause och låter den stänga av sig själv så kommer den att återgå till där du var när du pausade låten igen.

Megamixes, här finns några:

Jag är 34 och har samtliga Max-Mix i min ägo, vispar även ihop nån mega lite då och då.

För den som är intresserad av att lystna så finns några av mina alster på putfile under mitt användarnamn Nobigdeal som oxå är mitt nick på Quakenet där jag är owner av kanalen #relaxa.nu sedan starten för en bunt med år sedan, en allmän chatkanal för övrigt.

Putfile - Dance megamix Janne

Putfile - Nobigdeal mix Aug06

Putfile - megamix nov05 Janne

Putfile - EuroStyle Mega Mix

Länkade till 4st där..vill ni ha fler mixar, eller intresserade av att växla ideér eller annat så kan ni maila. Janerikfalk@hotmail.com

  • Medlem
  • 2006-11-21 12:02

Jag älskar mixar. Dock skall det vara hardstyle eller hardhouse.

Liveset å sessions är också kul att lyssna på. Fan om man tänker efter så är allt mixat kul att lyssna på. club,dancehall,rnb hmm hmm..bara det är bra gjort så äre ok.

Bra exempel som under sensation black 06 gjorde skiiitbra framträdanden är tex:

The prophet , darkraver , showtech , technoboy , å Djzany och lady DANA.

Mixez

Jag håller med dig arvan.

Men många sk megamixes är bara ett enda långt spår med ett gemensamt loopat beat, låter mer som ett medley, har hört många "mixar" som tenderar att låta så, kanske bra för bodyworkout eller så, men jag har en viss förkärlek till samplingar och oväntade saker i mixarna jag lyssnar på.
Har du lyssnat på någon av mina ovanstående länkar?

Fasn, nu blev det fel här, jag svarade dig arvan, men tydligen så klickade jag på nytt inlägg ist för bara svara, mixez heter nya inlägget i rublik iaf

  • Medlem
  • 2006-11-21 13:16

hehe no worries. Jo sitter å lyssna på Doboy jusst nu. Redigt bra.

Håller med dig angående loopbeats. Men jag är imponerat av hur de kan mixa så bra och så tight desutom live bland 60 000 pers :S..avundsjuk i en burk =).

Tjo boys!

Härligt att tråden väcks till liv igen! Hade tydligen denna tråd på prenumeration, så när jag kollade mailen nu så såg jag att just janne hade svarat i tråden =).

Lyssnade igenom dina mixar janne, och måste säga att dom var riktigt härliga! Keep up the good work! Vilket program mixar du i Janne? Trodde inte det fanns någon på detta forum som producerade egna mixar förutom mig, men titt på fan de fanns det! Och det är jag väldigt glad över:D .

Får väl bidra med min senaste mix:Spread-It.com Webhosting

Lyssna gärna igenom den och säg ärligt vad ni tycker om den=).

MVH

Wenkan

Wenkan, jag har lyssnat på mixen nu och jag måste säga att jag blev imponerad, du har attityd och bra taktkänsla (spelar du som jag oxå trummor?).

Vissa övergångar kanske blev en aning grötiga om jag nu skall klaga på nåt.

"Rena" låtar med klar balans mellan vocal och instrument har du valt, vilket betalar tillbaka sig i en lättlysnad mix.

Men ta nu min kritik med en nypa salt, jag är inte proffesionell.
Programmen jag arbetar i är Cooledit 96 och Soundforge 4.0 . Ja, jag vet, gammla program, men så är filter och programmen gjorda för att vara ordentliga oxå, jag menar Ace of Base mfl använde ju inte cooledit utan anledning. Sen så har senare versioner kommit med större knappar och en massa lull lull, och så har man tagit bort egenskaper och funktioner och ersatt med nån kompromiss, shame on them!

Vi får sätta oss ner nån helg och slänga ihop en mix och skicka in till Giovanni på sweden records...

Ursprungligen av Nobigdeal:

Wenkan, jag har lyssnat på mixen nu och jag måste säga att jag blev imponerad, du har attityd och bra taktkänsla (spelar du som jag oxå trummor?).

Vissa övergångar kanske blev en aning grötiga om jag nu skall klaga på nåt.

"Rena" låtar med klar balans mellan vocal och instrument har du valt, vilket betalar tillbaka sig i en lättlysnad mix.

Men ta nu min kritik med en nypa salt, jag är inte proffesionell.
Programmen jag arbetar i är Cooledit 96 och Soundforge 4.0 . Ja, jag vet, gammla program, men så är filter och programmen gjorda för att vara ordentliga oxå, jag menar Ace of Base mfl använde ju inte cooledit utan anledning. Sen så har senare versioner kommit med större knappar och en massa lull lull, och så har man tagit bort egenskaper och funktioner och ersatt med nån kompromiss, shame on them!

Vi får sätta oss ner nån helg och slänga ihop en mix och skicka in till Giovanni på sweden records...

Hello m8's

Kul att du gillar mixen! Nopp tyvärr, jag spelar inte trummor, har där emot fått hjälp från en Dj från Danmark angående megamixes, Dj Wonder. Tack för kritiken! Håller själv med dig om att vissa övergångar inte är dom bästa;), kan absolut inte erkänna att jag är speciellt bra på att mixa. Men visst, vem vill inte bli bättre på de:).
Jag själv mixar i programmet Acid 5.0 Pro. Är för övrigt helnöjd med programmet! Håller med dig om att "dom" har tillsatt för mycket lull lull i alla program nu för tiden.

Vore som sagt riktigt roligt att sätta ihop en mix tillsammans med er grabbs! Jag behöver dessvärre mer än en helg på mig:P.

Antagligen så hoppar jag in i din IRC kanal ikväll janne! Får se om jag har tid:).

*Eller vare Stockholm Records Giovanni jobbade på??*
Whatever, No big deal

  • Medlem
  • 2006-11-22 22:48

SKa lyssna igenom din mix med nöje :).

Fan vad sugen man vart på att börja mixa igen då ! arrgh. Jag brukar köra i acid å loopa i soundforge. Är inte monsterduktig direkt men ja fick ihop en rågrym mix på prodigys Smack my bich up..dock försvann alla bevis i ett nytt datorköp. Ni gjorde så jag fick inspirationen tebax. thanx.

arvan Klart att du skall mixa igen, du, jag och wenkan kanske blir denna generations nya max-mix era Vi får hålla kontakten även utanför forumet tycker jag.

  • Medlem
  • 2006-11-23 22:57

hehe fan vad kul detta vart då :). Hur hålls kontakten på utanför forumet för den som vill det? Msn,mirc,vent? vad använder ni?

arvan Jag och wenkan har snackat lite över mirc, på Quakenet i kanalen #relaxa.nu där kan man snacka om allt möjligt, sprida sin musik/mixar till de övriga, samt att vi har dj:s som sänder internetradio som kan spela upp dina alster

Mycket folk från hela landet, tjejer och killar, alla är trevliga!

Kom dit du oxå

  • Medlem
  • 2006-11-25 13:15

okej. Är inne där nu.

1
Bevaka tråden