Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

grubblaren

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-19 23:49

hej. tänkte bara fråga vilket program man ska använda för att lägga in i kalendern i min ipod?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-08-20 01:01

kör du firefox finns "Mozilla Calendar" att dra hem som tillägg.

  • Medlem
  • 2005-08-20 20:08

okej, var kan jag tanka det då?

  • Medlem
  • 2005-08-21 02:48

finns inte kalender redan på spelaren eller måste man lägga in den?

Ursprungligen av Spey:

finns inte kalender redan på spelaren eller måste man lägga in den?

kalendern finns men man måste använda något annat program för att lägga in poster i kalendern oj du förstår vad jag menar?

  • Medlem
  • 2005-08-21 14:11
Ursprungligen av sirius:

kalendern finns men man måste använda något annat program för att lägga in poster i kalendern oj du förstår vad jag menar?

okej, men hur gör man det då, är det svårt? varför ingår inget sådant prog.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-21 16:40
Ursprungligen av Spey:

okej, men hur gör man det då, är det svårt? varför ingår inget sådant prog.

Om man nvänder mac finns det iCal, apples egna suveräna kalenderprogram...

  • Medlem
  • 2005-08-21 16:44
Ursprungligen av Adzam 1:

Om man nvänder mac finns det iCal, apples egna suveräna kalenderprogram...

men om man har win xp då?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-21 17:24
Ursprungligen av Spey:

men om man har win xp då?

Byt till mac.

  • Medlem
  • 2005-08-21 22:36

men om jag nu inte vill det då.
går det inte att kalender då?

  • Medlem
  • 2005-08-22 12:10

om man har windows och fierfox.. vilken kalender ska jag använda helst då? och var får jag tag i den?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-22 17:02

Då blir det lite knivigare Spey. Innan jag skaffa mac använde jag lite Outlook till mina kalendrar och kontakter, men det var långt ifrån optimalt! Man var tvungen att spara sina filer och lägga över dem manuellt i iPod mappen. Med mac är det enklare, då syncas allt automatiskt när man kopplar in iPoden.

Så mina tips är att använda Outlook, eller byta till mac (ta inte det sista på allvar, om du inte vill byta är det upp till dig, men man kan änå tipsa fler gånger än en! )

  • Medlem
  • 2005-08-22 17:04
Ursprungligen av Adzam 1:

Då blir det lite knivigare Spey. Innan jag skaffa mac använde jag lite Outlook till mina kalendrar och kontakter, men det var långt ifrån optimalt! Man var tvungen att spara sina filer och lägga över dem manuellt i iPod mappen. Med mac är det enklare, då syncas allt automatiskt när man kopplar in iPoden.

Så mina tips är att använda Outlook, eller byta till mac (ta inte det sista på allvar, om du inte vill byta är det upp till dig, men man kan änå tipsa fler gånger än en! )

tack för tipset (ang. outlook)

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-08-23 08:04
Ursprungligen av hsato:

om man har windows och fierfox.. vilken kalender ska jag använda helst då? och var får jag tag i den?

Mozillas kalender finns även som fristående version, Sunbird. Finns på
den här länken.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-23 16:47

Spey: Bra att jag var till nån hjälp!

  • Medlem
  • 2005-08-23 17:37

tack så mycket.. ska bara se om det funkar då.

  • Medlem
  • 2005-08-23 18:52

jäklar.. måste vara dum men hur får jag över kalendern från sunbird till min ipod?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-08-23 19:14
Ursprungligen av hsato:

jäklar.. måste vara dum men hur får jag över kalendern från sunbird till min ipod?

Nä, jag håller med, det var inte helt glasklart. Högerklicka på din kalender och välj Publicera hela kalendern (eller motsvarande namn på engelska). Där kan du ange en fil på hårddisken, men sökvägen måste anges på samma sätt som man gör när man öppnar en fil i webbläsaren, t.ex. file://c:/kalender.ics

Inte helt smidigt... väntar fortfarande på att iCal ska komma till pc:n.

  • Medlem
  • 2005-08-24 00:24
Ursprungligen av Spyder:

Nä, jag håller med, det var inte helt glasklart. Högerklicka på din kalender och välj Publicera hela kalendern (eller motsvarande namn på engelska). Där kan du ange en fil på hårddisken, men sökvägen måste anges på samma sätt som man gör när man öppnar en fil i webbläsaren, t.ex. file://c:/kalender.ics

Inte helt smidigt... väntar fortfarande på att iCal ska komma till pc:n.

okej.. höger klicka var? vid nerladdningen eller innan man startar eller inne i programet? och isf var?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-08-24 10:40

Öh, sitter inte vid min dator nu, annars skulle jag postat en dump. Men till vänster i programmet finns en kalender i miniatyrvy, och ovanför den finns två flikar, jag tror den andra fliken heter Kalendrar. Gå in på den, där ska du hitta "din" kalender, som du högerklickar på enligt ovan.

Jag kan posta en skärmdump när jag kommer tillbaka till min dator om du inte får ordning på det.

1
Bevaka tråden